بیوگرافی والتر ساموئل

5 سال پیش
بیوگرافی والتر ساموئل
Rate this post

بیوگرافی والتر ساموئل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

والتر آدریان ساموئل (به اسپانیایی: Wálter Adrián Samuel) (زادهٔ ۲۳ مارس ۱۹۷۸) فوتبالیست اهل آرژانتین است که هم‌اکنون برای بازل در سوپر لیگ فوتبال سوئیس بازی می‌کند.

زندگینامه والتر ساموئل

بیوگرافی والتر ساموئل

فعالیت ورزشی

وی همچنین در تیم ملی آرژانتین نیز بازی کرده‌است. از وی به عنوان یکی از محکم‌ترین مدافعان در فوتبال یاد شده‌است و خاویر زانتی هم‌تیمی وی و کاپیتان پیشین تیم اینترمیلان او را «سرستخت‌ترین» بازیکنی که با او بازی کرده خطاب کرده‌است.

والتر ساموئل متولد ۲۳ مارچ ۱۹۷۸ کی فوتبالیست آرژانتینی. او را به عنوان یکی از محکم ترین دفاع های جهان می شناسند. زانتی کاپیتان اینتر در مورد او می گوید “او سخت ترین بازیکنی” هست که تا بحال در کنارش بازی کرده است. این توانایی به صورت طبیعی و مادرزادی با او همراه بوده است. ساموئل یکی از افراد کلیدی در کسب سه گانه تاریخی اینتر در فصل ۲۰۰۹ – ۲۰۱۰ زیر نظر خوزه مورینو بود. او بیش از ۵۰ بازی ملی برای تیم ملی آرژانتیم هم بازی کرد. قدرت او، نیروی تسلیم نشدنش باعث شد به او لقب دیوار (Il Muro ) را بدهند.

اوایل زندگی و زندگی شخصی

ساموئل یهودی است و در زمان تولد با نام والتر لوخان از مادر یهودی مجردش بدنیا امد، که مادرش به تنهایی او را بزرگ کرد. زمانی که نوجوان بود، لوخان نام ناپدریش ساموئل را پذیرفت. او یک دختر و دو پسر از همسرش سیسیلیا دارد.

دوران حرفه ای ورزشی

ساموئل فوتبال حرفه ای را از سال ۱۹۹۶ در آرژانتین و در تیم “نیوئلز اولد بویز” شروع کرد و یک سال بعد او به تیم مشهور بوکا جونیورز همین کشور منتقل شد، او در تیم بوکا ۱۰۳ بازی کرد و ۵ گل هم تا سال ۲۰۰۰ که در این تیم بود به ثمر رساند. در سال ۲۰۰۰ تیم رم ایتالیا او را با قراردادی به ارزش ۲۰ میلیون یورو به خدمت گرفت. او به یکی از بهترین دفاع های لیگ ایتالیا مشهور شد و باعث شد توسط تیم رئال مادرید به خدمت گرفته شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مسعود همامی

رئال مادرید با قراردادی ۲۵ میلیون یورویی ساموئل را در سال ۲۰۰۴ به خدمت گرفت. ساموئل یکی از سه بازیکن غیر اروپایی رئل مادرید بود. به هر حال در آگوست ۲۰۰۵ او به سری آ بازگشت با قراردادی چهار ساله به ارزش ۱۶ میلیون یورو.

در داربی دلا مادونینا شهر میلان در ۲۳ دسامبر ۲۰۰۷ او در زمانی که کاکا برزیلی را پرس کرده بود دچار مصدومیت شد و چند هفته بعد او عمل رباط طرفی داخلی انجام داد. او فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ را کامل از دست داد. در واقع او در اکتبر ۲۰۰۸-۲۰۰۹ توانست دوباره با تیم اول تمرین کند و در زمان مربی گری خوزه مورینیو توانست به تیم اصلی راه پیدا کند. او یک مصدومیت شدید زانو در بازی مقابل برشیا پیدا کرد. او ۵ ماه دیگر از میادین دور بود و انتظار می رفت او برای بازی در لیگ قهرمانان اروپا در مقابل شالکه آماده شود. او در بازی مقابل ناپولی در ۱۵ می ۲۰۱۱ به میادین بازگشت.

بهرحال در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ ساموئل به همراه اینتر توانست تمام افتخارات فوتبالی ممکن را کسب کند و سه گانه تاریخی اینتر را با این تیم بدست آورد. او یکی از ارکان اصلی برای رسیدن اینتر به این هدف بود.

بازی های ملی

ساموئل ۵۶ بازی ملی برای آرژانتین انجام داده است و ۵ گل ملی هم در کارنامه دارد. او برای این کشور در جام جهانی ۲۰۰۲ در کره و ژآپن بازی کرد. اما مصدومیت شدیدی که برایش پیش امد باعث شد جایگاهش در تیم ملی را از دست بدهد.
یک سال بعد زمانی که او در اینتر به یکی از بهترین دفاع های لیگ ایتالیا تبدیل شده بود دوباره جایگاه خودش را در تیم ملی بدست آورد. دیگو مارادونا مربی آرژانتین او را به عنوان استارتر تیم در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی انتخاب کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امین منوچهری

افتخارات ورزشی

اینتر میلان

۲۰۱۰ لیگ قهرمانان اروپا
۲۰۱۰ سری آ
۲۰۱۰ کوپا ایتالیا
۲۰۰۹ سری آ
۲۰۰۸ سوپر جام ایتالیا
۲۰۰۸ سری آ
۲۰۰۷ سری آ
۲۰۰۶ سوپر جام ایتالیا
۲۰۰۶ سری آ
۲۰۰۶ کوپا ایتالیا
۲۰۰۵ سوپر جام ایتالیا

آ. اس. رم

۲۰۰۱ سری آ
۲۰۰۱ سوپر جام ایتالیا

بوکا جونیورز

۲۰۰۰ جام لیبرتادورس
۱۹۹۹ کلاسورا دسته برتر آرژانتین
۱۹۹۸ اپرتورا دسته برتر آرژانتین

آرژانتین

۱۹۹۷ جام جهانی فوتبال جوانان

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی والتر ساموئل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه