بیوگرافی خوان رومان ریکلمه

5 سال پیش
بیوگرافی خوان رومان ریکلمه
4.9/5 - (48 امتیاز)

بیوگرافی خوان رومان ریکلمه به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

خوان رومان ریکلمه (زاده: ۲۴ ژوئن ۱۹۷۸ در سان فرناندو) بازیکن سابق فوتبال آرژانتینی است.

زندگینامه خوان رومان ریکلمه

بیوگرافی خوان رومان ریکلمه

فعالیت ورزشی

ریکلمه یک بازیساز واقعی است که باقدرت پاسکاری بالا و دید مناسب نسبت به کل زمین، شرایط گل زنی را برای مهاجمین تیم خود فراهم می‌کند. همچنین توانایی بالای او در زدن ضربات آزاد، از این بازیکن یک هافبک تهاجمی واقعی ساخته‌است.

او بیشتر زمان بازی خود را در تیم بوکا جونیورز گذرانده. البته مدتی هم در لیگ اسپانیا در تیم‌های بارسلونا و ویارئال بازی کرده که حضور او در ویارئال موفق تر و چشمگیرتر بوده‌است. در جام جهانی ۲۰۰۶ ریکلمه تیم ملی آرژانتین را همراهی کرد اما پس از اینکه مارادونا مربی آرژانتین شد، به دلیل برخورد لفظی بین این دو، به تیم ملی دعوت نشد و جام جهانی ۲۰۱۰ را از دست داد.

او چهار بار به عنوان بهترین بازیکن سال آرژانتین انتخاب شده‌است.

باشگاهی

آغاز کار در بوکا جونیورز

ریکلمه در محله سن فرناندو، بوئنوس آیرس در خانواده‌ای ده نفره و بسیار فقیر بزرگ شد. در کودکی عضو تیم آرجنتینیوس جونیورز بود. بعد از آن در نوجوانی به بوکا جونیورز پیوست.

بارسلونا

در نوامبر سال ۲۰۰۲ پس از هفت فصل درخشان با بوکا جونیورز و کسب عناوین مختلف، ریکلمه با مبلغ ۱۱ میلیون یورو از بوکا به بارسلونا منتقل شد. دلیل جدایی ریکلمه از بوکاجونیورز، به دست آوردن پول برای آزادی برادرش کریستین بود که مدتی قبل به دست آدم رباها دزدیده شده بود. به همین دلیل لوئی فان خال قرارداد او را سیاست ورزی ریکلمه می‌دانست و در کل برخورد سردی با او در بارسلونا شد. از او بیشتر به عنوان پیستون یا بال در ترکیب تیم استفاده می‌شد که پست تخصصی اش نبود و در نتیجه دورهٔ چندان خوبی در بارسلونا پشت سر نگذراند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هانس گئورگ شوارتزنبک
ویارئال

بعد از اینکه بارسلونا با رونالدینهو قرارداد بست، تعداد بازیکنان خارجی بارسا از تعداد مجاز تعیین شده در قوانین لالیگا بیشتر شد و در نتیجه مسئولان بارسا تصمیم گرفتند ریکلمه رابه ویارئال قرض بدهند. پس از درخشش او در ویارئال مسئولین این باشگاه تصمیم گرفتند ریکلمه را از بارسلونا خریداری کنند و سرانجام برسر مبلغ ۸ میلیون یورو با بارسا به توافق رسیدند. او بازیهای بسیار خوبی در ویارئال از خود به نمایش گذاشت. به طوریکه در سال ۲۰۰۵ به عنوان نامزدی بهترین بازیکن سال جهان انتخاب شد.

بازگشت به بوکا جونیورز

در سال ۲۰۰۷ ریکلمه به مدت پنج ماه به صورت قرضی به بوکا جونیورز پیوست تا به این تیم کمک کند. در همان سال مسئولین بوکا برای خریدن ریکلمه اظهار علاقه کردند و ویارئال هم باانتقال او موافقت کرد. به این صورت بود که او دوباره به خانه همیشگی اش بوکا جونیورز برگشت.

مشخصات

نام کامل : خوان رومان ریکلمه

زادروز : ۲۴ ژوئن ۱۹۷۸

بوئنوس آیرس، آرژانتین

قد : ۱۸۲ س. م

باشگاه کنونی : بوکا جونیورز

شمارهٔ پیراهن : ۱۰

پُست : هافبک

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی خوان رومان ریکلمه
4.9/5 - (48 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه