بیوگرافی مهلا مومن‌زاده

5 سال پیش
بیوگرافی مهلا مومن‌زاده
3.8/5 - (18 امتیاز)

بیوگرافی مهلا مومن‌زاده به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

تکواندوکار هفده ساله و اهل استان البرز پنجشنبه شب در دیدار نهایی رقابت های قهرمانی جهان در شهر منچستر به روی شیاپ چانگ رفت.

زندگینامه مهلا مومن‌زاده 

بیوگرافی مهلا مومن‌زاده

فعالیت ورزشی

روز اول مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان گرچه با حذف تلخ اکرم خدابنده و شکست میلی متری محمد حسین پلنگ افکن همراه شد اما موفقیت مهلا مومن زاده کام تکواندوی ایران را به حدی شیرین کرد که همه، ناکامی خدابنده و پلنگ افکن را فراموش کردند.

مهلا مومن زاده دختر تکواندوکار وزن منهای ۴۶ کیلوگرم ایران امروز در حالی به فینال مسابقات قهرمانی جهان در منچستر رسید که کسی روی موفقیت او حسابی باز نکرده بود اما درخشش ۱۷ ساله شگفت انگیز ایرانی اکنون مهلا را در آستانه کسب بزرگترین افتخار زندگی اش قرار داده است.

مومن زاده در اولین مسابقه در یدار با آینور یواشپای از قزاقستان با قدرت، ۲۱ بر یک به پیروزی رسید و سپس در یک شانزدهم نهایی برابر جوردین اسمیت از انگلیس به برتری ۱۷ بر ۷ رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

در یک هشتم نهایی، مومن زاده برابر گالینا مدودا از روسیه ۲۳ بر ۳ پیروز شد و در یک چهارم نهایی ۳۰ بر ۲۰ از سد لنا استویکوویچ از کرواسی گذشت و با این برد به نیمه نهایی رسید و مدال خود را قطعی کرد اما این، پایان کار نبود.

در نیمه نهایی، مهلال مومن زاده به مصاف تان از چین رفت و در یک بازی نزدیک و نفس گیر ۱۱ بر ۹ پیروز شد و به فینال رسید. مهلا مومن زاده پنج شنبه شب برای کسب مدال طلای جهان در منچسر روی شیاپ چانگ می‌رود. او پس از کیمیا علیزاده دومین تکواندوکار دختر ایرانی است که به فینال مسابقات قهرمانی جهان رسیده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد دادکان
نقره ی جهانی

«مهلا مومن زاده» دختر ۱۷ ساله ایران که با برتری مقابل تمامی حریفان به فینال رسیده بود برای کسب مدال طلا به مصاف «جائه یونگ سیم» از کره جنوبی رفت و با وجود تلاش فراوان با حساب ۱۱ بر ۶ شکست خورد و مدال نقره را در اولین تجربه حضور در مسابقات قهرمانی جهان برگردن آویخت.

وی برای رسیدن به فینال، «آینور یواشپای»

از قزاقستان، «جوردین اسمیت» دارنده مدال

برنز اروپا از انگلیس، «گالینا مدودوا» از روسیه،

«لنا استوجکویک» دارنده مدال برنز بازی های

المپیک جوانان از کرواسی و «تان ژیو» دارنده

مدال برنز گرنداسلم ۲۰۱۸ از چین را شکست داده بود.

با این اوصاف مومن زاده به دومین بانوی مدال

آور تکواندوی ایران در مسابقات قهرمانی جهان

تبدیل شد. پیش از این «کیمیا علیزاده» موفق به کسب یک مدال نقره و یک برنز در مسابقات جهانی تکواندو شده بود.
مومن زاده که قهرمانی جهان و آسیا در رده های سنی پایه را در کارنامه دارد، نخستین حضور خود در تیم ملی بزرگسالان را تجربه کرد.

عکس های اینستاگرامی مهلا مومن‌زاده
3.8/5 - (18 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه