بیوگرافی جانلوکا پالیوکا

5 سال پیش
بیوگرافی جانلوکا پالیوکا
4.9/5 - (60 امتیاز)

بیوگرافی جانلوکا پالیوکا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جانلوکا پالیوکا (به ایتالیایی: Gianluca Pagliuca) (زاده ۱۸ دسامبر ۱۹۶۶ در بولونیا)، دروازه‌بان بازنشسته فوتبال ایتالیاست که هم‌اکنون به عنوان مفسر ورزشی برای شبکه مدیاست پریمیوم فعالیت می‌کند.

زندگینامه جانلوکا پالیوکا

بیوگرافی جانلوکا پالیوکا

فعالیت ورزشی

در زندگی حرفه‌ای ورزشی در تیم‌های سمپدوریا (۹۴–۱۹۸۷)، اینترمیلان (۹۹–۱۹۹۴)، بولونیا (۲۰۰۶–۱۹۹۹) و آسکولی (۲۰۰۷–۲۰۰۶)بازی کرد و ۳۹ بازی ملی انجام داد. او یک بار در جام برندگان جام اروپا و یک بار در سری آ ایتالیا با تیم سمپدوریا و یک بار با تیم اینترمیلان لیگ اروپا را وقتی که در بازی مقابل ۳–۰ لاتزیو کاپیتان بود برنده شد.

همچنین پالیوکا در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۲ با لباس سمپدوریا حاضر شد و نائب قهرمان اروپا شد.

نام کامل: جان‌لوکا پالیوکا
زادروز:۱۸ دسامبر ۱۹۶۶ ‏(۴۹ سال)
زادگاه : Flag of Italy.svg بولونیا، ایتالیا
قد :۱٫۹۰ متر (۶ فوت ۳ اینچ)
پست: دروازه‌بان
در زندگی حرفه‌ای ورزشی در

تیم‌های سمپدوریا (۹۴-۱۹۸۷)،

اینترمیلان (۹۹-۱۹۹۴)،

بولونیا (۲۰۰۶-۱۹۹۹)

و آسکولی (۲۰۰۷-۲۰۰۶)

بازی کرد و ۳۹ بازی ملی انجام داد. او یک بار در جام برندگان جام اروپا و یک بار در سری آ ایتالیا با تیم سمپدوریا و یک بار با تیم اینترمیلان لیگ اروپا را وقتی که در بازی مقابل ۳-۰ لاتزیو کاپیتان بود برنده شد.

همچنین پالیوکا در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۲ با لباس سمپدوریا حاضر شد و نائب قهرمان اروپا شد.

مصاحبه با جان لوکا پالیوکا

جان لوکا پالیوکا، دروزاه بان اسبق این تیم در مصاحبه با Sky Calcio گفت:

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سارا دورسون

تماشای بازی اینتر لذتبخش است. در سال های گذشته آنها تبدیل به یک تیم معمولی شده بودند، اما در حال حاضر حریفان خود را می بلعند! مانچینی غرور اینتر را به تیم برگردانده و بدون شک تیمش شایستگی قهرمانی در سری آ را دارد.

وی در مورد سمیر هاندانوویچ، سنگربان اینتر گفت:

هاندانوویچ، دروزاه بانی تمام عیار است. او در فصول قبل نیز با وجود ضعف اینتر از بهترین گلر های لیگ بود. جای تأسف دارد، سمیر در یورو نیست، اما می توانیم تا سال ها بعد از واکنش هایش در اینتر لذت ببریم.

پالیوکا که سابقه نایب قهرمانی در جام جهانی ۹۴ را به همراه تیم ملی ایتالیا در کارنامه دارد، در مورد آتزوری و مربی اش آنتونیو کونته گفت:

مهم ترین نکته در مورد تیم ملی این است، که کونته تیمی ساخته که در عین حال که خوب بازی می کند و خوب هم نتیجه می گیرد، کسی توقع زیادی از آن ندارد. ما از پتانسیل بالای آتزوری و جوانان آینده دار آن خبر داریم، ولی اعتقاد نداریم در حضور آلمان و فرانسه که سالهاست روی فوتبالشان کار کرده اند، مدعی اصلی کسب جام ملت ها باشیم!

در واقع کونته تیم ملی ایتالیا را به عنوان شگفتی ساز در یورو مطرح می کند نه یک تیم مدعی؛ همین مسأله فشار را از روی او و بازیکنانش بر می دارد.

پالیوکا به بیست سال حضور بوفون در سری آ اشاره کرد و گفت:

جی جی (بوفون) گلری است که همه دوستش دارند. در تورین، رم، میلان، باری و سیسیل، مردم او را می پرستند. وقتی می گوییم او بهترین است، صرفا به خاطر این نیست که هم وطنمان است، این حرف بزرگانی مثل کان، چک، نویر و کاسیاس است. او در بازی میلان طوری آماده و با انگیزه بود که انگار اولین بازی اش را در سری آ انجام می دهد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لوئیس فیگو

دروازه بان سابق باشگاه بولونیا در انتها به دوناروما، گلر جوان میلان اشاره کردو گفت:

او جوان است و آینده دار؛ می تواند سال ها دروازه ایتالیا و میلان را بیمه کند. باید در راهی که پا گذاشته ثابت قدم باشد و انگیزه اش را در تمام مدت حفظ کند. درست مثل بوفون؛ دوناروما هنوز سنی ندارد و در سری آ، فیکس بازی می کند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جانلوکا پالیوکا
4.9/5 - (60 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه