بیوگرافی والتر زنگا

5 سال پیش
4/5 - (6 امتیاز)

بیوگرافی والتر زنگا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

والتر زنگا (به ایتالیایی: Walter Zenga) (زادهٔ ۲۸ آوریل ۱۹۶۰ در میلان) بازیکن فوتبال بازنشسته و مربی کنونی فوتبال اهل ایتالیا است.

زندگینامه والتر زنگا 

بیوگرافی والتر زنگا

فعالیت ورزشی

او مدت‌ها دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایتالیا و اینتر میلان بوده است. وی ۵۸ بازی ملی برای تیم ملی ایتالیا به انجام رسانده است.

وی سه سال پیاپی (۱۹۸۹، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱) به عنوان برترین دروازه‌بان جهان انتخاب شده است.

زنگا در دوران بازیگری خود به همراه تیم ملی فوتبال ایتالیا به مقام چهارم المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس و مقام سوم جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا دست یافت.

شایعه حضور در پرسپولیس

مذاکره با والتر زنگا دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایتالیا را که سابقه مربیگری در تیم‌هایی نظیر ستاره سرخ بلگراد، العین، النصر و الجزیره امارات، النصر عربستان، پالرمو، سمپدوریا و کروتونه را دارد، در دستور کار قرار داده است

مدیر برنامه‌های این مربی ایتالیایی پس از اطلاع از وضعیت نیمکت پرسپولیس رزومه زنگا را برای اطرافیان عرب ارسال کرده تا آن‌ها نیز تصمیم به ادامه مذاکره با وی بگیرند.

زنگا که آخرین بار در تیم کروتئنه ایتالیا مربیگری کرده بود پیشنهاد نزدیک به یک میلیون یورویی داده است تا به پرسپولیس بیاید.

باشگاه پرسپولیس در صورتیکه تا اخر وقت اداری امروز نتواند گل محمدی را به عنوان سرمربی انتخاب کند مذاکره با زنگا را ادامه می‌دهد.

دروازه بانی در تیم ملی ایتالیا

زنگا که سابقه دروازه‌بانی در تیم ملی ایتالیا در جام جهانی ۱۹۹۰ را در کارنامه دارد، علاوه بر مربیگری تیم‌هایی مثل استوا بخارست رومانی و ستاره سرخ بلگراد در تیم‌های حوزه خلیج فارس همانند العین، النصر و الجزیره امارات و النصر عربستان را هم برعهده داشته است. این مربی نتایج خیلی خاصی در زمان مربیگری به دست نیاورده و فقط توانسته با تیم استوابخارست در سال ۲۰۰۴ به مقام قهرمانی لیگ کشور رومانی و در سال ۲۰۰۵ قهرمان جام حذفی و سوپرلیگ صربستان با تیم ستاره سرخ بشود. زنگا در سری آ. هم مربیگری کرده و هدایت تیم‌هایی مثل سمپدوریا، کاتانیا و کروتونه را هم برعهده داشته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ویلفردو لئون

قرار است رزومه زنگا در باشگاه پرسپولیس بررسی شود و سپس در خصوص او تصمیم‌گیری خواهد شد. در خصوص مسائل مالی هم گفتنی است رقم پیشنهادی این مربی ایتالیایی نسبت به مربیان خارجی رقم پایین‌تری است و شاید این شانس را داشته باشد که بعد از استراماچونی در باشگاه استقلال، او هم به عنوان یک مربی ایتالیایی دیگر در فوتبال ایران مشغول به کار شود.

نام زنگا به یکی از ایجنت‌های فوتبال ایران داده شده تا او این مسئله را با مسئولان باشگاه پرسپولیس در میان بگذارد و به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری در خصوص این گزینه ایتالیایی به زودی انجام خواهد شد.

افتخارات ورزشی

بازیکن
اینتر میلان
سری آ (۱): ۸۹–۱۹۸۸
سوپر جام ایتالیا (۱): ۱۹۸۹
لیگ اروپا (۲): ۱۹۹۱، ۱۹۹۴
فردی
بهترین دروازه‌بان جهان (فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال) (۳): ۱۹۸۹، ۱۹۹۰، ۱۹۹۱
دروازه‌بان سال یوفا (۱): ۱۹۹۰
بازیکن ماه ام‌ال‌اس (۱): ۱۹۹۷
بازیکن سال سری آ (۱): ۱۹۸۷
مربیگری
استوا بخارست
لیگ دسته اول رومانی (۱): ۰۵–۲۰۰۴
ستاره سرخ بلگراد
سوپر لیگ صربستان (۱): ۰۶–۲۰۰۵
جام حذفی صربستان (۱): ۰۶–۲۰۰۵

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی والتر زنگا
4/5 - (6 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه