بیوگرافی فیلیپ کوکو

5 سال پیش
بیوگرافی فیلیپ کوکو
4.6/5 - (120 امتیاز)

بیوگرافی فیلیپ کوکو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

فیلیپ کوکو (هلندی: Phillip Cocu؛ زادهٔ ۲۹ اکتبر ۱۹۷۰) یک بازیکن فوتبال اهل هلند است.

زندگینامه فیلیپ کوکو

بیوگرافی فیلیپ کوکو

فعالیت ورزشی

وی همچنین در تیم ملی فوتبال هلند بازی کرده‌است.

کسانی که بازی این بازیکن ب حاشیه را به یاد می آورند، خوب می دانند که کوکو اهل بازی نمایشی نبود و با ارائه یک بازی کاملا در خدمت تیم بیشتر هم بازیانش را در موقعیت گل قرار می داد.
نظیر بازی او را در ساق های ردوندو آرژانتینی و آلبرتینی ایتالیایی می توان جستجو کرد.

کوکو از نسل طلایی فوتبال هلند است، نسلی که به همراه برادران دبوئر، برکمپ، اوورمارس، سیدورف، داویدز، کلایورت، فان در سار و دنی بلیند ارائه گر توتال فوتبال زیبای هلند بودند.
بازی های چشم نواز و تماشاگرپسند، زیر نظر مربیانی که تشنه زیبایی های فوتبال بودند. از هیدینک گرفته تا ریکارد؛
فیلیپ کوکو متولد ۲۹ اکتبر ۱۹۷۰ در شهر آیندهوون است. وی دقیقا در همان روزی بدنیا آمده که فان در سار متولد شده است.

شروع از آلکمار

او فوتبال حرفه ای خود را از سال ۱۹۸۸ در آلکمار شروع کرد. دو سال بعد وی پیراهن ویتسه آرنهم را به تن گرد. او با لباس آلکمار در ۵۰ بازی ۸ گل به ثمر رساند، ولی بازی برای ویتسه فوتبال فیلیپ را به بلوغ رساند.
۵ سال بازی برای ویتسه، ۱۳۷ بازی و ۲۵ گل برای هافبک ۱۸۵ سانتی متری؛ در سال ۱۹۹۵ رویای کودکی او تحقق یافت؛ فیلیپ کوکو به پی اس وی آیندهوون پیوست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نرجس امامقلی‌نژاد

آیندهوون سه سال خانه کوکو بود و در مدت این سه سال، او توانست در ۹۵ بازی ۳۱ گل بزند. سرمربیگری فن خال در بارسلونا باعث شد تا بازیکنان با استعداد هلندی راه نیوکمپ را در پیش بگیرند. یکی از این هلندی ها که اتفاقا از مکتب آژاکس بیرون نیامده بود و از آیندهوون راهی بارسا شده بود، کسی نبود جز فیلیپ کوکو.

عملرد طلایی

کوکو از سال ۱۹۹۸ و بعد از آن عملکرد طلایی در جام جهانی فرانسه، بارسلونا را به عنوان خانه خود انتخاب کرد. کوکو تا ۲۰۰۴ لباس آبی و اناری ها را به تن کرد و در این مدت بازوبند کاپیتانی را هم به بازو بست. وی در بارسا ۲۰۵ بازی انجام داد و موفق شد ۳۱ گل نیز به ثمر برساند.

در سال هایی که کوکو در بارسلونا توپ می زد، کاتالانی ها زیر سایه رئال مادرید بودند و علیرغم بازی های زیبا، نتایج چندان درخشانی نگرفتند. بالاخره ریکارد در سال ۲۰۰۴، کوکو را در لیست فروش قرار داد و این هافبک وسط پرقدرت بار دیگر آیندهوون را برای بازی انتخاب کرد. وی تا ۲۰۰۷ در زادگاهش بازی کرد و دیگر نتوانست فوتبال حرفه ای را در اروپا ادامه دهد. او در دومین دوره حضورش در آیندهوون ۹۴ بازی انجام داد و ۲۴ گل زد. بنابراین آخرین فصل بازی اش را در الجزیره امارات گذراند. با ۱۷ بازی در تیم اماراتی و زدن ۴ گل، دوران بازی او به سر رسید.

فیلیپ کوکو هم اکنون سرمربی پی اس وی

آیندهوون است و در گروه دوم لیگ قهرمانان

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رود فن نیستلروی

با منچستریونایتدی هم گروه است که سکان

هدایتش به دست فن خال، سرمربی سابق خود اوست.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فیلیپ کوکو
4.6/5 - (120 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه