بیوگرافی آدام لیاییچ

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی آدام لیاییچ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آدام لیاییچ (متولد ۲۹ سپتامبر ۱۹۹۱) یک فوتبالیست حرفه ای صرب است که در پست هافبک هجومی برای بشیکتاش ترکیه (قرضی از تورینو ایتالیا) و تیم ملی صربستان بازی می‌کند.

 زندگینامه آدام لیاییچ

بیوگرافی آدام لیاییچ

فعالیت ورزشی

آدِم لیاییچ در ۲۹ سپتامبر ۱۹۹۱ در نووی پازار یوگسلاوی سابق متولد شد. او فوتبال خود را از سطح نونهالان باشگاه نیمه آماتور جاشانیکا آغاز کرد و در ۱۴ سالگی به آکادمی پارتیزان بلگراد صربستان پیوست. او صاحب پیراهن شماره ۲۲ ساشا ایلیچ شد که در سال ۲۰۰۵ به گالاتاسارای پیوسته بود. لیاییچ جوان در ۱۷ سالگی و جولای ۲۰۰۸ برای نخستین بار در یک بازی رسمی و البته در لیگ قهرمانان اروپا برای پارتیزان به میدان رفت.

او به حضور در دقایق پایانی بازی در ترکیب پارتیزان ها ادامه داد و نوامبر همان سال در لیگ برای نخستین بار در بازی مقابل بئوگارد گلزنی کرد.

رویای ناتمام

در اکتبر ۲۰۰۸ منچستر یونایتد به این بازیکن پیشنهاد کرد که برای مدتی در تمرینات این باشگاه شرکت کند اما آن ها توضیحی در مورد مدت این دوره ندادند. مدیر عامل پارتیزان این مسئله را تایید کرد و گفت این بازیکن بی اجازه به انگلستان نرفته است. او در آن زمان عضوی از ترکیب تیم جوانان صربستان بود که برای مسابقات یورو جوانان در بریتانیا حضور داشت. در ژانویه ۲۰۰۹ یونایتد خبر از خرید دو بازیکن صرب با هزینه ای گزاف داد. لیاییچ یکی از این دو بازیکن بود و نفر دیگر زوران توشیچ بود. توشیچ بلافاصله به ترکیب شیاطین سرخ اضافه شد اما قرار شد لیاییچ در ژانویه سال ۲۰۱۰ به یونایتد بپیوندد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محسن قهرمانی

علی رغم اینکه وی نمی توانست تا ژانویه ۲۰۱۰ به طور رسمی به یونایتد بپیوندد، گهگاه در سال ۲۰۰۹ در تمرینات این باشگاه حضور داشت تا زیر نظر مربیان این باشگاه باشد. اما در نهایت یونایتد نتوانست برای وی اجازه کار بگیرد و این انتقال به شکست انجامید. او به پارتیزان بازگشت و این در حالی بود که گوران استفانویچ، سرمربی این تیم از عدم انتقال وی، به عنوان یک شوک روانی مخرب برای این بازیکن یاد کرد.

شروع دوباره

فصل ۲۰۰۹ برای وی با یک دبل در لیگ و جام حذفی صربستان با پارتیزان به اتمام رسید.
در نهایت پس از ۵۷ بازی و ۱۲ گل، لیاییچ در ژانویه ۲۰۱۰ با هشت میلیون یورو و قراردادی پنج ساله راهی فیورنتینا شد. نخستین دیدار او در ایتالیا در همان ماه و تساوی مقابل کالیاری انجام شد. آن نیم فصل وی در ۱۹ سالگی چندان نتوانست نظر چزاره پراندلی را جلب کند و تنها ده حضور که عمدتا به صورت بازیکن جانشین بودند، برای وی به پایان رسید.

با حضور سینیشا میهایلوویچ در فلورانس روزهای خوب آدم از راه رسیدند. در سپتامبر ۲۰۱۰ و شکست مقابل لاتزیو او نخستین گل خود را از روی نقطه پنالتی برای ویولا به ثمر رساند. اما نتایج ضعیف منجر به اخراج میهایلوویچ در نوامبر شد. دلیو روسی جانشین وی معرفی شد. در ماه می وقتی روسی در بازی مقابل نوارا دست به تعویض لیاییچ زد، این بازیکن به تعویض در شرایطی که تیم با نتیجه ۲-۰ عقب بود اعتراض کرد. این اقدام بی جواب نماند و روسی به صورت فیزیکی شروع به درگیری با وی کرد. آن بازی با نتیجه ۲-۲ به اتمام رسید اما همان روز هیئت مدیره باشگاه روسی را از کار برکنار کرد و فدراسیون فوتبال ایتالیا وی را برای سه ماه از فوتبال محروم کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پائولو مالدینی
توهین

روسی گفته بود که لیاییچ به وی توهین خانوادگی کرده است اما والرون بهرامی و سایر نیمکت نشینان فیورنتینا تائید کردند که اظهارات سرمربی دروغ محض است و وی باید بابت رفتار و دروغ هایش شرمنده باشد.
چهار فصل حضور لیاییچ در فیورنتینا با ۸۸ بازی و شانزده گل به پایان رسید.
در ددلاین سال ۲۰۱۳ لیاییچ به عنوان جانشین اریک لاملا با یازده میلیون یورو و قراردادی چهار ساله راهی رم شد. او در نخستین بازی برای رم مقابل هلاس ورونا توانست برای گرگ ها گلزنی کند. او در این دو فصل در ۷۲ بازی ۱۵ گل برای پایتخت نشینان بازی کرد و در نهایت با قراردادی قرضی راهی اینترمیلان شد.

سابقه ملی

در سپتامبر ۲۰۰۸ او برای نخستین بار پیراهن تیم جوانان صربستان را بر تن کرد.
ولادیمیر پتروویچ در سال ۲۰۱۰ برای نخستین بازی لیاییچ را به تیم ملی دعوت کرد. در می ۲۰۱۰ دیدار مقابل اسپانیا این بازیکن نپذیرفت تا سرود ملی صربستان را بخواند و به همین دلیل از اردوی تیم ملی اخراج شد. میهایلوویچ اذعان کرد که پیش از دیدار بازیکنان این کشور باید سندی را امضا می کردند تا مطابق آن سرود ملی این کشور “خدای عدالت” را بخوانند و در این بین لیاییچ حاضر به امضا نشده است و بدون توضیح خاصی آن را امضا نکرد و وی علی رغم میل باطنی کادر فنی، به دلیل بی احترامی کنار گذاشته شد.

لوبینکو دروکوویچ سرمربی جدید صربستان

در بیانیه ای گفت که برای بازی در زمین

نیازی به بازیکنانی که حتما سرود ملی را

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کاسپر اشمایکل

خوانده باشند ندارد و لیاییچ باز هم به تیم

ملی راه یافت. در پیروزی ژوئن ۲۰۱۵ مقابل

آذربایجان او نخستین گلی ملی خود را در

دوازدهمین بازی برای تیم ملی، به ثمر رساند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آدام لیاییچ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه