بیوگرافی لوئیجی ریوا

5 سال پیش
بیوگرافی لوئیجی ریوا
Rate this post

بیوگرافی لوئیجی ریوا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

لویجی ریوا (به ایتالیایی: Luigi Riva) بازیکن فوتبال و اهل ایتالیا است که از سال ۱۹۶۵ میلادی عضو تیم ملی فوتبال ایتالیا بوده و در ۴۲ بازی ملی حضور داشته‌است.

زندگینامه لوئیجی ریوا

بیوگرافی لوئیجی ریوا

فعالیت ورزشی

او در بازی‌های ملی‌اش ۳۵ گل به ثمر رساند.

لویجی ریوا آخرین بازی ملی خود را در سال ۱۹۷۴ میلادی انجام داد.

نام: لوئیجی ریوا

نام مستعار: جیجی ریوا، غرش تندر

تاریخ و محل تولد: متولد هفتم نوامبر ۱۹۴۴ (۷۰ ساله) در لجونو ایتالیا

پست: مهاجم مرکزی

باشگاه ها: لجونو (سری سی) با ۲۲ بازی و ۶ گل، کالیاری با ۳۱۵ بازی و ۱۶۴ گل

تیم ملی ایتالیا:۴۲ بازی و ۳۵ گل (رکورددار گلزنی در تیم ملی ایتالیا)

افتخارات تیمی:

قهرمانی سری آ با کالیاری در فصل ۷۰-۱۹۶۹، نایب قهرمانی سری آ با کالیاری در ۶۹-۱۹۶۸
قهرمانی یورو ۶۸ با ایتالیا، نایب قهرمانی جام جهانی ۱۹۷۰ با ایتالیا

افتخارات فردی

آقای گل سری آ در سه فصل: ۶۷-۱۹۶۶، ۶۹-۱۹۶۸، ۷۰-۱۹۶۹، سیزدهمین بازیکن برتر جهان در سال ۱۹۶۷، ششمین بازیکن برتر جهان در سال ۱۹۶۸، دومین بازیکن برتر جهان در سال ۱۹۶۹، سومین بازیکن برتر جهان در سال ۱۹۷۰، در سال ۲۰۱۱ بعنوان یکی از ۲۳ بازیکن برتر تاریخ ایتالیا انتخاب شد.

اطلاعات جالب

لوئیجی ریوا در خانواده ای فقیر در شهر لجونو ایتالیا متولد شد و از ده سالگی فوتبال بازی کردن را آغاز کرد. سبک بازی او مانند یک مهاجم کلاسیک و باهوش بود، او همیشه می دانست که چگونه از چنگ مدافعان ترسناک بگریزد و قدرت تمام کنندگی بالایی داشت. همیشه در نبردهای هوایی موفق بود و ضربات سر دقیقی می زد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی صائب محبی

از دیگر خصوصیات او می توان به قدرت رهبری بالا و شوت ها و ضربات آزاد بسیار دقیق و البته سهمناک او اشاره کرد که در جریان یک مسابقه در جام جهانی ۷۴ او شوتی بسیار محکم و البته خارج از چهارچوب زد که توپ به بازوی یکی از تماشاچیان خورد و بازوی او را شکست! او به دلیل شوتهای سنگینش به غرش تندر مشهور شد.

همچنین او یکی از وفادار ترین و متعصب ترین بازیکنان تاریخ است که سالهای سال برای یک تیم متوسط مثل کالیاری بازی کرد. او رکورددار گلزنی در باشگاه کالیاری با ۱۶۴ گل است که هیچکس حتی به نزدیکی آن نیز نرسیده است. به کمک و کاپیتانی لوئیجی ریوا کالیاری توانست در فصل ۷۰-۱۹۶۹ برای اولین بار و آخرین بار قهرمان سری آ شود. همچنین او کمک شایانی به تنها قهرمانی ایتالیا در یورو ۶۸ کرد.

دوران بازی

لوئیجی پس از حضوری خوب در تیم لنیانو در سری سی در سال ۶۲ به کالیاری که آن زمان در سری بی بود پیوست و تا آخر دوران حرفه ای اش در آنجا ماند. بعد ها با کمک او کالیاری به اوج موفقیت های خود رسید. او در کالیاری توانست سه دوره آقای گل سری آ شود و در فصل ۷۰-۱۹۶۹ فاتح اسکودتو شود.

او اولین بازی ملی خود را در سال ۱۹۶۵انجام داد. در بازی دوستانه ای که ایتالیا دو بر یک از مجارستان شکست خورد. او با به ثمر رساندن ۳۵ گل ملی از ۴۲ بازی رکوردی جاودانه در ایتالیا به جای گذاشته که پس از گذشت ۴۰ سال هنوز کسی نتوانسته این رکورد را بشکند. یعنی معادل ۰٫۸ گل در هر بازی.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرانک کسیه

او در فینال مسابقات یورو ۶۸ گلزنی کرد و موجب قهرمانی ایتالیا شد. او همچنین در سال ۷۰ رکوردی جالب زده که در ۱۶ بازی ملی ۱۹ گل به ثمر رسانده است! او در جام جهانی ۷۰ مکزیک که ایتالیا در آن دوره با شکست برابر برزیل نایب قهرمان شد با سه گل بهترین گلزن ایتالیا بود.

ریوا در سال ۱۹۷۳ که ۲۹ ساله بود پیشنهاد نجومی یوونتوس را رد کرد گرچه قبل از این پیشنهاد میلان و رئال مادرید را رد کرده بود. دلیل بازی های کم او خداحافظی زودهنگامش از تیم ملی بعد از حذف ایتالیا در مرحله گروهی جام جهانی ۷۴ و مصدومیتهای پی در پی او بود. در آخر این مصدومیتها گریبان او را گرفت و در سال ۷۶ او با تاندون پاره در کالیاری برابر میلان بازی کرد و مصدومیتش تا سال ۷۸ طول کشید و در سال ۷۸ به ناچار از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

دوران پس از فوتبال

ریوا هیچگاه مربی نشد و بلافاصله پس از بازنشستگی به هیئت مدیره کالیاری پیوست. او هم اکنون یک از اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال ایتالیاست. او همچنین سرپرست تیم ملی ایتالیا در سال ۲۰۰۶ بود که قهرمان جهان شد. باشگاه کالیاری در سال ۲۰۰۵ به افتخار لوئیجی ریوا پیراهن شماره ۱۱ که همیشه بر تن این مرد متعصب بود را برای همیشه بایگانی کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لوئیجی ریوا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه