بیوگرافی ماسیمو موراتی

5 سال پیش
بیوگرافی ماسیمو موراتی
Rate this post

بیوگرافی ماسیمو موراتی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ماسیمو موراتی متولد ۱۶ می ۱۹۴۵ در ایتالیا است. او فرزند آنجلو موراتی رئیس سابق باشگاه فوتبال اینتر میلان است و از سال ۱۹۹۵ مالک و مدیر باشگاه باشگاه فوتبال اینتر میلان است.

زندگینامه ماسیمو موراتی

بیوگرافی ماسیمو موراتی

فعالیت ورزشی

سرانجام موراتی در سال ۲۰۱۴، ۷۰ در صد از سهام اینتر میلان را به اریک توهیر مالک ثروتمند اندونزیایی فروخت.

منابع مالی نامحدود

یک سوال وجود دارد و ان اینکه “ماسیمو موراتی” منابع مالی خود را برای هزینه های انچنانی برای باشگاه اینتر از کجا تامین میکند؟

برای جواب این سوال باید ابتدا داستان زندگی موراتی را بدانید. پدر پدربزرگ ماسیمو موراتی یک کشاورز بود. او صاحب ۱۴ پسر بود که همگی را به دانشگاه فرستاد. او هفت دختر هم داشت که انها را به کلیسا فرستاد. پدربزرگ ماسیمو موراتی در داروخانه مشغول به کار شد و پسر او انجلو(پدر ماسیمو) از سن ۱۴ سالگی کار در پمپ بنزین را اغاز کرد. او در پایان جنگ جهانی دوم ایده فوق العاده ای به ذهنش رسید و با رفتن به شهر تگزاس امریکا تاسیسات یک پالایشگاه از کار افتاده را خریداری کرد و به سیسیل اورد و در انجا یک پالایشگاه نفت تاسیس کرد.

خریداری باشگاه اینتر

بعد از ان “انجلو موراتی” در سال ۱۹۵۵ باشگاه اینتر میلان را خریداری کرد. در پنج سال اول ریاستش ۱۱ مربی عوض کرد تا اینکه با “هلنیو هررا” مربی مشهور ارزانتینی برخورد کرد که می گویند ابداع کننده سبک معروف کاتاناچیو (فوتبال دفاعی به سبک ایتالیایی) بود. هررا در طول مربی گری خود در اینتر ۳ قهرمانی ایتالیا و دو قهرمانی اروپا را به انجلو موراتی هدیه داد. اما در سال ۱۹۶۸ موراتی پدر مجبور به فروش باشگاه اینتر شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میروسلاو بلاژویچ

امروز فرزندان انجلو موراتی “ماسیمو” و “جیان مارکو” صاحبان یکی از بزرگترین پالایشگاه های نفت جهان هستند و سرمایه گذاری های بسیاری هم در کشورهای اسپانیا و امریکا کرده اند. از طرفی افزایش قیمت نفت در طی این چند سال باعث شده تا برادران موراتی در امد ۵/۲ میلیارد یورویی داشته باشند که ۴۹۲ میلیون یوروی ان سود خالص است.

در سال ۱۹۹۵ ماسیمو اینتر را خریداری کرد. اما برادرش راه خود را از او جدا کرد چون با این کار مخالف بود. به همین دلیل ماسیمو مجبور شد با شراکت ۱۸ درصدی “مارکو ترونچتی” مالک شرکت لاستیک سازی “پیرلی” و شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن و موبایل “تله کام” ایتالیا اینتر را بخرد. ترونچتی به مرور زمان سهامش را به ۴ درصد کاهش داد.

خریدهای گران قیمت

وقتی در سال ۱۹۹۹ موراتی “کریستین ویری” را با مبلغ ۴۹ میلیون یورو از لاتزیو خرید همسرش به او گفت بهتر نیست این پولها را صرف کارهای خیریه کند. “ملی موراتی” همسر ماسیمو موراتی تحصیل کرده رشته فیزیک است و علاقه ای به تجملات ندارد و برای حمایت از محیط زیست با دوچرخه به خرید می رود. به اصرار او ماسیمو عضو چندین سازمان حفاظت از محیط زیست شده است.

زندگی شخصی

خانوم ها همیشه در خانواده موراتی نقش مهمی داشته اند. “ارمنیا موراتی” همسر انجلو و مادر ماسیمو و جیان مارکو قبل از ازدواج با شوهر پولدارش تلفنچی یک کارخانه نساجی بود. او به شدت با خرید باشگاه اینتر از سوی همسرش مخالف بود. وقتی انجلو اینتر را فروخت ارمنیا رو به دو پسرش کرد و گفت: ((وای به حالتان اگر یکی از شماها روزی دوباره این باشگاه را خریداری کنید. اگر این کار را بکنید از ارث محرومتان می کنم.))

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کتایون خسرویار

جیان مارکو حرف مادر را گوش کرد و کاری با

اینتر نداشت اما ماسیمو نه. البته باز هم جیان

مارکو فاصله گرفتن از فوتبال و اینتر را مدیون

همسرش است. زیرا همسر او از یک خانواده

معروف بانکدار می اید و یک حسابدار قهار است

و بعذ از پایان نخست وزیری “سیلویو برلوسکنی”

شهردار شهر میلان نیز گشته است.

بدون شک جیان مارکو و همسرش فهمیده بودند که با اینتر فقط “شکست” خواهی خورد !

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ماسیمو موراتی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه