بیوگرافی آندره‌آ استراماچونی

5 سال پیش
بیوگرافی آندره‌آ استراماچونی
4/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی آندره‌آ استراماچونی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آندره آ استراماچونی (ایتالیایی: Andrea Stramaccioni)، زادهٔ ۱۸ ژوئن ۱۹۷۶ در رم؛ یک بازیکن و مربی فوتبال اهل ایتالیا است.

زندگینامه آندره‌آ استراماچونی

بیوگرافی آندره‌آ استراماچونی

فعالیت ورزشی

آندره آ استراماچونی سرمربی ۴۳ ساله ایتالیایی که به دلیل مصدومیت زانو هرگز نتوانست فوتبال خود در بولونا را ادامه دهد. او از سال ۲۰۱۲ وارد حرفه مربیگری شده و به عنوان سرمربی تیمهای زیر ۱۷ ساله های آ.اس رم، اینترمیلان، اودینزه، پاناتینایکوس، اسپارتاگ پراگ مشغول بوده است.

سیستم بازی

او به سیستم ۱-۳-۲-۴ علاقه زیادی دارد و تیمهای تحت هدایت او معمولاً با آرایش محتاط در مسابقات حاضر شده اند به طوری که میانگین امتیاز گیری او در هر تیمی که در آن حضور داشته به ۱٫۵ امتیاز در هر بازی می رسد که تقریباً آماری متوسط برای او محسوب می شود؛

به طور کلی استراماچونی در زمره مربیان سطخ اول فوتبال جهان به حساب نمی آید و اصولاً سبک مربیگری ایتالیایی که عمدتاً به قواعد دفاعی بیشتر اهمیت می دهد، با ساختار فوتبال ایران که فوتبالی رو به جلو را بیشتر می پسندد همخوانی ندارد؛ شاید با حضور استراماچونی در استقلال همان اتفاقی در این تیم رخ دهد که با حضور کیروش در تیم ایران شاهد آن بودیم چرا که کیروش نیز به فوتبال دفاعی با حداقل گل و کسب سه امتیاز بیش تر از فوتبال تهاجمی و تماشاگرپسند علاقه نشان داد و همین عامل موجب افزایش انتقادات از کیفیت بازی تیم ملی شد.

در هر صورت به نظر می رسد کمیته فنی استقلال که به سراغ این گزینه رفته دچار سرگیجه فنی شده است چرا که این مربی لایسنس تمرین دادن را دارد و دارای بالاترین مدرک مربیگری در فوتبال اروپا نیست و در کارنامه او هیچ افتخاری دیده نمی شود از طرفی اگر بنا به فرصت دادن به این مربی ۴۳ ساله ناموفق باشد، فرهاد مجیدی با همین سن و سال، گزینه به مراتب بهتری از او برای استقلال فصل ۹۸/۹۹ به حساب می آید چرا که او به جای مدرک بدنسازی و تمرین دهنده، مدرک مربیگری معتبر یوفا را در اختیار دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهران شاهین‌طبع
دوران بازی: یک فصل در بولونیا بدون بازی

آندره‌آ استراماچونی متولد ۹ ژانویه ۱۹۷۶ است در رم است و در حال حاضر ۴۳ سال دارد و فصل گذشته هدایت اسپارتا پراگ را بر‌عهده داشته است. این مربی در دوران بازی در باشگاه بولونیا و پست مدافع حضور داشته، اما به خاطر مصدومیتی سنگین مجبور شده بدون حتی یک بازی برای بولونیا، فوتبال را برای همیشه کنار بگذارد، اما این پایان کار استراماچونی در دنیای فوتبال نبود!

آغاز مربیگری با جوانان رم و اینتر

استراماچونی با پایان زودهنگام دوران فوتبالش به دانشگاه می‌رود و در رشته حقوق فارغ‌التحصیل می‌شود. اندکی بعد از این اتفاق آندره‌آ جوان که هنوز به فوتبال علاقه داشته هدایت چند تیم آماتور را عهده دار می‌شود و در سال ۲۰۰۳ مدرک مربیگری در تیم‌های پایه می‌گیرد و به کادر مربیگری جوانان رم می‌پیوندد.

این مربی در سال ۲۰۰۹ مدرک A مربیگری یوفا را می‌گیرد و به این ترتیب مجوز حضور به عنوان کمک مربی در تیم‌های سری A و B را به دست می‌آورد. در سال ۲۰۱۱ هدایت تیم جوانان اینتر به این مربی پیشنهاد می‌شود و استراماچونی به اینتر می‌رود و با این تیم به موفقیت‌های خوبی می‌رسد.

حضور در بزرگسالان اینتر

در مارس ۲۰۱۲، بعد از برکناری رانیری، مسئولان اینتر مربی تیم دوم خود را به عنوان مربی موقت به تیم اصلی می‌آورند و استراماچونی در اولین قدم اینتر را به رده ششم می‌رساند و نتایج خوبش باعث می‌شود سران باشگاه برای فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ استراماچونی را به عنوان مربی اصلی انتخاب کنند. استراماچونی برای دریافت مجوز مربیگری در سری A در کلاس‌های مربیگری شرکت می‌کند و مدرک حرفه‌ای یوفا را نیز می‌گیرد. اینتر با هدایت استراماچونی در رده نهم می‌ایستد و بعد از ۱۵ سال به اروپا صعود نمی‌کند تا باشگاه استراماچونی را بر کنار کند و ماتزاری را به جای او بیاورد. استراماچونی در ۱۴ ماه مربیگری اینتر در ۶۵ بازی ۳۱ برد، ۱۱ تساوی و ۲۳ باخت به دست آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی متیا دی‌شیلیو
اودینزه و پاناتینایکوس

استراماچونی در ژوئن ۲۰۱۴ مربی اودینزه می‌شود و بعد از یک سال این باشگاه را نیز ترک می‌کند.

او در این باشگاه در ۴۱ بازی ۱۲ برد، ۱۱ تساوی و ۱۸ باخت به دست می‌آورد و در میانه‌های فصل ۲۰۱۵ بعد به یونان و باشگاه پاناتینایکوس می‌رود. عملکرد ضعیف این مربی در تیم یونانی نارضایتی هواداران را به دنبال دارد و سران تیم یونانی در دسامبر ۲۰۱۶ قرارداد او را فسخ می‌کنند. استراماچونی در پاناتینایکوس در ۵۲ بازی، ۲۲ برد، ۱۴ تساوی و ۱۶ باخت به دست می‌آورد.

اسپارتا پراگ

استراماچونی در ادامه ماجراجویی‌های  خود

در می‌۲۰۱۷ به چک می‌رود و قراردادی   دو

ساله با اسپارتاپراگ می‌بندد، اما یک      بار

دیگر نتایج ضعیف این مربی سران تیم   چک

را مجبور می‌کند در مارس ۲۰۱۸ این    مربی

ایتالیایی را اخراج کنند و از آن زمان به بعد این مربی بدون تیم بوده است.

او در ۲۳ بازی با اسپارتا ۱۰ برد، ۶ تساوی و ۷ باخت را تجربه کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آندره‌آ استراماچونی
4/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه