بیوگرافی امیر حسینی

5 سال پیش
بیوگرافی امیر حسینی
3/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی امیر حسینی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

امیر حسینی(زاده مرداد ۱۳۵۴ در مشهد) والیبالیست اهل ایران است.

زندگینامه امیر حسینی

بیوگرافی امیر حسینی

فعالیت ورزشی

پست بازی او پاسور است. ارتفاع اسپک وی ۲۷۵ سانتیمتر و ارتفاع دفاعش ۲۷۰ سانتیمتر می‌باشد. اولین باشگاه وی بسیج بود و بعدها عضو تیم والیبال پیکان، صنام و تیم ملی امید ایران شد. امیر حسینی، پاسور اول تیم ملی والیبال مردان ایران با اختلاف آماری بالا نسبت به سایر پاسورهای حاضر در شانزدهمین دوره پیکارهای والیبال قهرمانی مردان آسیا به عنوان برترین پاسور والیبال آسیا برگزیده شد.

در کتابچه منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی در مسابقات جام جهانی ژاپن، علاوه بر معرفی تیم‌های شرکت‌کننده، یک بازیکن از هر تیم به عنوان ستاره آن تیم معرفی شده که در تیم ایران نام امیر حسینی به عنوان ستاره اعلام شده‌است.

بر اساس این گزارش، فاکوندو کونته از آرژانتین، موریلیو اندرس از برزیل، چنگ پینگ از چین، فرناندو هرناندز از کوبا، احمد صلاح از مصر، امیرحسینی از ایران، سیمونه یارودی از ایتالیا، کونیهیرو شیمیزو از ژاپن، بورتوژ کورک از لهستان، ماکسیم میخایلون از روسیه، مارکوپودر اسکانین از صربستان و دیوید لین از ایالات متحده نام ۱۲ بازیکن ستاره به انتخاب فدراسیون جهانی هستند.

بازی تا ۴۳ سالگی

این مرد ۱۸۳ سانتی متری که شاید در ظاهر قد و قامت مناسبی هم برای والیبال نداشته باشد، هم در تیم ملی و هم در رده باشگاهی به هر چیزی که خواسته، ‌رسیده؛ اما همچنان به قول خودش از والیبال لذت می برد.

سال قبل وقتی از حسینی بعد از عقد قرارداد با شهرداری تبریز سوال شده بود که تا چه زمانی به والیبال ادامه می دهد، اینطور پاسخ داد: «تا روزی که از والیبال لذت می برم به این کار ادامه می دهم. روزی که احساس کنم ذره ای از لذتی که می برم کم شده است، والیبال را کنار می گذارم. به پول والیبال احتیاج ندارم. سال هاست بازی می کنم و به اندازه ای که باید داشته باشم، درآمد کسب کرده ام که همه آن هم از والیبال بوده است. از والیبال بازی کردن عشق می کنم و عاشق این ورزش هستم.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نوید ناصری

این بازیکن با همین قد و قامت نه چندان بلند و ۴۳ سال سن همچنان در لیگ برتر والیبال مشتری دارد و شرایطی هم به وجود نمی آید که او به فکر خداحافظی باشد. امروز خبر رسیده برای فصل جدید لیگ برتر والیبال، این پاسور مشهدی با شهرداری تبریز قراردادش را تمدید کرده تا خداحافظی اش از میادین حداقل یک سال دیگر عقب بیفتد.

پنجه های طلایی

پنجه های طلایی امیر حسینی که طی ۱۰ سال انواع افتخارات را در تیم ملی داشته این شرایط را برایش ایجاد کرده تا بتواند حتی در سن و سالی که خیلی از همبازیان سابقش در رده های باشگاهی و ملی سابقه چند سال مربیگری دارند، او به بازی در میدان ادامه دهد.

البته خودش می گوید بازی کردن در این سن و سال خیلی عجیب نیست. این پاسور باتجربه در ایران رضا نایینی را مثال زده که تا ۴۴ سالگی والیبال بازی کرد. همچنین در خارج از ایران نیز او «نیکولا گربیچ» را جزو الگوهای خود دانسته است؛ بازیکن صربستانی که تا ۴۳ سالگی والیبال بازی کرد و هم اکنون در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ هم به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش را هدایت می کند.

حسینی با اینکه در رده باشگاهی خستگی ناپذیر به نظر می آید، شاید در تیم ملی آنطور که باید و شاید نتوانست کارش را تا سن بالا ادامه دهد. البته که این پاسور حضور در بازی های آسیایی، مسابقات قهرمانی جهان، رقابت های قهرمانی آسیا و جام جهانی را تجربه کرده؛ اما به محض اوج گیری تیم ملی با مربیگری خولیو ولاسکو و ورود ایران به لیگ جهانی از تیم ملی کنار گذاشته شد. باید دلیل اصلی کنار رفتن او را درخشش سعید معروف و اوج گیری او در نقش پاسور در تیم ملی بدانیم که چند سالی است به عنوان کاپیتان نقش کلیدی را برای والیبال ایران بازی می کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی خاویر پاستوره
لیگ برتر

نکته جالب درباره امیر حسینی انگیزه و انرژی او در بازی های لیگ برتر است. اگر فقط یک بازی او را از نزدیک مشاهده کنید، شاید باورتان نشود که همین مردادماه سال ۹۷ او ۴۳ سالگی اش را جشن گرفته است. کری خوانی های زیر تور و انگیزه دادن به جوان ها نشان می دهد که بی جهت نیست حسینی در این سن و سال توانسته همچنان فرم خوب خود را حفظ کند.

همچنان پایان این ماجرا برای امیر حسینی

مشخص نیست و شاید او می خواهد تا

جایی پیش برود که نامش را در کتاب گینس ثبت کنند.

افتخارات ورزشی

ده قهرمانی در لیگ برتر ایران
بهترین بازیکن دهه هشتاد ایران
۱ دوره برترین پاسور والیبال آسیا
حسینی در حال حاضر عضو تیم والیبال سایپا است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی امیر حسینی
3/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه