بیوگرافی جوزپ ماریا بارتومئو

5 سال پیش
بیوگرافی جوزپ ماریا بارتومئو
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی جوزپ ماریا بارتومئو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جوزپ ماریا بارتومئو (به کاتالان: Josep Maria Bartomeu Floreta) رئیس کنونی باشگاه بارسلونا از سال ۲۰۱۴، و کارآفرین اسپانیایی است.

زندگینامه جوزپ ماریا بارتومئو

بیوگرافی جوزپ ماریا بارتومئو

فعالیت ورزشی

او در پی استعفای ساندرو راسل در جریان پرونده انتقال نیمار به ریاست بارسلونا رسید و در ژوئیه ۲۰۱۶، با کسب ۵۴٫۶ درصد آرای اعضای باشگاه، در انتخابات پیروز و برای شش سال دیگر در سمت خود ابقا شد.

بارتومئو در دو شرکت ADELTE (مهندسی فرودگاه) و EFS (گروهی از شرکت‌های الکترومکانیکی) سهامدار و رئیس است. او در دوران ریاست خوان لاپورتا عضو هیئت مدیره و مدیر بخش بسکتبال باشگاه بود. در انتخابات سال ۲۰۱۰ راسل را همراهی کرد و تا زمان استعفای وی در سال ۲۰۱۴ نایب رئیس بارسلونا بود.

ماجرای بازنشستگی از بارسا

جوزپ ماریا بارتومئو که تا سال ۲۰۲۱ ریاست بارسلونا را بر عهده خواهد داشت، به فکر بازنشستگی زودتر از موعد است. بارتومئو سال ۲۰۱۵ با کسب ۵۳ درصد آرا توانست خوان لاپورتا را شکست داده و بر چوکی ریاست باشگاه بارسلونا بنشیند. او پیش از این البته نایب رئیس بارسلونا بود که پس از رسوایی های پیش آمده در جذب نیمار در سال ۲۰۱۳، جانشین ساندرو راسل شد.

طبق قانون باشگاه او تا ۲۰۲۱ باید بر مسند ریاست بنشیند؛ اما بسیار بعید است که بارتومئو بتواند ماموریت خود را کامل کند. طبق ادعای آ.اس، بارتومئو قصد دارد سال ۲۰۱۸ به دوران ریاست خود پایان داده و بازنشسته شود. اتفاقات پس از جذب نیمار و دادگاهی شدن های متعدد، اثر منفی زیادی روی بارتومئو گذاشته و بعید است تا سال ۲۰۲۱ همچنان به ریاست خود ادامه دهد. در صورت استعفای بارتومئو، انتخاباتی جدید برگزار خواهد شد و از ژوردی کاردونر به عنوان جاشین احتمالی بعدی وی یاد می شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدی زبیدی

افتخارات ورزشی

لا لیگا (۳ بار):
۲۰۱۴–۲۰۱۵، ۲۰۱۵–۲۰۱۶، ۲۰۱۷–۲۰۱۸
کوپا دل ری (۴ بار):
۲۰۱۴–۲۰۱۵، ۲۰۱۵–۲۰۱۶، ۲۰۱۶–۲۰۱۷، ۲۰۱۷–۲۰۱۸
سوپر جام فوتبال اسپانیا (۲ بار):
۲۰۱۶، ۲۰۱۸
لیگ قهرمانان اروپا (۱ بار):
۲۰۱۴–۲۰۱۵
سوپرجام اروپا (۱ بار):
۲۰۱۵
جام باشگاه‌های فوتبال جهان (۱ بار):
۲۰۱۵
مجموع: ۱۲ جام

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جوزپ ماریا بارتومئو
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه