بیوگرافی آتیلا حجازی

5 سال پیش
بیوگرافی آتیلا حجازی
3.4/5 - (7 امتیاز)

بیوگرافی آتیلا حجازی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آتیلا حجازی (زاده ۲۲ تیر ۱۳۵۵) بازیکن بازنشسته و مربی فوتبال است. وی پسر ناصر حجازی می‌باشد. آتیلا خواهری به نام آتوسا دارد و در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شد.

زندگینامه آتیلا حجازی 

بیوگرافی آتیلا حجازی

فعالیت ورزشی

آتیلا از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ برای استقلال بازی کرد و سپس به استقلال رشت پیوست که پدرش ناصر سرمربی وقت آن بود.

پس از آن که مظلومی سرمربی استیل‌آذین زاگرس در فصل ۱۳۹۰–۹۱ لیگ برتر شد، آتیلا در ۱۹ مهر ۱۳۹۱ به عنوان دستیار به این تیم پیوست.

پس از آن که مظلومی سرمربی استیل‌آذین زاگرس در فصل ۱۳۹۰-۹۱ لیگ برتر شد، آتیلا در ۱۹ مهر ۱۳۹۱ به عنوان دستیار به این تیم پیوست. آتیلا حجازی پسر مرحوم ناصر حجازی مهمان برنامه دورهمی بود و از خاطرات دوران فعالیت پدرش در فوتبال ایران و تیم استقلال گفت. آتیلا حجازی عنوان کرد: در حال حاضر ایران زندگی نمی‌کنم و این چند روز را در ایران هستم و سه روز آینده پیش خانواده‌ام برمی‌گردم. وی در خصوص حضورش در فوتبال و نبودن در پست دروازه‌بانی گفت: من عاشق دروازه‌بانی بودم، اما پدرم همیشه می‌گفت: دروازه بان ها در تیررس خبرنگارها و فشارهای مردم هستند و اگر یک گل را خراب کنی و نگیری، فشار روحی و روانی زیادی را باید محتمل شوی و از مخالفان دروازه‌بانی من بود.

فوتبال بانوان و خانواده حجازی

حجازی در ادامه به حضور خواهرش در تیم فوتبال بانوان اشاره کرد و درخصوص آن بیان کرد: خواهرم قبلا فوتسالیست بود و بعد ها به فوتبال راه پیدا کرد. وی در ادامه از خاطرات دوران کودکی و همراهی پدر بر روی نیمکت استقلال گفت و با اشاره به اینکه گاهی قرمزها بیشتر هوادار خانواده ما بودند تا آبی ها، از هر دو تیم و همه مردم تشکر کرد. در پایان حجازی به دنیای آلوده فوتبال اشاره کرد و در خصوص گفته پدرش درباره فوتبال پاک توضیح داد:

پدرم سالها پیش می دانست که اگر بازیکنی برای رسیدن به تیم هر کاری را انجام دهد، یعنی آلوده شدن دنیای فوتبال و ورود ناپاکی ها به ورزش، به همین خاطر بود که دوران گذشته فوتبال را فوتبال پاک اسم گذاشت. همچنین در این سری از برنامه، آتیلا حجازی پسر مرحوم ناصر حجازی، پیراهن بازی پدرش را در سال ۱۳۶۵ به موزه «دورهمی» برای مزایده و فروش به نفع خیریه اهدا کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روبرتو باجو
*۸ ماهه به دنیا آمد آتیلا زودتر از موعد به دنیا آمد.

او ۸ ماهه به دنیا آمد و فقط یک کیلو و نهصد گرم وزن داشت. از این رو پزشکان اعلام کرده بودند که ممکن است نماند. با این حال خدا به دل ناصر و نازی نگاه کرد و او را سالم نگه داشت. *امیرارسلانی که آتیلا شد ناصر همراه تیم‌ملی به سفر رفت و در غیاب او نازی شناسنامه‌اش را گرفت. نازی نام امیر ارسلان را برای آتیلا انتخاب کرد و در شناسنامه به ثبت رساند. ناصر که از سفر برگشت از این که نازی نام امیرارسلان را برای آتیلا انتخاب کرده بود ناراحت شد. او گفت: من از نوجوانی دوست داشتم نام فرزندم را آتیلا بگذارم و باید الان هم نام او را آتیلا بگذاریم. در نهایت پس از کش و قوس فراوان و رفت و آمدهای مداوم به ثبت احوال نام امیرارسلان به آتیلا تغییر کرد.

پسر شیطون

*پسر شیطونی که آرام نمی‌نشست شیطون بود و بازیگوش تا جایی که این شیطنت‌های او نازی را مجبور به استعفا از کارش کند. نازی آن روزها مترجم گروه‌های سیاسی خارجی بود که به ایران می‌آمدند. شغل خوب و پردر‌آمدی داشت، اما آتیلای او چنان شیطون و بازیگوش بود که هیچ مهد کودکی او را قبول نمی‌کرد. نامش را در سه، چهار مهدکودک معتبر و خوب تهران نوشته بود، اما دو، سه روز که نمی‌گذشت با او تماس می‌گرفتند و می‌گفتند:

خانم به دلیل شیطنت‌های بیش از اندازه فرزندتان ما نمی‌توانیم از او نگهداری کنیم. در نهایت نازی وقتی دید پسر نا‌آرامش آرام نمی‌نشیند از کار خود استعفا داد تا خود او را نگهداری کند. *ساکت و مظلوم در مدرسه شیطنت‌های آتیلا به یک‌باره در ۷ سالگی فروکش کرد. آن پسر شیطون و بازیگوش به بچه‌ای آرام و مظلوم تبدیل شد که این‌بار مدرسه نازی را به دلیل سکوت بیش از اندازه آتیلا می‌خواستند و به او می‌گفتند: آتیلا چه مشکلی دارد که این قدر ساکت است.

بچه زرنگ

بچه زرنگ در درس و تحصیل موفق بود. آتیلا هر سال تحصیلی خود را با معدل بالا قبول شد. دلیل اصلی درس خواندن او این بود که بچه با آبرویی بود و از این که بلد نباشد درسی را جواب دهد می‌ترسید و می‌گفت اگر درس بلد نباشم، آبرویم می‌رود. او پسر ناصر حجازی بود و به همین دلیل باید از اعتبار پدرش هم در مدرسه دفاع می‌کرد. مخصوصا این که مسئولان و معلمان مدرسه او را به این واسطه خیلی دوست داشتند. *شروع فوتبال از دو سالگی آتیلا خیلی زود فوتبال خود را شروع کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فریتس والتر

پدر شوق فوتبالی‌اش باعث شده بود تا از همان کودکی و در حالی که تازه راه افتاده بود با او فوتبال بازی کند. ناصر شوق فوتبالیست شدن آتیلا را داشت و به همین دلیل او را حمایت می‌کرد، با او بازی می‌کرد تا پسر کوچکش از کودکی استعداد خود را برای فوتبالیست شدن نشان دهد. آتیلا فقط یک سال و نیم سن داشت که فوتبال خود را آغاز کرد. *۲سال حضور در استقلال آتیلا سابقه دو سال حضور در استقلال را دارد. او از سال ۷۶ تا ۷۸ را به عنوان بازیکن در استقلال به میدان رفت.

شاگرد پدرش بود و زیر نظر او در استقلال به میدان می‌رفت. آتیلا پنالتی زن اول استقلال هم بود و همیشه پنالتی‌های خود را به گل تبدیل می‌کرد. با جدایی ناصر حجازی از استقلال او به همراه پدرش به ذوب‌آهن و استقلال رشت رفت. *مربیگری آتیلا بعد از پایان فوتبالش رو به مربیگری آورد. او به عنوان مربی در تیم‌های استقلال، مس، گسترش فولاد تبریز و استیل‌آذین فعالیت کرد. در ابتدای فصل هم با پیشنهاد مربیگری در استقلال از سوی پرویز مظلومی مواجه شد، اما به دلیل سفر به ترکیه نتوانست این درخواست را بپذیرد.

زندگی شخصی

*ازدواج با هم‌کلاسی آتیلا در سال ۸۶ با همکلاسی‌اش در دانشگاه یعنی نسترن ناصری ازدواج کرد. آنها در دانشگاه آزاد تهران شمال با هم درس می‌خواندند و علاقه آتیلا به نسترن باعث شد تا از او خواستگاری کرده و پیوند فرخنده‌شان رقم بخورد. *مهریه ۱۴ سکه مهریه آتیلا و همسرش ۱۴ سکه طلا است.

ناصر و نازی برای آتوسا هم همین رقم مهریه را تعیین کرده بودند. آنها اعتقاد داشتند مهریه بالا دلیلی بر خوشبختی آدم‌ها نیست. مهریه نازی و ناصر هم یک سکه طلا بوده است. *جانان، جان بابا ماحصل ازدواج آتیلا و نسترن یک دختر ۵ ساله به نام جانان است. نام جانان با پیشنهاد آتوسا صورت گرفت که همه اهل خانه هم از آن استقبال کردند. جانان همه جان بابا آتیلا است و او وابستگی خاصی به دخترش دارد و این وابستگی را در جانان هم می‌توان دید. البته ناصر خان هم قبل از فوتش جانان کوچولوی خود را دید و علاقه خیلی زیادی به نوه خود داشت، اما این دیدار فقط چند ماهه بود تا ناصر حجازی خیلی زود آنها را تنها بگذارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رامین رضاییان
فوت پدر

نکته قابل توجه بعد از فوت ناصر این بود که جانان در حالی که هنوز یک سالش نشده بود به محض دیدن عکس ناصر از خود شور و شوق نشان می‌داد. *خوب و بد آتیلا از مهم‌ترین خصوصیت اخلاقی آتیلا می‌توان به صداقت او اشاره کرد. او آدم صادق و رکی است و این صداقت و راستگویی را از پدرش به ارث برده تا نقطه قوت اخلاقی او باشد. نقطه ضعفش هم به عجول بودنش بر‌می‌گردد.

وقتی او در به دنیا آمدن هم عجله داشته و ۸ ماهه به

دنیا آمده، الان هم باید عجول باشد. *مهاجرت به

ترکیه دو، سه ماهی از مهاجرت آتیلا به ترکیه گذشته

است. او ترجیح داد زندگی خود را در کشور ترکیه

دنبال کند. آتیلا در نظر دارد در این کشور کمپ بزرگی

از ناصر حجازی را احداث کند تا بتواند فعالیت فوتبالی

خود را در ترکیه دنبال کند.

*مطالعه نمی‌کند اگر چه آدم تحصیلکرده‌ای است

اما علاقه‌ای به مطالعه ندارد.

آتیلا کم‌تر رغبت به کتاب خواندن دارد، اما با این

حال تماشای فیلم و سریال از علایق او است.

او وقت زیادی را برای تماشای فیلم می‌گذارد.

*تلخ و شیرین بدترین اتفاق زندگی‌اش به فوت

بابا ناصر برمی‌گردد. پدری که آتیلا وابستگی

خیلی زیادی به او داشت و رفتنش کمر او را

خم کرد تا بدترین اتفاق زندگی‌اش در ۲ خرداد

سال ۹۰ رقم بخورد. شیرین‌ترین روز زندگی‌اش

هم وقتی بود که جانان کوچولوی او به دنیا آمد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آتیلا حجازی
3.4/5 - (7 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه