بیوگرافی ادینسون کاوانی

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ادینسون کاوانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ادینسون کاوانی یکی از بهترین مهاجمان سَرزن این روزهای فوتبال نیز هست.

زندگینامه ادینسون کاوانی

بیوگرافی ادینسون کاوانی

فعالیت ورزشی

او سال هاست شماره ۹ پاری سن ژرمن و تیم ملی اروگوئه را در اختیار دارد. کاوانی در ۱۰۶ بازی ملی، ۴۶ گل به ثمر رسانده است و در پاری سن ژرمن نیز با رکورد دست نیافتنی ۱۷۶ گل برای ۲۴۵ بازی، با فاصله ای زیاد در جایگاه اول گلزنان تاریخ این باشگاه فرانسوی قرار دارد.

گلزنی در وجود خود ادینسون کاوانی است. او در آخرین فصل حضورش در سری آ نیز در میان آن همه مهاجم تراز اول، موفق شد با زدن ۲۹ گل با عنوان برترین گلزن سری آ از ایتالیا خداحافظی کند.

دوران کودکی و نوجوانی ادینسون کاوانی

ادینسون کاوانی متولد ۱۴ فوریه ۱۹۸۷ در سالتو اروگوئه است. سالتو پس از مونته ویدئو بزرگترین شهر اروگوئه است. نام کامل او، ادینسون روبرتو کاوانی گومز است. پدرش لوئیس و مادرش بِرتا گومز نام داشت. جالب است بدانید ادینسون دو برادر با نام های والتر و کریستیان دارد که آن دو نیز فوتبالیست هستند؛ اما هرگز نتوانستند به موفقیت های ادینسون حتی نزدیک شوند.

ادینسون از سن ۱۲ سالگی با شرکت در تیم جوانان دانوبیو، اولین حضور در فوتبال حرفه ای را تجربه کرد. پدر ادینسون در آن سال ها در نقش مدیر برنامه هایش تاثیر به سزایی در سخت کوشی و انتخاب مسیر درست حرفه ای او داشت. جالب است بدانید که کاوانی ریشه ای کاملا ایتالیایی دارد و پدربزرگش در سال ۱۹۲۹ به این کشور مهاجرت کرده است.

لوئیس پدر ادینسون کاوانی هم یک فوتبالیست حرفه ای بوده و همین موضوع باعث شد تمام پسران او نیز به این ورزش گرایش داشته باشند. لوئیس چندین بازی ملی نیز داشته است. در واقع استعداد ادینسون کاوانی توسط پدر و برادر بزرگترش کشف شد. او از کودکی عاشق باتیستوتا، مهاجم بی رغیب آن روزهای تیم ملی آرژانتین بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سجاد شهباززاده
آغاز فعالیت حرفه ای

ادینسون کاوانی فوتبال حرفه ای را در باشگاه سالتو آغاز کرد. اما دیری نپایید که او پیشنهادهای متعددی از باشگاه های معتبر پایتخت و باشگاه های بزرگ کشور داشته باشد. پدر کاوانی اما اعتقاد داشت ۱۲ سالگی سن مناسبی برای یک نقل و انتقال بزرگ نیست. تصمیمی که کاملا درست بود؛ تا این که در سال ۲۰۰۶ او روانه تیم دانوبیو شد.

یک سال بعد با درخشش او در مسابقات قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی، ادینسون کاوانی توانست توجه باشگاه های بزرگی همچون یوونتوس و میلان را نیز به خود جلب کند. تقریبا تمامی پیشنهادهای اصلی کاوانی به طرز عجیبی در آن سال ها، از لیگ سری آ بود. اتفاقی که نهایتا در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۷ توسط پالِرمو رخ داد. او با قراردادی چهار و نیم میلیون یورویی به این تیم ریشه دار ایتالیایی پیوست.

ادینسون کاوانی برای درخشش در سری آ تنها ۱۵ دقیقه زمان نیاز داشت، تا در اولین حضورش، تک گل این تیم را در مقابل فیورنتینا به ثمر برساند. پس از رفتن آموری، مربی آن روزهای پالرمو به یوونتوس، کاوانی جایگاه ثابتش را در خط حمله تیم پالرمو در دومین فصل حضورش در این تیم کسب کرد. همین فصل بود که او با زدن ۱۴ گل لقب El Matador را برای خود به دست آورد. عنوانی که اکنون یکی از مدل های پیتزای این شهر ایتالیا است. او در فصل سوم حضورش در پالرمو، به قدری درخشید که پس از مدت ها با دو بازی مانده به انتهای فصل توانست جواز حضور این تیم را در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد.

ناپولی

بر خلاف میل تمامی هواداران پالرمو، ادینسون کاوانی در جولای ۲۰۱۰ با قراردادی در حدود ۱۷ میلیون دلار و با یک فصلِ قرضی، به ناپولی پیوست. ادینسون در ناپولی هم درخشان آغاز کرد و این بار در کمتر از ۷ دقیقه اولین گل خود را برای این تیم به ثمر رساند. طرافداران ناپولی بازی های متعددی را به یاد می آورند که تنها به لطف حضور کاوانی توانستند نتایج شگفت انگیزی کسب کنند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میرهاشم حسینی

کاوانی دو فصل رویایی را در ناپولی پشت سر گذاشت و موفق شد با ۲۹ گل زده و با عنوان آقای گلی، از سری آ خداحافظی نماید. انتقالی که قرار بود او را در صدر جدول گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال قرار دهد. ادینسون کاوانی هنوز هم پس از گذشت چندین سال از قراردادش با پاری سن ژرمن همچنان چهارمین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال است.

قرار داد رویایی ادینسون

قرار داد رویایی ادینسون کاوانی با پاری سن ژرمن در ۱۶ جولای ۲۰۱۳ اتفاق افتاد. رقم این قرارداد چیزی در حدود ۶۰ میلیون یورو تخمین زده شده است. او در ابتدا قراردادی ۵ ساله با این باشگاه فرانسوی بست، قراردادی که تا به امروز و با درخشش کم سابقه کاوانی در این تیم بارها تمدید و ارتقا یافته است. قرارداد کاوانی با پاری سن ژرمن یک رکورد در تاریخ باشگاهی فرانسه هم بود.

پاری سن ژرمن در همان فصل اول حضور ادینسون کاوانی توانست تمامی بازی های گروهی خود را در لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی پشت سر بگذارد. او موفق شد در ۵ بازی خود در مرحله گروهی، ۴ گل به ثمر برساند. او در فصل بعد حضور در این تیم موفق شد، با پاری سن ژرمن جام حذفی و جام باشگاه های فرانسه را در یک فصل به دست بیاورد. گل دراماتیک او در بازی فینال جام حذفی مسبب یکی از این قهرمانی ها بود.

در اینجا بود که بسیاری از فوتبال دوستان متوجه شدند که چرا ادینسون کاوانی پیشنهاداتی تقریبا از تمامی لیگ های معتبر اروپایی داشته است. بعدها گفته شد که آرسن وِنگر تا مدت ها حاضر بوده است، با پرداخت چیزی در حدود ۳۰ میلیون پوند، این مهاجم تکرار نشدنی اروگوئه را به خدمت بگیرد. در فصل ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ بود که کاوانی با به ثمر رساندن گل های متعدد، موفق شد لقب بهترین گلزن تاریخ فوتبال پاری سن ژرمن را از آن خود کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد نژادمهدی
بازی های ملی

ادینسون کاوانی مجموعا در ۱۹ بازی برای تیم های

زیر ۲۱ سال و المپیک اروگوئه حضور داشته است.

او در این بازی ها ۱۲ گل را نیز به ثمر رسانده است.

او که از سال ۲۰۰۸ تا به امروز عضو ثابت تیم ملی

فوتبال اروگوئه بوده است، در ۱۰۹ بازی ۴۶ گل نیز

برای این تیم به ثمر رسانده است. بزرگترین موفقیت

ادینسون کاوانی با تیم ملی اروگوئه، کسب مقام

چهارمی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای

جنوبی می باشد.

زندگی خصوصی ادینسون کاوانی

او در سال ۲۰۰۷ با ماریا سولِداد، پس از دو سال

آشنایی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو پسر

با نام های باتیستا و لوکاس است. آن ها در سال

۲۰۱۳ از یکدیگر جدا شدند.

عناوین و افتخارات ورزشی ادینسون کاوانی

کاوانی در رده­ی باشگاهی به جز قهرمانی

در لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا، در هر

لیگی که حضور داشته است با عنوان قهرمانی،

بهترین گلزن و یا بازیکن سال، فصل را به پایان

رسانده است. او همچنین با تیم ملی اروگوئه

در سال ۲۰۱۱ موفق به کسب قهرمانی مسابقات

کوپا امریکا شده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ادینسون کاوانی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه