بیوگرافی بوریا والرو

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی بوریا والرو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

بورخا والرو ایگلسیاس متولد ۲۷ ژانویه سال ۱۹۸۵ در شهر مادرید پایتخت اسپانیا است.

زندگینیامه بوریا والرو

بیوگرافی بوریا والرو

فعالیت ورزشی

همانطور که هر فوتبالیست خردسال مادریدی آرزو دارد در یکی از دو تیم معروف شهر بازی کند،بورخا نیز از این قاعده مستثنی نبود و در ده سالگی توانست وارد آکادمی باشگاه رئال مادرید شود.او از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ در تیم های پایه رئال مادرید فعالیت کرد.

رئال مادرید

والرو اولین قرارداد حرفه ای خود را با رئال امضا کرد و از سال ۲۰۰۴ وارد تیم سوم کهکشانی ها شد و پس از یکسال به تیم رئال مادرید B راه یافت و در دو فصل ۷۴ بازی انجام داد و چهار گل به ثمر رساند.

بورخا والرو دوبار شانس بازی برای تیم بزرگسالان کهکشانی ها را به دست آورد و فابیو کاپلو سرمربی ایتالیایی رئال در آن زمان یکبار در دیدار مقابل اسیخا از سری رقابتهای کوپا دل ری و بار دیگر در جریان تساوی ۲-۲ مقابل دیناموکیف از والرو استفاده کرد.دوران حرفه ای بورخا در رئال مادرید با همین دو بازی به پایان رسید و عدم اعتماد مربی به او باعث شد این هافبک خلاق پس از جدایی در نکوهش باشگاه بگوید:

تیم پایه رئال مادرید اگر از بارسلونا بهتر نباشد،بد تر نیست ؛ اما با این تفاوت که بارسلونا سرمایه های خود را مورد استفاده قرار میدهد اما رئال آنها را برای سود دهی به تیم های دیگر میفروشد.مدیران رئال فقط به نتایج نیاز دارند و برای جوانان صبور نیستند.

مایورکا

در سال ۲۰۰۷ بورخا والرو با قراردادی آزاد و به مدت پنج سال به مایورکا پیوست تا شاید آن فرصتی که در رئال به او نرسید در آنجا به دست آورد.

اولین گل والرو برای تیمش در جریان پیروزی ۷-۱ آنها مقابل رکرتیوو در خانه به ثمر رسید و یکماه بعد در دیداری مهم گل تساوی را مقابل تیم سابق خود به ثمر رساند تا چیز های زیادی را اثبات کند.او همچنین در جریان کامبک بازی ۲-۰ باخته مقابل بارسلونا اولین گل مایورکا را به ثمر رساند تا آن بازی به آخرین حضور فرانک ریکارد در نیوکمپ تبدیل شود.آن فصل با ۳۵ بازی و چهار گل زده برای والرو به پایان رسید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احمد آهی
وست بروموویچ

پس از پایان فصل رئیس باشگاه مایورکا به مطبوعات اعلام کرده است که پیشنهاد وست بروموویچ برای والرو را رد کرده است اما یک هفته بعد خبر رسید بورخا والرو با شکستن رکورد نقل و انتقالات مایورکا و با مبلغ ۷ میلیون یورو فصل بعد را در بریتانیا و باشگاه وست بروموویچ توپ خواهد زد.

تونی موبرای سرمربی وست بروموویچ تنها چهار روز پس از اضافه شدن به تیم از بورخا در جریان شکست ۳-۱ مقابل هارتلپول استفاده کرد.فصل اول بورخا در لیگ جزیره اصلا خوب پیش نرفت و آنها به لیگ چمپیونشیپ سقوط کردند.پس از پایان فصل والرو اعلام کرد:

هنوز سه فصل از قرادادم باقی مانده است و مایلم که به آن پایبند باشم.قطعا بازی در سطح دوم ایده آل نیست اما اگر مجبور باشم با آن کنار خواهم آمد.

اما مدتی بعد والرو نظرش را تغییر داد و گفت :

ترجیح میدهم به مایورکا بروم به جای آنکه در سطح دوم انگلیس بازی کنم؛این روشن است.مایورکا مرا قرضی میخواهد اما باید بین دو باشگاه توافق صورت بگیرد.

مایورکا (قرضی)
در اخرین ساعات پنجره نقل و انتقالاتی اسپانیا بورخا والرو با قراردادی قرضی برای بار دوم به مایورکا بازگشت.او در اولین بازی خود برای آنها گل تساوی را مقابل ویارئال و همچنین هزارمین گل تاریخ باشگاه مایورکا را به ثمر رساند. در مسابقه ای دیگر او توانست گل تیمش را در جریان تساوی ۱-۱ مقابل اتلتیکومادرید در حالی که مایورکا نه نفره شده بود به ثمر رساند.فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ برای مایورکا و والرو بسیار خوب به اتمام رسید.مایورکا توانست فصل را با رتبه پنجم و کسب سهمیه لیگ اروپا تمام کند و والرو نیز جایزه ی دون بالون را برای عنوان بهترین بازیکن اسپانیایی لالیگا بدست آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلبرتو دل ریو

در پایان باشگاه مایورکا مبلغ ۲٫۵ میلیون پوند برای دائمی کردن قرارداد والرو را پرداخت نکرد تا داستان آنها از هم جدا شود.

ویارئال

پس از یکسال موفق در اسپانیا بورخا ترجیح داد در کشور خودش بماند و با توافقی که باشگاه ویارئال با وست بروموویچ داشت به این نتیجه رسیدند که بازیکن فصل اول را به صورت قرضی آنجا برود و در انتهای فصل بند خرید اجباری فعال شود.فصل اول بورخا در میان زیر دریایی های زرد خوب پیش رفت و در ۳۵ بازی توانست ۵ گل به ثمر برساند و ویارئال در پایان فصل با قرارگیری در رتبه چهارم جواز حضور درپلی آف لیگ قهرمانان را به دست آورد.

فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ به خوبی سال گذشته نبود و دوران افول ویارئال آغاز شد و آنها در عین ناباوری به لیگ پائین تر سقوط کردند.مشکلات مالی باشگاه نیز مدیران را به فکر فروش بازیکنان ارزشمند خود انداخت به طوری که آنها والرو و روسی را در لیست فروش قرار دادند.

فیورنتینا

در ۱ آگوست ۲۰۱۲ خبر توافق فیورنتینا و ویارئال بر سر بورخا والرو منتشر شد و سه رو بعد نیز فیورنتینا به صورت رسمی این انتقال را تایید کرد تا آینده این هافبک اسپانیایی در سری آ ایتالیا رقم بخورد.البته والرو اعلام کرد هنوز با شرایط سقوط ویارئال کنار نیامده است و این موضوع او را می آزاراد.

بازی های والرو در ایتالیا چشم نواز بود و پس از یک فصل توانست جای خود را میان هواداران و مالکان باشگاه پیدا کند.او در فصل اول ۳۷ بازی انجام داد و آمار ۵ گل و ۱۱ پاس گل را از خود برجای گذاشت و به همراه فیوره به لیگ اروپا راه پیدا کردند.

در فصول بعد نیز والرو پیشرفتش را ادامه داد و علاوه بر بدست اوردن بازوبند کاپیتانی به مهره ای بی جانشین در میانه میدان برای ویولا تبدیل شد.در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ آنها به فینال کوپا ایتالیا نیز رسیدند که در آنجا با نتیجه ۳-۱ مغلوب آبی پوشان شهر ناپل شدند تا والرو همچنان در حسرت کسب اولین جام دوران حرفه ای خود بماند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فیلیپه کوتینیو

از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ که آخرین فصل والرو در فیورنتینا بود تنها مارک همشیک بیشتر از او در سری آ توانسته است پاس گل دهد و بورخا از این حیث رتبه دوم را در اختیار دارد.

اینترمیلان

پیش از آغاز پنجره نقل و انتقالاتی تابستان ۲۰۱۷

زمزمه هایی مبنی بر علاقه اسپالتی سرمربی

جدید اینتر به والرو شنیده میشد.اسپالتی فصل

گذشته و زمانی که سرمربی رم بود نیز والرو را

در تیمش میخواست که با پاسخ منفی بازیکن و

باشگاهش رو به رو شد. اما حالا دیگر شرایط فرق

میکرد چون این هافبک از اواسط فصل

۲۰۱۶-۲۰۱۷ با مدیر ورزشی فیورنتینا به مشکل

برخورده بود و این موضوع شانس اینتر را افزایش

میداد.

در ابتدا پیشنهاد اینتر مورد مخالفت ویولا قرار

گرفت اما بازیکن زمانی که شرایط را برای ادامه

دادن سخت دید خواهان خروج و پیوستن به

نراتزوری شد.همین موضوعات باعث تیره و تار

شدن روابط والرو و مدیران شدند و مدیر ورزشی

فیورنتینا خواهان آن شد که والرو برای خروج از

باشگاه باید موضوع را رسانه ای کند و در مطبوعات

درخواستش را مطرح کند.هواداران تیم فلورانسی

هم که دل خوشی از مدیران تیم نداشتند با

حضور مقابل منزل بازیکن از او به خاطر زحماتش

تشکر کردند.

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان والرو

با مبلغی حدود ۶٫۵ میلیون یورو به جمع

شاگردان اسپالتی پیوست.و در بازی های

پیش فصل اینتر نیز بازی های درخشانی

از خود به نمایش گذاشت.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بوریا والرو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه