بیوگرافی عبدالرضا علیزاده

5 سال پیش
4.7/5 - (130 امتیاز)

بیوگرافی عبدالرضا علیزاده به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

عبدالرضا علیزاده (متولد ۳۰ بهمن ۱۳۶۵ ارومیه) والیبالیست اهل آذربایجان ایران، لیبرو تیم ملی والیبال ایران و عضو باشگاه شهرداری ارومیه است.

زندگینامه عبدالرضا علیزاده

بیوگرافی عبدالرضا علیزاده

فعالیت ورزشی

عبدالرضا علیزاده به عنوان بهترین لیبرو کاپ آسیا ۲۰۱۰ انتخاب شد و به او لقب بهترین لیبرو آسیا را داده‌اند.علیزاده از افتخارات ورزش آذربایجان و ارومیه می‌باشد.انتخاب به عنوان بهترین لیبروی تاریخ والیبال ایران در نظرسنجی سراسری شبکه شما برنامه ۱+۵ با اخذ ۲۷٪ از کل آرا در دی ماه سال ۱۳۹۷.

ملی

عبدالرضا علیزاده به مدت چندین سال در تیم ملی نوجوانان بازی می‌کرد و عناوین مختلفی از جمله قهرمان نوجوانان آسیا و بهترین لیبروی مسابقات در سال ۱۳۸۱، نایب قهرمان جوانان آسیا و بهترین لیبروی مسابقات در سال ۱۳۸۲، قهرمان جوانان آسیا و بهترین لیبروی مسابقات در سال ۱۳۸۳، قهرمان جام شیخ راشد در سال ۱۳۸۳ و سوم جوانان جهان و دومین دریافت‌کننده جهان در سال ۱۳۸۴ را کسب کرد و نهایتاً در سال ۱۳۸۸ به دعوت حسین معدنی وارد تیم ملی والیبال شد و در همان سال قهرمان جام ریاست جمهوری در قزاقستان شد.

وی در سال ۱۳۸۹ قهرمان AVC کاپ آسیا شد و عنوان بهترین لیبروی آسیا را دریافت کرد. با آمدن خولیو ولاسکو به دلیلی نامشخص از لیست تیم ملی خط خورد. اما با آمدن اسلوبودان کواچ در سال ۱۳۹۲ به تیم ملی دعوت شد و در لیگ جهانی ۲۰۱۴ بازی کرد و چهارمی لیگ جهانی و عنوان پنجمین دریافت‌کننده برتر مسابقات لیگ جهانی را کسب کرد. وی در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان در لهستان هم عضو تیم ملی بود ولی وی به دلیل به علت پارگی منیسک زانوی چپ پای در تمرینات تیم ملی مصدوم شد و قادر به حضور در ادامه مسابقات نبود. وی در سال ۱۳۹۳ بار دیگر به تیم ملی دعوت شد و در لیست لیگ جهانی ۲۰۱۵ برزیل قرار گرفته‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی الساندرو کاستاکورتا
باشگاهی

وی والیبال باشگاهی را در ۱۷ سالگی با تیم جوانان پیکان شروع کرد و قهرمان لیگ برتر جوانان ایران شد تا نظر ابراهیم وطن‌پرست را برای حضور در تیم بزرگسالان پگاه ارومیه جلب کند. عبدالرضا چهار فصل پیاپی در تیم رؤیایی پگاه ارومیه بازی کرد و شماره ۱۶ محبوب هواداران پرشور ارومی شد. لیبروی محبوب ارومی‌ها شد و توانست مقام‌های سومی لیگ برتر والیبال ایران را در سال ۱۳۸۱ و نایب قهرمان لیگ برتر والیبال ایران را در سال ۱۳۸۲ و چهارم لیگ برتر والیبال ایران در سال ۱۳۸۳ و سومی لیگ برتر والیبال ایران را در سال ۱۳۸۴ کسب کند.

سال بعد پگاه ارومیه تیم محبوب آذربایجان از تیمداری در لیگ برتر والیبال ایران کنار کشید و فولاد ارومیه جایگزینش در لیگ برتر شد. علیزاده این بار پیراهن آبی تیم فولاد را پوشید و در پایان فصل به همراه این تیم به مقام سومی لیگ برتر والیبال ایران در سال دست یافت. فولاد ارومیه هم بعد از یک سال تیم داری در لیگ برتر والیبال از لیگ کنار کشید و عبدالرضا هم تصمیم به ترک ارومیه گرفت.

او یک فصل در تیم تازه تأسیس کاله مازندران بازی کرد و با این تیم شگفتی ساز بازهم سوم لیگ برتر والیبال شد. سال بعد به تیم هیئت والیبال ارومیه پیوست و مقام هفتمی لیگ برتر والیبال ایران را کسب نمود. سال بعد به تیم کاله آمل پیوست و و دو قهرمانی در دو فصل پیاپی در لیگ برتر والیبال ایران کسب نمود.

او سپس در سال ۱۳۹۲ به شهرداری

ارومیه پیوست و مقام سومی لیگ را

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهمن تیموری

کسب نمود و سال بعد هم در این باشگاه

ماند و مقام نایب قهرمانی لیگ برتر ایران

جام حسین معدنی را کسب نمود.

 

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی عبدالرضا علیزاده
4.7/5 - (130 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه