بیوگرافی تیاگو موتا

5 سال پیش
بیوگرافی تیاگو موتا
4.7/5 - (105 امتیاز)

بیوگرافی تیاگو موتا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

تیاگو موتا (پرتغالی: Thiago Motta؛ زادهٔ ۲۸ اوت ۱۹۸۲) بازیکن فوتبال حرفه‌ای پیشین است و تا کنون در تیم‌های بارسلونا، اتلتیکو مادرید، جنوا، اینتر میلان بازی کرده‌است.

زندگینامه تیاگو موتا

بیوگرافی تیاگو موتا

فعالیت ورزشی

پدربزرگ او ایتالیایی است و از این رو ملیتی دوگانه دارد. موتا معمولاً به عنوان هافبک مرکزی بازی می‌کند.

دوران بازیگری

موتا در سال ۱۹۹۹ به عضویت باشگاه فوتبال بارسلونا درآمد. پس از دو فصل بازی در تیم دوم بارسلونا، به تیم اول بارسلونا پیوست و به مدت ۶ سال برای این تیم بازی کرد. او در سال ۰۸–۲۰۰۷ به اتلتیکو مادرید و پس از آن به باشگاه فوتبال جنوا رفت. در تابستان سال ۲۰۰۹ تیاگو موتا با تیم ایتالیایی اینترمیلان قرارداد بست.

انقلابی در فوتبال

اگرچه تیاگو موتا یک فصل فوق العاده را زیر نظر ژوزه مورینیو در اینتر سپری کرد، اما سبک کاری او با سرمربی پرتغالی کاملا متفاوت است و تیاگو موتا می‌خواهد از سیستم نوین و فوق تهاجمی ۲-۷-۲ بهره ببرد.

تیاگو موتا در حال حاضر سرمربی تیم زیر ۲۹ ساله های پاری سن ژرمن بوده و هدف او ساختن تیمی است که کنترل بازی را با پرس شدید و تحرک زیاد، با و بدون توپ در دست بگیرد و دروازه بان تیمش همانند یک هافبک عمل کند.

در مصاحبه ای با گاتزتا دلا اسپورت، هافبک پیشین PSG تاکتیک مورد نظر خود را اینگونه توضیح داد: “ایده من مبتنی بر ارائه بازی تهاجمی بوده است و تیم فشرده من قصد دارد کنترل بازی را با پرس شدید و حرکت فراوان، با و بدون توپ در دست گیرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیاوش اکبرپور

من می خواهم که بازیکنانی که توپ را در اختیار دارند همیشه ۳ یا ۴ راه حل داشته باشند و ۲ بازیکن هم تیمی به آنها نزدیک باشند. معمولا مشکل اصلی در فوتبال انجام ساده کارها شامل کنترل اساس بازی، پاس دادن و دریافت راحت آن است.

خیلی به اعداد در فوتبال علاقه ای ندارم؛ زیرا آنها شما را فریب می دهند. شما می توانید نمایشی هجومی با سیستم ۲-۳-۵ یا عملکرد دفاعی با روش ۳-۳-۴ داشته باشید. حتی در تیم من بسته به کیفیت بازیکنان، در یک بازی ۲ مدافع کناری در پایان بازی در نقش بازیکنان شماره ۹ و ۱۰ بازی می کردند. البته این بدان معنا نیست که من علاقه ای به ظهور مدافعانی چون کیه لینی و والتر ساموئل ندارم.

در سیستم ۲-۷-۲ دروازه بان به عنوان یکی از ۷ هافبک می‌باشد و برای من، مهاجم ، اولین مدافع و دروازه بان، اولین مهاجم است. سنگربان باید بازی را با پا آغاز کند و مهاجم نیز اولین نفری باشد که پرس را شروع می کند.”

افتخارات ورزشی

بارسلونا

لالیگا: ۰۵–۲۰۰۴، ۰۶–۲۰۰۵
سوپر جام اسپانیا: ۲۰۰۵، ۲۰۰۶
لیگ قهرمانان اروپا: ۰۶–۲۰۰۶
سوپرجام اروپا: نایب قهرمان ۲۰۰۶
جام باشگاه‌های فوتبال جهان: نایب قهرمان ۲۰۰۶

اینتر میلان

سری آ: ۱۰–۲۰۰۹
جام حذفی فوتبال ایتالیا: ۱۰–۲۰۰۹، ۱۱–۲۰۱۰
لیگ قهرمانان اروپا: ۱۰–۲۰۰۹
جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۱۰
سوپرجام فوتبال ایتالیا: ۲۰۱۰؛ نایب قهرمان ۲۰۰۹، ۲۰۱۱
سوپرجام اروپا: نایب قهرمان ۲۰۱۰

پاری سن ژرمن

لیگ ۱: ۱۳–۲۰۱۲، ۱۴–۲۰۱۳، ۱۵–۲۰۱۴، ۱۶–۲۰۱۵، ۱۸–۲۰۱۷
جام حذفی فوتبال فرانسه: ۱۵–۲۰۱۴، ۱۷–۲۰۱۶، ۱۸–۲۰۱۷[۱]
سوپر جام فوتبال فرانسه: ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عادل کلاه‌کج

ملی

برزیل

جام طلایی کونکاکاف: نایب قهرمان ۲۰۰۳

ایتالیا

جام ملت‌های اروپا: نایب قهرمان ۲۰۱۲

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تیاگو موتا
4.7/5 - (105 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه