بیوگرافی فاتح تریم

5 سال پیش
بیوگرافی فاتح تریم
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی فاتح تریم به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

فاتح تریم (ترکی استانبولی: Fatih Terim؛ زاده ۴ سپتامبر ۱۹۵۳ میلادی) بازیکن سابق فوتبال و مربی فوتبال اهل ترکیه است.

زندگینامه فاتح تریم

بیوگرافی فاتح تریم

فعالیت ورزشی

او تاکنون در تیم‌هایی از جمله گالاتاسرای و ترکیه و فیورنتینا و مدت کمی در میلان مربی‌گری کرده‌است.

فاتح تریم ۴ سپتامبر ۱۹۵۳ در آدانا ترکیه به دنیا آمد. او در دوران بازی خود یک مدافع بود. تریم از ۱۶ تا ۲۱ سالگی در آدانا دمیراسپور به میدان رفت اما به دنبال جدایی از این تیم ۱۱ سال پیراهن گالاتاسرای، مطرح ترین تیم فوتبال این کشور را تن کرد. ۳۲۷ بازی و ۱۶ گل آماری است که تریم از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۵ در گالاتاسرای به جا گذاشت. او همچنین ۵۱ بازی ملی برای ترک ها انجام داد و ۲ گل به ثمر رساند.

دوران مربیگری تریم در سال ۱۹۸۷ با هدایت تیم آنکاراگوچو آغاز شد. پس از ۲ فصل حضور روی نیمکت این تیم تریم به قوزتپه رفت و یک فصل در این تیم ماندگار شد. تیم ملی زیر ۲۱ سال ترکیه سومین تیم دوران سرمربیگری فاتح بود و پس از سه سال هدایت ملی پوشان رده سنی امید این کشور دوران سرمربیگری اش در تیم ملی ترکیه شروع شد.

تیم ملی

تریم از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی کشورش نشست و زمانی که از این تیم جدا شد، برای چهار سال هدایت گالاتاسرای را برعهده گرفت. چهار قهرمانی لیگ، ۲ قهرمانی جام حذفی، ۲ قهرمانی سوپرکاپ ترکیه و قهرمانی جام یوفا سبب شد تا این مربی بزرگ در دوره اول حضورش در گالا روزهای بسیار رویایی ای را سپری کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فلاویا پنتا

موفقیت تریم همراه با گالاتاسرای این فرصت را برای او ایجاد کرد تا یک فصل و نیم در سری A ایتالیا مربیگری کند و در این مدت هدایت ۲ تیم مطرح فیورنتینا و میلان را در دست گیرد. پس از اینکه تریم از میلان اخراج شد بار دیگرتا پایان سال ۲۰۰۴ روی نیمکت سرمربیگری گالاتاسرای نشست اما به هیچ وجه نتوانست موفقیت های دوره اول حضورش در این تیم را تکرار کند.

تریم در سال های اخیر مدام بین گالاتاسرای و تیم ملی ترکیه در رفت و آمد بوده است. ۲ قهرمانی لیگ ترکیه و ۲ قهرمانی سوپرجام این کشور همراه با گالاتاسرای و صعود به مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۰۸ همراه با تیم ملی این کشور از جمله افتخارات این مربی است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فاتح تریم
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه