بیوگرافی امانوئل پتی

5 سال پیش
بیوگرافی امانوئل پتی
4.7/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی امانوئل پتی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

امانوئل “مانو” لوران پتی (به فرانسوی: Emmanuel “Manu” Laurent Petit) (زاده ۲۲ سپتامبر ۱۹۷۰) بازیکن پیشین فوتبال تیم ملی فوتبال فرانسه بود.

زندگینامه امانوئل پتی 

بیوگرافی امانوئل پتی

فعالیت ورزشی

وی در پست هافبک میانی بازی می‌کرد و در چهار باشگاه موناکو، آرسنال، بارسلونا و چلسی بازی کرده‌است. پتی گل سوم فرانسه در فینال جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ را به ثمر رساند و نقش مهمی در قهرمانی فرانسه داشت.این گل هزارمین گل تاریخ ادوار جام های جهانی فوتبال بود.

پتی که از ابتدا تا انتهای دوران حرفه‌ای در همه تیم‌هایش شماره به‌زعم خود شانس ١٧ را پوشید، ژوئن ٢٠١١ موهای طلایی و جذابش را به قصد کمک به امور خیریه تراشید و ٣٤‌هزار یورو از این طریق به افراد بی‌بضاعت خدمت کرد.

با آن موهای طلایی بسته شده، نوع جدیدی از مردان رمانتیک فرانسوی در فوتبال را به رخ جهان می‌کشید. تقدیر او را برای یک حرکت بزرگ و نه بیشتر انتخاب کرده بود؛ زدن گل سوم و آخر فرانسه در فینال جام‌جهانی ١٩٩٨ که هزارمین گل ملی تاریخ فرانسه و آخرین گل جام‌‌های جهانی قرن بیستم بود.

‌امانوئل پتی، نیکوکار با این صحنه جادویی به قلب تاریخ فوتبال فرانسه و جهان رفت اما بیرون از میدان هم حرف‌ها و تصاویر زیادی برای به یادگار ماندن باقی گذاشته بود.

زندگی شخصی

مردی که ٢ روز دیگر ٤٥ ساله می‌شود به‌عنوان ملی‌پوش سابق تیم‌ملی فرانسه و بازیکن موثر آرسنال، بارسلونا و چلسی، ‌سال ٢٠٠٠ با «آگاته» بازیگر فرانسوی ازدواج کرد و ٢‌سال بعد از او جدا شد. پتی پس از به‌دنیا آمدن فرزندش، «زوئه» با ماریا سرولو پیمان زندگی مشترک بست و‌سال ٢٠٠٧ از او صاحب یک فرزند به نام«ویولت» شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آنتونیو کاروالیو

پتی، یک برادر فوتبالیست داشت که وقتی‌سال ١٩٩٨ مشغول بازی در سطح آماتور بود، دچار سکته شد و پس از مدت‌ها حضور در بیمارستان به دلیل لخته شدن خون در مغزش درگذشت. این اتفاق امانوئل را بسیار افسرده کرد و او را تا آستانه خداحافظی زودهنگام با فوتبال پیش برد. او از آن پس تصمیم گرفت برای شادی روح برادر در امور خیریه فعال شود و در اولین اقدام،‌سال ١٩٩٨، ١٧‌هزار یورو به‌دست آورده در یک مسابقه بخت‌آزمایی را به تمامی به یک موسسه خیریه اهدا کرد.

تراشیدن مو به قصد امور خیریه

پتی که از ابتدا تا انتهای دوران حرفه‌ای در همه تیم‌هایش شماره به‌زعم خود شانس ١٧ را پوشید، ژوئن ٢٠١١ موهای طلایی و جذابش را به قصد کمک به امور خیریه تراشید و ٣٤‌هزار یورو از این طریق به افراد بی‌بضاعت خدمت کرد. امانوئل ‌سال ٢٠١١، سفیر رقابت‌های جام‌جهانی بی‌خانمان‌ها به میزبانی پاریس شد.

هنرپیشگی

پتی سابقه بازی در سریال‌های تلویزیونی را هم دارد؛

نشان به آن نشان که در قسمت ویژه سریال «بیل» که از شبکه سراسری فرانسه پخش می‌شد، حضور افتخاری داشت و با بازی تحسین‌برانگیز، نظر همه را جلب کرد. پتی از تحسین‌کنندگان همیشگی موزیک کمتر قابل فهم کشورش و شخص«لارا فابین» است اما خودش گفته به موسیقی سایر ملل علاقه زیادی دارد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی امانوئل پتی
4.7/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه