بیوگرافی مجتبی تقوی

5 سال پیش
3/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی مجتبی تقوی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مجتبی تقوی (زاده ۱۳ اسفند ۱۳۴۶ – آبادان) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است.

زندگینامه مجتبی تقوی 

بیوگرافی مجتبی تقوی

فعالیت ورزشی

وی دوران بازیگری خود را در باشگاه فوتبال سایپا گذراند و سپس به عنوان سرمربی کار خود را در تیم‌های صنعت نفت آبادان، عقاب، سایپا شمال، سایپا البرز و ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد.

صحبت در مورد فوتبال ایران

وضعیت فعلی فوتبال کشورمان باعث نگرانی بسیاری از اهالی فوتبال شده است. نابسامانی های موجود در فدراسیون فوتبال، عدم ساختارسازی و استعدادیابی در تیم‌های باشگاهی، وجود مشکلات اخلاقی در بین بازیکنان و … تنها گوشه ای از معضلات فوتبال ایران است. در این باره با مجتبی تقوی گفت و گویی انجام داده ایم که چکیده‌ای از آن را در ادامه می خوانید.

با مربی خارجی مخالف نیستم

برانکو خودش پرسپولیس را بسته‌ است، پس نمی‌تواند از زیر نتایج این تیم شانه خالی کند. برانکو مربی خوبی است اما ما مربیان داخلی زیادی داریم که از برانکو بهتر هستند اما شرایط برای حضور آنها مهیا نیست. من با حضور مربی خارجی در فوتبال ایران مخالف نیستم اما باید مربی‌ای به خدمت بگیریم که سطح فنی‌اش از مربیان ایرانی بالاتر باشد.

با شرایط فعلی هم چنین مربیانی به فوتبال ایران نمی آیند چرا که دستمزد آنها زیاد است و از همه مهمتر اینکه این مربیان احتیاج به ابزار دارند. عنوان شده است که دلال ها در جذب بازیکنان جدید پرسپولیس نقش داشته اند. نمی دانم این مسئله به چه میزان واقعیت دارد اما اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد نشان دهنده ضعف مربی است.

امروز به دلیل نتایج ضعیف پرسپولیس کادر فنی این تیم به شدت تحت فشار هواداران هستند که البته من این وضعیت را قبول ندارم، چرا که تنها سه هفته از لیگ برتر گذشته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سامان آقازمانی
فوتبال ایران به قهقهرا می‌رود

هر روز که می گذرد فوتبال ایران به سمت غیرحرفه ای شدن پیش می رود. در همین لیگ پانزدهم بسیاری از تیم‌ها تمرینات آماده سازی مناسبی را نتوانستند انجام بدهند. این تیم‌ها حتی تا یک هفته مانده با آغاز مسابقات به دنبال سرمربی بودند. مشخص است که لیگ برتر نمی‌تواند عایدی برای فوتبال ایران داشته باشد. این مشکلات همچنان لاینحل باقی مانده‌اند. کسانی که عنوان می‌کنند فوتبال ایران حرفه‌ای شده باید بگویند با چه منطقی چنین نظری دارند. در خوشبینانه‌ترین حالت فوتبال ایران شیب مثبتی نداشته است.

من با حضور مربی خارجی در فوتبال ایران مخالف نیستم. اما باید مربی‌ای به خدمت بگیریم که سطح فنی اش از مربیان ایرانی بالاتر باشد

حتی در زمینه اخلاقی هم پسرفت داشته ایم. اگر زمانی به خود می بالیدیم که در زمینه اخلاقی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم در حال حاضر به جایی رسیدیم که فوتبال ایران دچار مسائل ضد اخلاقی شده است. در باشگاه‌های بزرگ دنیا بازیکنانی که جذب می‌شوند باید تحت اصول و مکتب آن باشگاه حرکت کنند. در حالی که در بزرگترین باشگاه‌های کشورمان بازیکنانی حضور دارند که اخلاق برای آنها معنایی ندارد.

به مردم دروغ می گوییم

مسئولان فوتبال ایران در هر رسانه ای از فوتبال ایران تمجید می کنند و از رشد آن صحبت می کنند اما به جرات می‌توانم بگویم که حرف‌های آنها دروغ است. اگر فوتبال ایران رو به رشد است چرا مردم با فوتبال قهر کرده‌اند. حتی دیگر از طریق تلویزیون هم فوتبال ایران را تماشا نمی‌کنند اما به خاطر اینکه منفعت عده‌ای در این فوتبال خلاصه می‌شود به مردم حرف‌های دروغ گفته می‌شود اما مردم باهوش‌تر از این آقایان هستند و به خوبی می دانند که فوتبال ایران در سراشیبی به سر می‌برد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اکبر ایمانی

رئیس جمهور به داد فوتبال برسد

خوشبختانه رئیس جمهور کشورمان فردی دلسوز و دوست داشتنی است. از ایشان می خواهم یک تصمیم کلان برای فوتبال ایران اتخاد کند. در حال حاضر فوتبال ایران به نابودی کامل رسیده و دخالت رئیس جمهور در آن ضروری است. رئیس جمهور می تواند برای این منظور از نظرات افراد خبره ای نظیر دادکان و مایلی کهن استفاده کند. این دو جزو کسانی هستند که شایستگی ریاست فدراسیون فوتبال را نیز دارند. ما می‌توانیم در فوتبال کارهای بزرگی انجام دهیم، به شرط اینکه در آن شایسته سالاری حکمفرما باشد.

مربی باید ساختارساز باشد

در حال حاضر به جهت نگرش مدیران باشگاه ها هیچ گونه ساختارسازی در فوتبال ایران شکل نمی گیرد.

رئیس جمهور می تواند از نظرات افراد خبره ای نظیر دادکان و مایلی کهن استفاده کند. این دو جزو کسانی هستند که شایستگی ریاست فدراسیون فوتبال را نیز دارند
اگر مربی به دنبال ایجاد ساختار باشد آن وقت است که شاهد لیگ پویایی خواهیم بود. مربیان جوانی در فوتبال ایران حضور دارند که به لحاظ علمی در سطح بسیار بالایی هستند اما به آنها اجازه داده نمی‌شود که توانایی‌های خود را بروز دهند. در حال حاضر حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس هم به استفاده از مربیان بومی‌شان روی آورده اند اما ما از چنین کاری طفره می رویم.

تیم ملی امید شرایط خوبی دارد

با توجه به اینکه من به عنوان مشاور خاکپور در تیم ملی امید فعالیت می کنم به آینده این تیم امیدوارم، اما باید از این تیم حمایت شود تا بتوانیم شاهد موفقیتش در مسابقات آتی باشیم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسن تفتیان

پیش از حضور خاکپور در تیم ملی امید، این تیم هیچ بردی در دو سال گذشته اش نداشت. اما رفته رفته وضعیت بهتری پیدا کرد. خاکپور به لحاظ مربیگری در سطح بالایی قرار دارد. درباره حاشیه هایی که پیرامون مدرک مربیگری وی به وجود آمد باید بگویم مدرک مربیگری خاکپور همان مدرکی است که افشین قطبی با استفاده از آن مربیگری

می کند. شاید نباید این مطلب را بگویم اما خاکپور ریالی از

فدراسیون فوتبال نگرفته و فعالیت او در تیم ملی امید به

صورت رایگان است. امیدوارم زمانی فرا برسد که سرمربیگری

تیم‌های ملی کشورمان به مربی ایرانی سپرده شود چرا که

آنها توانایی های زیادی دارند.

سایپا باید در البرز می ماند

برای من سوال است که چرا تیم سایپا به تهران بازگشت.

استان البرز استعدادهای زیادی دارد که نمونه بارز آنها

مهدی ترابی است اما متاسفانه لج و لجبازی مسئولان

سایپا و ورزش البرز باعث شد سایپا به تهران بازگردد.

اگر برای مردم ارزش قائل بودیم چنین اتفاقی نمی افتاد.

ضمن اینکه سایپا نیز از این بازگشت متضرر خواهد شد

زیرا اگر تیم‌های پایه این باشگاه تمرکزش را در استفاده

از بازیکنان البرزی قرار می داد می توانست تا چندین

سال در زمینه بازیکن بی نیاز باشد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مجتبی تقوی
3/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه