بیوگرافی چزاره پراندلی

5 سال پیش
بیوگرافی چزاره پراندلی
3.2/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی چزاره پراندلی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

چزاره پراندلی (به ایتالیایی: Cesare Prandelli) (زادهٔ ۱۹ آگوست ۱۹۵۷ در ارتزینوئوی، استان برشا) از بازیکنان سابق و مربیان کنونی فوتبال اهل ایتالیا می‌باشد.

زندگینامه چزاره پراندلی 

بیوگرافی چزاره پراندلی

فعالیت ورزشی

دوران بازیکنی
وی بسیار علاقه‌مند به بازی فوتبال بود و در سن ۱۷ سالگی به عضویت تیم کرمونزه درآمد.

پس از درخشش، قراردادی یک ساله با تیم آتالانتا بست و در سال ۱۹۷۸ با پیراهن این تیم به میدان رفت. پراندلی از سال ۱۹۷۹ به مدت ۶ سال به عضویت تیم یوونتوس درآمد و برای این تیم ۸۹ بار به میدان رفت.

در سال ۱۹۸۵ مجدداً به آتالانتا پیوست و تا سال ۱۹۹۰ مجموعاً ۱۱۹ بار برای این تیم بازی کرد.

پراندلی در مجموع در ۱۹۷ بازی در سری آ به میدان رفته است.

دوران مربیگری
چزاره پراندلی پس از خداحافظی از فوتبال به مربیگری رو آورد و اولین تجربه خود را به عنوان مربی جوانان و پس از آن بزرگسالان تیم آتالانتا کسب کرد.

همچنین در کارنامه وی، سابقهٔ مربیگری تیم‌های لچه، هلاس ورونا، ونتزیا، پارما، آ. اس. رم، فیورنتینا، گالاتاسرای، والنسیا و النصر امارات به چشم می‌خورد.

با کنار رفتن مارچلو لیپی از سمت سرمربی‌گری تیم ملی ایتالیا پس از جام جهانی ۲۰۱۰، فدراسیون فوتبال این کشور در این سال سکان هدایت این تیم را به چزاره پراندلی سپرد.

او تیم ملی ایتالیا را در مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ به مقام نایب قهرمانی رساند. وی پس از حذف ایتالیا در مرحلهٔ گروهی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ از سمت خود به عنوان سرمربی این تیم استعفا داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احمد جمشیدیان
شایعه حضور در پرسپولیس

معروفترین تیم پراندلی ۶۱ ساله، تیم ملی ایتالیا بوده که او بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ روی نیمکت این تیم نشست و تا فینال یورو ۲۰۱۲ بالا آمد. او در جام کنفدراسیونها در سال ۲۰۱۳ هم با تیم ملی ایتالیا در رده سوم قرار گرفت.

آخرین تیم پراندلی، جنوا است که قرارداد او با این تیم تا چهار روز دیگر اعتبار دارد. جنوا فصل گذشته در رده هفدهم سری A قرار گرفت.

پراندلی در دوران حضورش در فیورنتینا – بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ – به عنوان بهترین مربی سری A انتخاب شده ضمن آنکه او سابقه سرمربیگری در خاورمیانه را هم دارد و دو سال قبل به عنوان سرمربی النصر انتخاب شد و در ۱۲ بازی هدایت این تیم اماراتی را به عهده داشت که ۵ برد، ۲ مساوی و ۵ باخت بدست آورد.

او به جز ایتالیا و امارات، در ترکیه و اسپانیا هم مربیگری کرده و هدایت گالاتاسرای و والنسیا را به عهده داشته است. آخرین موفقیت او هم سومی در جام کنفدراسیونها با تیم ملی ایتالیا بوده است.

افتخارات ورزشی

بازیکن
ایتالیا کرمونزه

سری سی: ۷۷–۱۹۷۶
ایتالیا یوونتوس

سری آ: ۸۱–۱۹۸۰، ۸۲–۱۹۸۱، ۸۴–۱۹۸۳
کوپا ایتالیا: ۸۳–۱۹۸۲
لیگ قهرمانان اروپا: ۸۵–۱۹۸۴
جام برندگان جام اروپا: ۸۴–۱۹۸۳
سوپرجام اروپا: ۱۹۸۴
مربی
ایتالیا تیم ملی ایتالیا

جام ملت‌های اروپا: ۲۰۱۲ – نایب قهرمانی
جام کنفدراسیون‌ها: ۲۰۱۳ – سومی
ایتالیا هلاس ورونا

سری بی: ۹۹–۱۹۹۸ اول – صعود به سری آ
ایتالیا ونتزیا

سری بی: ۰۱–۲۰۰۰ چهارم – صعود به سری آ
فردی
مربی سال سری آ: ۰۸–۲۰۰۷ در فیورنتینا
نیمکت طلایی سری آ: ۰۶–۲۰۰۵، ۰۷–۲۰۰۶ در فیورنتینا

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی چزاره پراندلی
3.2/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه