بیوگرافی پاتریک کلایورت

5 سال پیش
بیوگرافی پاتریک کلایورت
Rate this post

بیوگرافی پاتریک کلایورت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

پاتریک استفان کلایورت (به هلندی: Patrick Stephan Kluivert) (زادهٔ ۱ ژوئیهٔ ۱۹۷۶) بازیکن فوتبال سابق تیم ملی هلند و مربی کنونی تیم اف سی توانته هلند است.

زندگینامه پاتریک کلایورت

بیوگرافی پاتریک کلایورت

فعالیت ورزشی

او در زمان بازیگری یک مهاجم بود و برای باشگاه‌هایی مانند آژاکس آمستردام، آث میلان، بارسلونا، نیوکاسل، والنسیا و پی‌اس‌وی آیندهوون بازی کرده‌است.

هشتادو پنجمین دقیقه در فینال لیگ قهرمانان سال ۱۹۹۵و او گلی زده است که تیم شهرش، آژاکس را باز هم قهرمان اروپا میکند.او تنها ۱۸سال دارد که خود رادر مرکز توجهات بزرگان فوتبال اروپا میابد.

پاتریک کلایورت در ۱جولای ۱۹۷۶درآمستردام به دنیا آمد.پدرش اهل سورینام بود_همان کشوری که اصالت بزرگانی مانند فرانک رایکارد و رودگولیت به آنجا برمیگشت والبته سیدورف بزرگ که در آنجا به دنیا آمده بود_

حضور در آکادمی آژاکس

پاتریک خیلی زود و در۷سالگی به آکادمی آژاکس پیوست. آکادمی آژاکس به خاطر پرورش استعدادهای بزرگ بسیار معروف بود و متد منحصر به فردی از فوتبال را ارائه میداد.
او تحت تاثیر یکی از بزرگترین شاگردان رینوس میشل افسانه ای یعنی مارکو فان باستن بود.

“”وقتی جوان بودم ،فوتبال نگاه میکردم و مارکو فان باستن بت من بود.علاوه بر قدرت گلزنی بینظیر، سبک بازی او نیز مرا جذب خود میکرد.””این گفته های پاتریک در مورد الگوی خودش است.

بزرگترین مشکلی که استعداد های جوان با آن رو به رو هستند لجبازی مربیان و استفاده نکردن از آنهاست .اما لوییز فن خال مربی ای نبود که در بکار گیری فوتبالیستهای با استعداد درنگ کند.یکی از این استعداد ها پاتریک کلایورت بود.

پاتریک در۱۸سالگی در ترکیب اولیه آژاکس قرار میگرفت .یکی از بیاد ماندنی ترین بازی ها برای او در این سن فینال سوپر کاپ هلند بود.مقابل چه حریفی ؟؟؟؟؟ فاینورد!!!!
او از کودکی به عنوان یک آژاکسی تمام عیار همواره آرزو داشت در این بازی حضور پیدا کند و حالا اولین گلش را در همین بازی به ثمر رسانده بود.

شروع کار

اما این تازه شروع کار بود .بنظر میرسید او برای بازی های بزرگتری ساخته شده است.

در همان سال اول در آژاکس در ۲۵ بازی ۱۸ گل زد، این آمار باعث میشد که براحتی این موضوع که او تنها ۱۸سال دارد و اولین فصل حضور حرفه ایش در فوتبال است به کلی فراموش شود.
در آغاز لیگ قهرمانان سال ۹۴-۹۵تیم آژاکس هر چند مورد احترام رقبا بود، اما تهدید بزرگی به حساب نمی آمد.اما چند ماه بعد در استادیوم ارنست هاپل شهر وین آنها در جستجوی چهارمین قهرمانی خود در اروپا بودند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهران حاتمی

کلایورت تا اینجای کار فقط یک گل زده بودو در بازی فینال روی نیمکت بود.یاری لیتمانن در ترکیب اصلی بود اما تلاش هایش برای گلزنی نتیجه ای نداشت چون تیم مقابل میلان با ستارگانی بزرگ بود.اما بالاخره تعویض بزرگ در دقیقه هفتاد انجام شد .هر چند دفاع میلان نفوذناپذیر بنظر میرسید اما در دقیقه ۸۵ موقعیتی نصیب پاتریک شد .او خود را به محوطه جریمه رساند و ضربه ای به توپ زد .شاید ضربه ی او غیر معمول و ناقص بنظر میرسید اما همین ضربه از کنار سباستینو روسی عبور کرد و گل شد.همین گل برای قهرمانی آژاکس کافی بود.

اوبا ۱۸سال و ۱۰ ماه و۲۳روزبه جوانترین گلزن تاریخ فینال لیگ قهرمانان تبدیل شد.

اما خوشی ها همواره برقرار نیستند.

تصادف وحشتناک

چهار ماه بعد از آن فینال رویایی، پاتریک باعث تصادفی شد که طی آن راننده اتومبیل مقابلش از دنیا رفت.راننده مقابل مارتن پوتمن ۵۶ساله و طرفدار پروپاقرص تیم آژاکس بود.پاتریک در حالی که سوار بر اتومبیل “ب.ام.دابلیو” خود بود به اتومبیل پوتمن برخورد کرد و باعث مرگ او شد .

“”اتومبیل به قدری سریع به سمت ما آمد که آنرا ندیدیم.همسرم خیلی سریع از دنیا رفت و خودم نیز به شدت مجروح شدم.کلایورت برای ما نامه ای بسیار کوتاه نوشت که گویی معلمش آن متن را به او دیکته کرده بود.”””این صحبتهای همسر پوتمن درباره ی آن تصادف بود.

هیچ اثری از الکل در خون کلایورت یافت نشد، اما او در منطقه ای که حداقل سرعت ۳۵ مایل در ساعت بود با سرعت ۵۵تا حرکت کرده بود .او به دلیل رانندگی خطرناکش که باعث مرگ یک فرد شده بود گناهکار شناخته وبه ۲۴۰ساعت انجام خدمات اجتماعی محکوم شد.

“”چیزی درونم شکسته شده است .دیگر هرگز نمیتوانم بطور کامل خوشحال باشم.”””این جملات پاتریک در مورد تصادف بود.

اومجبور بود برچسب “”قاتل “”را در بازی های بیرون از خانه تحمل کند، و با افسردگی ناشی از آن حادثه بجنگد.این موضوع فصل فوتبالی اورا با زدن ۱۵ گل در ۲۸ بازی کاملا تحت الشعاع قراداد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تونی کروس
فینال با آژاکس

در سال ۹۶ آژاکس باز هم به فینال رسید اما پاتریک به دلیل مصدومیت مجبور بود تنها نظاره گر باخت تیمش در ضربات پنالتی مقابل یوونتوس باشد.
به رغم تمام مسایل روانی و مصدومیت ها او به یورو ۹۶ رفت.در بازی آخر گروهی جایی که هلند مقابل انگلیس به گل نیاز داشت، پاتریک دوباره خودش را نشان داد و با زدن یک گل حکم به صعود هلند داد.هر چند در یکچهارم نهایی مغلوب فرانسه شدند؛ باز هم در پنالتی.

آن تصادف و مصدومیت ها او را متقاعد کرد که باید شروع جدیدی داشته باشد.او به میلان پیوست تا به دوست نزدیکش داویدز که در روسونری بود بپیوندد.در میلان تصور میشد او جانشین مناسبی برای فان باستن شود، اما اینچنین نشد.

یک گل دیدنی مقابل یوونتوس شروعی عالی ای را برای او رقم زد اما او در پایان فصل با زدن فقط ۶گل در ۲۷ بازی ناامیدکننده ظاهر شد .این موضوع و البته توهین های نژاد پرستانه هواداران حریفان و البته اندک طرفداران میلان به این معنی بود که به پایان کار خود در سن سیرو رسیده است.

با این حال او در جام جهانی ۹۸نیز به تیم ملی راه یافت.با وجود فن در سار،یاپ استام ،دی بوئر،اوورمارس ،برگکمپ و خود پاتریک روی کاغذ قدرتمندترین تیم تاریخ هلند را تشکیل داده بودند.پاتریک در همان بازی اول با زدن آرنجش به بازیکن حریف اخراج شد .او تا یکچارم نهایی مقابل آرژانتین بازی نکرد.در نیمه نهایی هلند به مصاف برزیل رفت.

کلایورت

ابتدا رونالدو در دقیقه ۴۶برزیل را پیش انداخت اماباز هم کلایورت وارد عمل شد آن هم با گلی در دقیقه ۸۷٫اما باز هم هلندی ها و ضربات پنالتی .آنها به فینال راه پیدا نکردند.
در سال ۹۸ او به بارسلونا پیوست و با ریوالدو زوج مخوفی را بوجود آوردند.او موفق شد در ۳۸بازی ۱۶ گل بزند.فصل بعد نه برای بارسا بلکه برای او موفقیت آمیز بود آن هم بازدن ۱۵گل.دو حامی بزرگ او” فن خال “در خارج از زمین و”ریوالدوی بزرگ” در داخل زمین بودند.در طول حضور در بارسا او در ۲۴۹بازی ۱۲۴گل زد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مائوریتسیو ساری

کلایورت در یورو ۲۰۰۰ هم در تیم ملی جای داشت.آنها در بازی اول با پنالتی دی بوئر چک را بردند.در بازی دوم اولین گل پاتریک در این تورنمنت مقابل دانمارک به ثمر رسید در بازی با فرانسه هم گلزنی او تکرار شد که باعث پیروزی سخت آنها مقابل فرانسه گردید.آنها با ۹ امتیاز کامل از گروه صعود کردند.هتریک پاتریک مقابل یوگوسلاوی در یکچهارم نهایی که با برتری ۶-۱آنها تمام شد،این باور رابوجود آورد که گویی اتفاق ویژه ای خواهدافتاد.

ضربات پنالتی

پاتریک در ضربات پنالتی، پنالتیش را به گل تبدیل کرد.اما عکس العمل بعد از گلش نشان از نارضایتی داشت. “””باز هم تیم کلایورت و باز هم شکست در ضربات پنالتی”””
بنظر میرسید پیش بینی “””یوهان کرویف کبیر “””کاملا درست از آب درآمده ..این جمله ی آشنای او که حتما به گوش همه طرفداران فوتبال خورده است .

“”ایتالیا نمیتواند هلند راببرد.اما هلند میتواند به ایتالیا ببازد .””شاید بهترین جمله در وصف این بازی بود .

کلایورت در سال ۲۰۰۴به نیوکاسل پیوست.به رغم

زدن ۱۳ گل در لیگ، سال بعد از آنها جدا شد.پس

از مدتی کوتاه دروالنسیا به آیندهوون پیوست.و در

نهایت لیل آخرین مقصد او بود.
گل پیروزی بخش او در فینال سال ۱۹۹۵ همواره

در ذهن فوتبال دوستان خواهد ماند.افرادی   که

بازی او را دیده اند مسلما قدرت گلزنی ذاتی او

را از یاد نخواهند برد.

افتخارات ورزشی

باشگاه

آژاکس
لیگ برتر فوتبال هلند (۲): ۱۹۹۴–۹۵ , ۱۹۹۵–۹۶
سوپر جام فوتبال هلند (۲): ۱۹۹۴، ۱۹۹۵
لیگ قهرمانان اروپا (۱): ۱۹۹۴–۹۵
سوپرجام اروپا (۱): ۱۹۹۵
جام بین قاره‌ای (۱): ۱۹۹۵

بارسلونا
لا لیگا (۱): ۱۹۹۸–۹۹

آیندهوون
لیگ برتر فوتبال هلند (۱): ۲۰۰۶–۰۷

شخصی
بازیکن فوتبال سال هلند: ۱۹۹۵
بهترین گل‌زن جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰ (۵ گل)
بازیکن برتر جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰
فیفا ۱۰۰

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پاتریک کلایورت
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه