بیوگرافی پردراگ میاتوویچ

5 سال پیش
Rate this post

 بیوگرافی پردراگ میاتوویچ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

پردراگ (پدخا) میاتوویچ ( متولد ۱۹ ژانویه ۱۹۶۹ در تیتو گراد ، مونته نگرو ، جمهوری یوگسلاوی) یک بازیکن سابق صربستان – مونته نگرویی است که فعلا مدیر ورزشی رئال مادرید است . او یکی از بهترین بازیکنان کشورش در دهه ی ۱۹۹۰ بوده است .

زندگینامه پردراگ میاتوویچ

بیوگرافی پردراگ میاتوویچ

فعالیت ورزشی 

در سطح باشگاهی میاتوویچ برای شش باشگاه : بوداچ نست پودگوریکا ، پارتیزان ، والنسیا ، رئال مادرید ، فیورنتیا و لوانته بازی کرده است . در سطح ملی میاتوویچ ۷۳ بازی بلی و ۲۸ گل زده دارد او در جام جهانی ۱۹۹۸ و یورو ۲۰۰۰ حاضر بوده است .
او یک بازیکن تکنیکی است و گل به یادمانی را در تیم رئال مادرید در فینال چمپیونز لیگ ۱۹۹۸ به ثمر رسانده است و به همراه رئال مادرید این جام را پس از ۳۲ سال انتظار کسب کرده است .

عرصه ی باشگاهی

پارتیزان

در تابستان ۱۹۸۹ در هالی که ۲۰ ساله بود پیش از آن که با پیشنهاد میرکو مرجانوویچ مدیر پارتیزان مواجه شود علاقه ی بسیاری به حضور در هایدوک اشپیلت داشت .
اولین فصل میاتوویچ با یک گل در پانزده بازی چندان چشمگیر نبود . فصل بعدی یعنی ۹۱-۱۹۹۰ بسیار بهتر بود چرا که میاتوویچ عضوی از تیم شد و در ۳۳ بازی که در آن حضور داشت ۱۴ گل به ثمر رساند . هرچند که آنها از رقابت با ستاره سرخ بلگراد بازماندند و دوم شدند و نتوانستند راعی لیگهای اروپایی شوند .

پس از ان میاتوویچ پیشرفتش را ادامه داد و به همراه پارتزیان و به رهبری ایویکا اوسیم در فصل ۹۲-۱۹۹۱ قهرمان لیگ شد و راهی جام باشگاه های اروپا شد . او در این سال موفق به کسب عنوان برتربن بازیکن یوگسلاو شد .

پیش از آغاز فصل ۹۲-۱۹۹۳ جمهوری یوگسلاو تجزیه شد ئ لیگ جدیدی شامل تیمهایی از صربستان و مونته نگرو تشکیل شد . میاتوویچ در فصل بعد هم به پارتیزان کمک کرد که در رفابت با ستاره سرخ موفق شود و لیگ یوگسلاوی را برنده شود .

پس از آن میاتوویچ تماسهایی با باشگاه های بزرگ اروپا همچون رئال مادرید ، اتلتیکوو یوونتوس داشت . هر چند که آنها تمایل او را جذب نکردند و او در تابستان ۱۹۹۳ راهی والنسیا شد . رامون مندوزا رئیس وقت رئال مادرید بعدها فاش کرد که ناکامی روبرت پروسینچکی به این دلیل بود که نگران بود یوگسلاو جوان موفق نشود .

والنسیا

میاتوویچ اولین بازی لالشگایش را در ۵ سپتامبر ۱۹۹۳ برابر رئال اوویدو انجام داد و بلافاصله به عضوی از ترکیب گاس هیدینک تبدیل شد . او توانست ۳۵ باز در لیگ حضور یابد و ۱۶ گل به ثمر برساند .
بعد از تثبیت جایگاهش او عنوان برترین بازیکن سال اسپانیا را در سال ۹۶-۱۹۹۵ برنده شد . او در این سال با ۲۸ گل زده در ۴۰ بازی والنسیا را به مقام دوم رساند هر چند که او در بعضی بازها به عنوان بازیساز به میدان می رفت .
درخشش او از دید وکیلان رئال مادرید پنهان نماند که حالا تحت مدیریت لونزو سانز بود . تلاشها پس از سه سال برای به خدمت گذفتن میاووچ آغاز شد .

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گریت کالی
رئال مادرید

سرانجام میاتوویچ در ۲۷ سالگی راهی پایتخت اسپانیا شد . این اتفاق در تابستان ۱۹۹۶ رخ داد . او در رئال مادرید به عنوان مهاجم/ بازی ساز بازی می کرد . تحت رهبری فابیو کاپلو ، آنها در هر ۳۸ بازی لیگ خوش درخشیدند تا با زوج شوکر – میاتوویچ این تیم قهرمان فصل ۹۷-۱۹۹۶ شود . شوکر با ۲۴ گل و میاتوویچ با ۱۴ گل بسیار موفق نشان دادند .

فصل بعدی در رئال چندان موفق برای میاتوویچ نبود و هنوز از این فصل به بدی در خاطر او یاد می شود . او علیرغم مصدومیتهای مداومش در ۲۴ فرصت بازی که بدست آورد ۱۰ گل به ثمر رساند . فرناندو مورینتس ۲۱ ساله که از ساراگوسا به رئال مادرید آمده بود جای او را گرفت و داور شوکر نیز نیمکت نشین شد . در این فصل بارسلونا با بازیکنانی همچون سونی اندرسون ، لوئیز فیگو و لوئیس انریکه آنها را از کسب لیگ بازداشت هذ چند که آنها توانستند در پایان فصل چمپیونزلیگ را پس از ۳۲ سال به برنابئو بیاورند . رئال در می ۱۹۹۸ یوونتوس را در آمستردام آره نا شکست داد . میاتوویچ اولین گل آن فصل خود را در چمپیونزلیگ با یک ضربه ی زیبا به ثمر رساند .

نمایش ضعیف در جام جهانی

پس ازنمایش ضعیفش در تابستان ۱۹۹۸ در جام جهانی ۱۹۹۸ به مادرید بازگشت اما این آخرین فصل حضورش در مادرید بود چرا که قراردادش تمدید نشد . تیم جدید شامل مربیانی همچون کاماچو و هیدینگ بود که به او اعتقادی نداشتند . رائول و مورینتس زوج جدید رئال مادرید بودند و جایی برای میاتوویچ در تیم نبود . هر چند که نمایش میاتوویچ نیز در این فصل غیر قابل دفاع بود .

با جدایی گاس هیدینک از باشگاه نیز وضع برای میاتوویچ بهتر نشد . پس از آن که تحت رهبری جان توشاک رئال در مرحله یک چهارم چمپیونزلیگ در برابر نمایش شوچنکو در دینامو کیف مغلوب شد (میاتوویچ در دو بازی نمایش نسبتا خوبی داشت) و از کسب لیگ نیز بازماند تحولات در مادرید آغاز شد آنها با به خدمت گرفتن نیکولاس آنلکای ۲۰ ساله از آرسنال جا را برای میاتوویچ تنگ کردند و مدیریت تیم تصمیم گرفت که دلبریهای میاتوویچ ۳۰ ساله را فراموش کند و او را به فیورنتینا بفروشد .

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلکو اسکندریان
فیورنتینا

در فلورانس ، میاتوویچ زیر رهبری جیووانی تراپاتونی و به همراه گابریل باتیستوتا و انریکو کیه زا بازی کرد . از خوش اقبالی او تراپاتونی به هر سه مهاجم علاقه ی زیادش داشت و در آن فصل به هر سه بازیکن بازی داد .

عرصه ی ملی :
همزمان با ترانسفر میاتوویچ از والنسیا به رئال مادرید تیم ملی یوگسلاوی پس از چهار سال محرومیت تشکیل شد و میاتوویچ به این تیم دعوت شد و وظیفه ی خود را به خوبی انجام داد . در اواخر سال ۱۹۹۷ او یا یک نمایش خیره کننده در برابر مجارستان ( هت تریک در بوداپست و ۴ گل در بازی برگشت در ماراکانا) این تیم را راهی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه کرد .

جام جهانی ۱۹۹۸ :

انتظارات در جام جهانی ۱۹۹۸ از این تیم براورده نشد . تیم یوگسلاوی علیرغم ستاره های بزرگ اش در سراسر اروپا کاری از پیش نبرد . میاتوویچ پیش از شروع این تورنمنت در فینال چمپیونزلیگ ۱۹۹۸ درخشیده بود . نمایش او دور از انتظار بود ، او در ۴ بازی تنها یک گل در مرحله ی گروهی برابر آلمان یه ثمر رساند که ابتدا این بازی به نام دیان استانکوویچ نهاده شد و پس از بازبینی این گل به نام او ثبت شد . او در مرحله یک شانزدهم یک پنالتی را برابر هلند از دست داد که یوگسلاوی علیرغم مصدومیت ادگار داویدز بازیکن هلند این بازی را واگذار کرد .

راه یورو ۲۰۰۰ :

در آغاز مرحله راهیابی به یورو ۲۰۰ میاوویچ به طور اتوماتیک توسط میلان زیوادینوویچ به این تیم دعوت شد . در همین مرحله با وویادین بوشکوف جای زیودانوویچ را گرفت که این با مخالفت میاتوویچ و چند بازیکن کلیدی دیگر این تیم انجام شد . سرانجام مربی در بازی برابر کرواسی در اکتبر ۱۹۹۰ به او بازی نداد که سرانجام میاتوویچ

به طور تعویضی وارد زمین شد و با یک ضربه ی

آکروباتیک گل اول را زد . سرانجام این بازی ۲ بر

۲ شد که باعث راهی شدن یوگسلاوی به جام

باشگاه های بلژیک و هلند ۲۰۰۰ شد .

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شیرین گرامی
یورو ۲۰۰۰ :

در هنگام حضور این تیم در یورو ۲۰۰۰ ، میاتوویچ

۳۱ ساله بود و در فیورنتینا حضور داشت و از

انتظاراتی که دو سال قبل تر در جام جهانی از

او می رفت آزاد بود . او در هر چها بازی یوگسلاوی

خضور داشت و با ظهور ساوو میلوشویچ او در این

چهار بازی گلی نزد تا غیر موثرترین بازیکن این

تیم در این تورنمنت لقب بگیرد .

پس از فوتبال

بعد از بازنشستگی در ۲۰۰۴ ، میاتوویچ

زندگی در والنسیا را ادامه داد و به مدیر

برنامه بودن روی آورد .

در ژوئن ۲۰۰۶ ، او با رامون کالدرون کاندیدای

ریاست رئال مادرید جفت شد و وقتی که

کالدرون این رقابت را برد ، او در دوم جولای

۲۰۰۶ به عنوان مدیر ورزشی باشگاه به این

تیم بازگشت که در ۲۰ می ۲۰۰۹ از کارش

استعفا داد . او در دوره مدیریتش در رئال

مادرید به دو لالیگا رسید و آرین روبن را که

یکی از بهترین هافبک چپ های جهان بود

را به خدمت گرفت ، اما در عملی کردن وعده

خود برای خرید کریستیانو ، کاکا و فابرگاس ناکام ماند .

نیستلروی ، هیگوائین ، اشنایدر ، محمد دیارا ،

مارسلو و فن در فارت دیگر خریدهای قابل توجه

او بوده اند.

زندگی شخصی

زندگی شخصی میاتوویچ توسط النا کارامان سوسیالیست همسر وی در بلگراد به چاپ رسیده است .

آنها در اوایل سال ۱۹۹۰ به مدت ۱٫۵ سال با هم ازدواج کردند و پیش از طلاق دو بچه از خود به جای گذاشتند .

او هر از چند گاهی به تماشای بازی های تیم بیسبال لوس آنجلس داگرز می رود تا دو بچه اش لوکا و آندره یا را ببیند .

او یکی از معترضان ناتو بود که در این جنگ خانه ای را از دست داد .

او پنج میلیون از هواداران رئال مادرید از را با خود داری از بازی برابر آلاوز ذر آوریل ۱۹۹۹ را خوشحال کرد .
در این سالهای پس از طلاقش ، میاتوویچ با آنتا میاتوویچ مدل فشن ازدواج کرد که از او سه دختر به نامهای: نادا ، نینا و لولا دارد

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پردراگ میاتوویچ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه