بیوگرافی نیکولو زانیولو

5 سال پیش
بیوگرافی نیکولو زانیولو
4.3/5 - (45 امتیاز)

بیوگرافی نیکولو زانیولو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

نیکولو زانیولو (ایتالیایی: Nicolò Zaniolo؛ زادهٔ ۲ ژوئیهٔ ۱۹۹۹) بازیکن فوتبال اهل ایتالیا است.

زندگینامه نیکولو زانیولو 

بیوگرافی نیکولو زانیولو

فعالیت ورزشی

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به ویرتوس انتلا، اینتر میلان و رم اشاره کرد.

زانیولو ظرف چند ماه نشان داد به هیچ وجه صرفا مهره‌ای در این سیاست‌بازی‌های دی فرانچسکو و مانچینی نبوده. دلیل علاقه این دو مربی به او استعداد بسیار بالایش بوده. زانیولو که کنار نام‌هایی چون ماسیمو ماکارونه، مارکو وراتی و حالا ساندرو تونالی جزو معدود بازیکنانی است که پیش از اینکه حتی یک بار هم در سری آ به زمین برود به تیم ملی دعوت شده، در بازی باکسینگ، مقابل ساسوئولو اولین گلش در لیگ را زد. این گل که با فریب همزمان مدافع و دروازه‌بان نرووردی و با یک ضربه چیپ هنرمندانه به ثبت رسید، شباهت زیادی به گلی داشت که فرانچسکو توتی سال ۲۰۰۴ به سمپدوریا زد.

این روزها نادیده گرفتن نام زانیولو سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. او تابستان گذشته با تیم جوانان اینتر هرچه افتخار بود را کسب کرد و در راه رسیدن به این افتخارات، در پست هافبک ۱۴ گل زد. زانیولو در رسیدن جوانان ایتالیا به فینال جام ملت‌های اروپایِ زیر ۱۹ ساله‌ها نقشی کلیدی داشت و در هشت بازی سه گل در این تورنمنت زد.

درخشش زانیولو

اما درخشش زانیولو در این روزها باعث شرمساری باشگاه‌های سابق او شده. زانیولو هفت سال در آکادمی فیورنتینا بود، اما باشگاه هیچوقت اعتماد لازم را بهش نداشت و این مسئله در نهایت منجر به انتقالش به تیم دسته دومی ویتروس انتلا شد، انتقالی که پدرش، ایگور، نقش مهمی در آن داشت. ایگور خودش هم فوتبالیستی حرفه‌ای بود، بازیکنی که سال ۲۰۰۶ گل صعود جنوا از سری چی به سری بی را زد. زانیولو هفت بار در سری بی به زمین رفت و نمایش‌هایش در این بازی‌ها، و همچنین کمکی که به تیم جوانان انتلا کرد تا به فینال جام حذفی برسند، باعث شد تا اینتر بهش علاقه‌مند شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پرویز مظلومی

در اینتر اما هرگز به زانیولو فرصت بازی کردن در تیم اصلی نرسید و او هم خیلی زود راهی را پیش گرفت که پیش از این نام‌های بزرگی چون روبرتو کارلوس، لئوناردو بونوچی و فیلیپه کوتینیو طی کرده بودند. هواداران نراتزوری از اینکه تیم محبوب‌شان یک بار دیگر استعدادی درخشان را به سادگی از دست داده دلگیرند، اما مدیر باشگاه، پیرو اوزیلیو، اعتقاد دارد «فوتبال همین است».

در سوی دیگر این انتقال اما باید از دی فرانچسکو و مونچی تقدیر زیادی کنیم، دو مردی که در این تابستان بابت رویکردشان به نقل و انتقالات زیر فشار و انتقادات زیادی قرار گرفتند. با این وجود دی فرانچسکو و مونچی هرگز از باورهایشان پا پس نکشیدند و حالا دارند نتیجه اصرارشان برای خرید زانیولو به عنوان بخشی از قرارداد فروش راجا ناینگولان به اینتر را می‌بینند و ازش لذت می‌برند.

ویژگی های فیزیکی

قامت بلند و تنومند زانیولو واقعا هم او را شبیه به پسری ۱۹ ساله نشان نمی‌دهد. چهارشنبه شب، کارشناسان برنامه “اسکای کالچو کلاب”، یعنی بیلی کاستاکورتا، ماسیمو آمبروسینی و آندره‌آ پیرلو، زانیولو را تشبیه به یک فراری کردند. او در هفته‌های اخیر با توجه به مصدومیت‌ خاویر پاستوره و لورنزو پلگرینی، فرصت بیشتری برای اثبات خودش در ترکیب اصلی رم پیدا کرده. دی فرانچسکو از زانیولو در پست شماره ۸، شماره ۱۰ و حتی شماره ۹ کاذب استفاده کرده و این پدیده فوق‌العاده مستعد در تمام این پست‌ها نمایشی چشمگیر داشته است.

در روزهایی که ناینگولان از سوی باشگاه جدیدش بابت بی‌نظمی و رفتار غیر حرفه‌ای محروم شده، زانیولویی که فقط ۴٫۵ میلیون یورو برای رم هزینه برداشت، در حال بدل شدن به یکی از ستاره‌های نسل جدید آتزوری است. خود توتی درباره زانیولو چنین می‌گوید: «او مثل بازیکنی باتجربه، ساده بازی می‌کند و به مرور نمایش‌هایش تداوم و قدرت لازم را پیدا خواهد کرد. نیکولو قوی و با تکنیک و سریع است. او چیزی برای بدل شدن به ستاره‌ای درجه یک کم ندارد. فقط بهش نگویید من این حرف را زدم، چون اگر او به این جایگاه نرسد تقصیر من خواهد بود».

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدی امیر آبادی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نیکولو زانیولو
4.3/5 - (45 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه