بیوگرافی سعید نورالهی

5 سال پیش
بیوگرافی سعید نورالهی
Rate this post

بیوگرافی سعید نورالهی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سعید نورالهی (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۳۰ – درگذشتهٔ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی بود. در دوران دبیرستان با انتخاب از طرف نماینده آموزش و پرورش به عنوان بازیگر مشغول به کار شد.

زندگینامه سعید نورالهی

بیوگرافی سعید نورالهی

فعالیت هنری

وی با بازی در فیلم سینمایی «تشکیلات» به کارگردانی منوچهر مصیری و نویسندگی مهدی ژورک ساختهٔ سال ۱۳۶۵ وارد عرصه بازیگری شد. نورالهی در آثاری همچون فیلم سینمایی «مارمولک»، سریال تلویزیونی «خانه به دوش» و فیلم سینمایی «لیلی با من است» فعالیت داشته‌است. همچنین همکاری با فیلم‌سازانی چون پوران درخشنده، اصغر هاشمی، کمال تبریزی و کریم آتشی را در کارنامه هنری خود جای داده‌است. وی علاوه بر بازیگری در سینما به ایفای نقش در «جعبه جادو» نیز پرداخته و در بسیاری از مجموعه‌های تلویزیونی حضور پررنگی داشته‌است.

مصاحبه با قدس آنلاین

مصاحبه‌ای از وی در تاریخ یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ در وب سایت قدس آنلاین منتشر شد:

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، سعید نورالهی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: «حدود دو سال است که بیکار هستم این در حالی است که شبکه‌های تلویزیونی هم برنامه‌هایی برای پخش ندارند.» وی افزود: «من بازنشسته وزارت ارشاد هستم و با حقوق یک میلیون و سیصد هزار تومانی آن زندگی می‌کنم، دو فرزند دارم و پسر بزرگم با وجود این که لیسانس حسابداری دارد دو سال است که بیکار است دخترم هم در خانه بیکار نشسته‌است.

از شدت بیکاری تنها درخانه استراحت می‌کنم و گاهی اوقات تنها قدم می‌زنم.» نورالهی ادامه داد: «به چند نفر از کارگردانان سینما و تلویزیون برای بازی در فیلم‌هایشان زنگ زدم اما آنها هنوز برای کار پیشنهادی به من نداده‌اند.» بازیگر «لیلی با من است» خاطر نشان کرد: «این روزها هیچ‌کس به من زنگ نزده تا ببیند زنده هستم یا مرده‌ام حتی دوستانم هم با من تماس نگرفته‌اند.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رویا جاویدنیا

درگذشت

نورالهی حوالی ساعت ۵ صبح ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ به دلیل سکته مغزی و لخته شدن خون درگذشت.

دختر سعید نورالهی گفت:

ما از اول پیگیر این کارها بودیم اما متأسفانه روز فوت وقتی که ما خواستیم ایشان را در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن کنیم مسئولین آنجا به ما گفتند که دو یا سه روز دیگر مشخص می‌شود و باید تا آن موقع صبر کنید. به همین علت ما تصمیم گرفتیم که ایشان را همان روز جمعه در قطعه ۳۲۴ بهشت زهرا دفن کنیم

آثار

فیلم سینمایی
نطفه شوم (۱۳۸۷)
ازدواج صورتی (۱۳۸۳)
نگاه (۱۳۸۳)
مارمولک (۱۳۸۲)
مثلث آبی (۱۳۷۸)
نسل سوخته (۱۳۷۸)
لیلی با من است (۱۳۷۴)
دو همسفر (۱۳۷۰)
عبور از غبار (۱۳۶۸)
شرایط عینی (۱۳۶۶)
تشکیلات (۱۳۶۵)

سریال تلویزیونی

ساخت ایران ۲ (۱۳۹۷)
متهم گریخت (۱۳۸۴)
خانه‌به‌دوش (۱۳۸۳)
رسم شیدایی (۱۳۸۳)
کوزه‌گر (۱۳۸۱)
عسل‌ها و مثل‌ها (۱۳۸۱)
روزهای زندگی (۱۳۷۹)
مختار نامه (۱۳۸۹)
سه پنج دو (۱۳۹۵)
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سعید نورالهی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه