بیوگرافی گابریل کالدرون

5 سال پیش
بیوگرافی گابریل کالدرون
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی گابریل کالدرون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

گابریل کالدرون (انگلیسی: Gabriel Calderón؛ زادهٔ ۷ فوریهٔ ۱۹۶۰) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل آرژانتین است.

زندگینامه گابریل کالدرون

بیوگرافی گابریل کالدرون

فعالیت ورزشی

وی ۹ بازی برای تیم ملی کشورش آرژانتین در جام جهانی فوتبال ۱۹۸۲ و جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ انجام داده است.

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به اتلتیکو ایندپندینته، باشگاه فوتبال سیون، باشگاه فوتبال ریسینگ کلاب، رئال بتیس، لانوس و پاری سن ژرمن اشاره کرد.

وی ۲۳ بازی برای تیم ملی آرژانتین انجام داده است که ۹ بارش در جام جهانی بوده است و همچنین یک گل ملی در کارنامه دارد. او با آرژانتین در جام جهانی ۱۹۹۰ دوم شده است.

گابریل کالدرون مربی ۵۹ ساله آرژانتینی با سابقه زیاد در فعالیت در تیم های حوزه خلیج فارس، نامی آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی محسوب می شود؛ او که سابقه حضور در تیم مطرحی همچون الهلال را در کارنامه دارد، توانسته با این تیم قهرمان لیگ عربستان و جام حذفی این کشور شود. او همچنین توانسته با الاتحاد نیز قهرمانی در لیگ عربستان را تکرار کند و با این تیم به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۹ برسد.

کار در کشورهای عربی

کالدرون که علاقه زیادی به کار در کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد،

سابقه فعالیت در تیمهایی همچون بی یاس، الاتحاد عربستان، الوصل امارات را در کارنامه دارد. او همچنین سابقه سرمربیگری در تیم ملی، بحرین، عمان، عربستان و قطر را نیز در رزومه عملکردش گنجانده است که همه این موارد نشان می دهد تا چه حد به فوتبال غرب آسیا آشنایی دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پردراگ میاتوویچ

البته سوابق مربیگری کالدرون به تیمهای خاورمیانه خلاصه نمی شود و او سابقه مربیگری در تیم رئال بتیس و لوزان سوئیس و همچنین کائن فرانسه را نیز در کارنامه خود دارد.

روی هم رفته گابریل کالدرون گزینه مناسبی برای

پرسپولیسی ها به نظر می رسد؛ او که به سبک

بازی تهاجمی علاقه زیادی دارد، معمولاً تیمهایش را به شکل هجومی آرایش می دهد؛ البته از آخرین فعالیا کالدرون در دنیای فوتبال به عنوان مربی، حدود ۱۸ ماه می گذرد و به نوعی در این مدت، بیکار بوده و شاید همین مورد نیز باعث شود تا تخفیف قابل ملاحظه ای به پرسپولیسی ها برای نشستن روی نیمکت یکی از پرتماشاگرترین باشگاه های آسیا بدهد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی گابریل کالدرون
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه