بیوگرافی جاچینتو فاکتی

5 سال پیش
بیوگرافی جاچینتو فاکتی
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی جاچینتو فاکتی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

شرحجاچینتو فاکتی بازیکن فوتبال و اهل ایتالیا است که از سال ۱۹۶۳ میلادی عضو تیم ملی فوتبال ایتالیا بوده و در ۹۴ بازی ملی حضور داشته‌است. او در بازی‌های ملی‌اش ۳ گل به ثمر رساند. جیاچنتو فاکتی آخرین بازی ملی خود را در سال ۱۹۷۷ میلادی انجام داد. او یکی از شماره‌های جاودانهٔ تاریخ باشگاه اینترمیلان است.

زندگینامه جاچینتو فاکتی

بیوگرافی جاچینتو فاکتی

فعالیت ورزشی

جاچینتو فاکتی در ۱۸ جولاى سال ۱۹۴۲ در ترویلیو در ایالت لومباردى متولد شد و بازى را در تیم محلى ترویلیزه به عنوان مهاجم آغاز کرد اما خیلى زود مورد توجه هلنیو هررا مربى نامدار آرژانتینى اینتر قرار گرفت و در فصل ۱۹۶۱-۱۹۶۰ از او به عنوان مدافع پوششى استفاده کرد، این انتخاب درستى بود و بعدها فاکتى را به یکى از بهترین مدافعان فوتبال ایتالیا مبدل ساخت.

او تمام دوران بازى خود را در دهه هاى ۶۰ و ۷۰ در اینترمیلان گذراند و در ۶۳۴ بازى رسمى براى این تیم به میدان رفت و ۷۵ گل زد. فاکتى به نظر بسیارى یکى از نخستین مدافعان هجومى به شمار مى رود؛ او با قدرت دریبل زنى بالا و سانترهاى دقیقش نقش مؤثرى در موفقیت هاى تیمى که از آن به عنوان «اینتر بزرگ» یاد مى شود، ایفا کرد ضمن این که او تکل روى خوبى بود و گل هاى مهمى براى باشگاهش به ثمر رساند.

قهرمانی ها

فاکتى در ترکیب اینتر ۴ اسکودتو(۱۹۶۳ و ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶ و ۱۹۷۱)، جام حذفى ایتالیا(۱۹۷۸)، ۲ قهرمانى جام باشگاه هاى اروپا (۱۹۶۴ و ۱۹۶۵) و ۲ قهرمانى جام بین قاره اى را به دست آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیوید باتیستا

وى در ماه مارس سال ۱۹۶۳ هنگامى که ۲۰ سال بیشتر نداشت نخستین بازى ملى خود را انجام داد، او ۹۴ بار براى ایتالیا به میدان رفت که آن موقع رکورد محسوب مى شد(فقط دینو زوف، پائولو مالدینى و فابیو کاناوارو از این رکورد عبور کرده اند) ضمنا ۷۰ بار بازوبند کاپیتانى آتزورى ها را بر بازو بست و سه گل هم به ثمر رساند. فاکتى در سه دوره جام جهانى حضور یافت و در جام جهانى ۱۹۷۰ با ایتالیا به نایب قهرمانى رسید. او همچنین عضو تیم قهرمان ایتالیا در جام ملت هاى اروپا در سال ۱۹۶۸ بود و در سال ۲۰۰۴ از سوى پله به عنوان یکى از ۱۲۵ فوتبالیست برتر قرن بیستم انتخاب شد.

رفتاری حرفه ای

اما فاکتى تنها یک فوتبالیست و مدیر نمونه نبود او همواره به خاطر رفتار ورزشى اش درون زمین، شخصیتش، قدرت رهبرى اش که او را به کاپیتان تیم ملى و اینتر تبدیل کرده بود، در اذهان باقى خواهد ماند جالب است بدانید فاکتى در طول دوران پرافتخار حرفه اى خود فقط یک بار کارت قرمز گرفت که آن هم به دلیل دست زدن براى داور به نشانه اعتراض بود.

در طول سال ها، فاکتى چندین سمت مدیریتى در اینتر داشت که شامل مدیر فنى، عضو هیات مدیره، سفیر جهانى و نایب رییس باشگاه مى شد، او در ۱۹ ژانویه سال ۲۰۰۴ براى ریاست باشگاه برگزیده شد و سرانجام پس از مدت ها تحمل درد در روز چهارم سپتامبر سال ۲۰۰۶ جاچینتو فاکتى به دلیل سرطان پانکراتیک در سن ۶۴ سالگى درگذشت، همسر و ۴ فرزند او زنده هستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پائولا کاردولو

در اقدامى پیش بینى نشده،

اینتر پس از مرگ جاچینتو فاکتى

پیراهن شماره ۳ خود را که سال ها

بر تن وى بود، بازنشسته کرد بدین ترتیب دیگر هیچ بازیکنى این پیراهن را تصاحب نخواهد کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جاچینتو فاکتی
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه