بیوگرافی جان پیرو گاسپرینی

5 سال پیش
بیوگرافی جان پیرو گاسپرینی
Rate this post

بیوگرافی جان پیرو گاسپرینی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جان پیرو گاسپرینی (به ایتالیایی: Gian Piero Gasperini) در تاریخ ۲۶ ژانویه ۱۹۵۸ در گروگلیاسکو استان تورین به دنیا آمد او پس از دوران بازیگری به مربیگری روی آورد و اکنون مربی تیم آتالانتا شده‌است.

زندگینامه جان پیرو گاسپرینی 

بیوگرافی جان پیرو گاسپرینی

فعالیت ورزشی

دوران بازیگری

گسپرینی در سن ۹ سالگی وارد تیم جوانان یوونتوس شد و در طول این مدت توانست به قهرمانی‌هایی از جمله قهرمانی در لیگ جوانان دست یابد. او پس از بازی انگشت شماری در تیم اصلی در کوپا ایتالیا به رجینا قرض داده شد و پس از آن در سال ۱۹۷۸ به پالرمو در سری بی فروخته شد و ۵ سال در آنجا ماند و با پالرمو به فینال کوپا ایتالیا رسید اما در مقابل میلان شکست خورد.

پس از دو فصل در کاوسه در سری بی و پیستویس در سری سی او سرانجام به پسکارا در سری آ نقل مکان کرد.او اولین بازیش در سری آ را در مقابل پیسا بازی کرد که تیمش توانست با نتیجه دو بر یک پیروز شود و یکی از گل‌های تیمش را نیز به ثمر برساند.

در سال ۱۹۹۰ او پسکارا را ترک کرد تا به سالرنیتانا بپیوندد سپس او در سال ۱۹۹۳ و در سن سی و پنج سالگی از فوتبال خداحافظی کرد.

دوران مربی گری

در سال ۱۹۹۴ گاسپرینی بار دیگر به تیم جوانان یوونتوس ملحق شد اما این بار در سمت مربیگری که دو سال آنجا ماند و در سال ۱۹۹۸ او مربی تیم پریماورا شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد ترکاشوند

در سال ۲۰۰۳ گسپ یوونتوس را ترک کرد و به تیم کروتونه در سری سی ۱ پیوست جایی که بی‌درنگ تیمش را به سری بی رساند.

او در طول سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ در هیچ سمتی فعالیت نکرد اما خیلی زود به میادین برگشت و در سال ۲۰۰۶ به جنوا پیوست و تیمش را به سری آ رساند و در سال ۲۰۰۹-۲۰۰۸ او جنوا را به مقام پنجم سری آ رساند و برای اولین بار به لیگ اروپا راه یافت.[۳] پس از جنوا و پس از کش و قوس‌های فراوان او مربی اینتر شد تا در فصل ۲۰۱۱-۱۲ هدایت قهرمان سال ۲۰۰۹-۱۰ اروپا و جهان را بر عهده داشته باشد.

او با بازیکنانی نظیر میلیتو و موتا کار کرده‌است

و شیوه مورد علاقه او ۳-۴-۳ می‌باشد و گاسپرینی

با شیوه‌های مختلفی در جریان بازی تیمش را هدایت می‌کند که می‌تواند برای هر تیمی مشکل ساز باشد.

گاسپرینی قراردادی یک ساله با اینتر

امضا کرده‌است که می‌تواند تا دو سال

تمدید شود.

غکس های اینستاگرامی بیوگرافی جان پیرو گاسپرینی

 

Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه