بیوگرافی محمد تقوی

5 سال پیش
بیوگرافی محمد تقوی
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی محمد تقوی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

محمد تقوی (زادهٔ ۱۸ دی ۱۳۵۰ – ساری) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است. او سابقه بازی در تیم‌های هما و استقلال تهران را دارد.

 زندگینامه محمد تقوی

بیوگرافی محمد تقوی

فعالیت ورزشی

وی سابقه ۷ بازی ملی را نیز در کارنامه دارد.

مدیر فنی پدیده مشهد
محمد تقوی بعد از حدود ۲۰ سال دوری از فوتبال ایران در فصل ۹۷–۱۳۹۶ به عنوان مدیر فنی همکاری خود را با باشگاه فوتبال پدیده مشهد آغاز کرد. این همکاری تا پایان فصل ادامه داشت.

تراکتورسازی تبریز

در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ محمد تقوی به عنوان مدیر فنی به باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز اضافه شد. در آن برهه جان توشاک به عنوان سرمربی تیم تبریزی فعالیت می‌کرد و قرار بر این بود که تقوی به عنوان دستیار و مدیر فنی در کنار توشاک باشد. قبل از شروع همکاری تقوی و تراکتورسازی، این تیم در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر با ۹ امتیاز در رده نهم جدول لیگ قرار داشت.

چیزی از حضور محمد تقوی در تراکتورسازی به عنوان مدیر فنی نگذشته بود که در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، جان توشاک و تراکتورسازی با هم قطع همکاری کردند و طبق تصمیم مدیران تیم، محمد تقوی به عنوان سرمربی موقت هدایت این تیم پرطرفدار تبریزی را به عهده گرفت.

تقوی در اولین دیدار تراکتور به عنوان سرمربی توانست در برابر پدیده صدر نشین یک مساوی ارزشمند را در مشهد به دست بیاورد و در بازی دوم هم توانست استقلال خوزستان را با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب کند. نتایج خوب تراکتورسازی با سرمربیگری محمد تقوی تا آنجا ادامه داشت که مسئولین باشگاه تبریزی از تمایل خود برای ادامه همکاری با این سرمربی سخن گفتند و بدین ترتیب کلمه «موقت» از انتهای عنوان محمد تقوی در تراکتورسازی تبریز برداشته شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علی بداوی

پس از پایان نیم‌فصل ۹۸–۱۳۹۷ در تاریخ ۲۰ دی ۱۳۹۷ محمد تقوی با انتشار متنی خبر از استعفا خود از سمت سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز داد.

حاشیه ها

مهاجرت به انگلیس

محمد تقوی در سال ۱۳۸۲ برای ادامه زندگی و گرفتن مدارک معتبر مربیگری به انگلستان مهاجرت کرد و در ۱۵ سال زندگی در این کشور نشان های مربیگری فوتبال سطح A و B یوفا و همچنین مدرک A کارگاه پشتیبانی و مدرک آماده سازی از یوفا را در کارنامه اش دارد

وی نزدیک سه سال در یک دانشگاه انگلستانی سرمربی بود

بازگشت به ایران

آقای تقوی در سال ۱۳۹۶ بعنوان مدیر فنی به تیم پدیده مشهد آمد اما بعد از چند بازی از این تیم جدا شد، او یکسال بعد بعنوان دستیار اول جان توشاک به تیم تراکتورسازی پیوست

حالا بعد از استعفای توشاک عملا سرمربی موقت تراکتور است

ماجرای تحصیلات عالی

شادروان پدرم بهم گفت نمی گذارم فوتبال بازی کنی تا زمانی که در دانشگاه قبول بشی، خب من عاشق فوتبال بودم و رفتم دانشگاه سراسری قبول شدم که اتفاقا مثل الان هم آسان نبود

ازدواج و مهاجرت به انگلستان

محمد تقوی سالهاست ازدواج کرده و یک پسر نیز دارد

او در سال ۱۳۸۲ به همراه خانواده اش به انگلستان و نزد برادر همسرش مهاجرت کرد و از طریق روابط دوستانه او با جان تری، توانست وارد آکادمی مربیگران شود

کارشناس BBC

آقای تقوی به جهت حضور چندین ساله خود

در انگلیس بعنوان مفسر ورزشی و عضو انجمن

مربیان انگلیسی همکاری زیادی بعنوان تحلیل

گر بازی های فوتبال با شبکه BBC فارسی داشت

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لانا
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی محمد تقوی
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه