بیوگرافی صباح شریعتی

5 سال پیش
بیوگرافی صباح شریعتی
Rate this post

بیوگرافی صباح شریعتی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

صباح شریعتی یک کشتی‌گیر ایرانی متولد شهرستان سنندج است که از سال ۲۰۱۴ برای کشور آذربایجان کشتی می‌گیرد.

زندگینامه صباح شریعتی

بیوگرافی صباح شریعتی

فعالیت ورزشی

او در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ با حضور بزرگانی چون لوپز کوبایی و رضا کایالپ ترکیه‌ای مدال برنز را کسب کرد.

المپیک ۲۰۱۶ ریو

شریعتی در سال ۲۰۱۶ میلادی در المپیک ۲۰۱۶ ریو در وزن ۱۳۰ کیلو حاضر بود که در مسابقه اول رابی اسمیت از آمریکا را شکست داد اما در دور بعد از رضا کایالپ کشتی‌گیر ترکیه شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، به دیدار شانس مجدد رفت. او در اولین مسابقه شانس مجدد اروین کارابالو از ونزوئلا را شکست داد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در دیدار رده‌بندی ادوارد پوپ کشتی‌گیر آلمانی را شکست داد و مدال برنز را بدست.

كُرد دلاورِ ما”صباح شريعتی” دارنده مدال ارزشمند برنزِ فوق سنگين كشتی فرنگی المپيك ريو.

زنده ياد احمد وفادار، محمد حسن محبی، زنده ياد احمد افغان، عبدالله چمن گلی، سامان طهماسبی و صباح شريعتی از جمله كُردهای ايرانی هستند كه سابقه حضور در آوردگاه بزرگ المپيك را در كارنامه دارند و از بين اينها تنها صباح شريعتی توفيق كسب مدال از رقابتهای المپيك را داشته است، هرچند كه اين مدال به نام كشوری ديگر به ثبت رسيد اما بدون شك خودِ صباح بيشتر از هر كسی دوست داشت كه با لباس كشورش از سكوي ريو بالا برود.

صيد مدال المپيك آنهم در دسته فوق سنگين كشتی فرنگی، جايی كه بزرگانی چون لوپز كوبايی و كايالپِ ترك حضور دارند، كار بسيار دشواری بود كه صباح عزيز آن را ممكن ساخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پژمان منتظری
از کارگری و فعلگی در دهات های سنندج تا مدال المپیک

از کارگری و فعلگی در دهات های سنندج تا مدال المپیک مسیری طول و دراز است. مسیری که صباح شریعتی با جان کندن پیمود و به آن رسید تا ثابت کند خواستن توانستن است. خیلی دوست داشت که با پرچم کشور خودش یک موفقیت بزرگ را جشن بگیرد، اما نشد یا شاید نگذاشتند که این اتفاق بیافتد.

صباح شریعتی، کشتی گیر سنگین وزن ایران، برای آذری ها کشتی گرفت و در المپیک و مسابقات اروپایی هم موفق شد روی سکو برود. اتفاقی که سال ها است برای سنگین وزن ایران در فرنگی رخ نداده است. شاید اگر می گذاشتند او بماند و بجنگد، حالا بجای آذربایجان ما مدال داشتیم و حتی ممکن بود رنگش هم بهتر از برنز باشد.

او خودش از کسب مدال خوشحال است و اعتقاد دارد که او هم برای آذربایجان مدال گرفته و هم برای ایران. صباح که رنج های بسیاری را برای رسیدن به این موفقیت بزرگ کشیده است همچنان می گوید که ای کاش ممکن می شد، حقش را نمی خوردند و می توانست برای ایران کشتی بگیرد.

صباح در دوران نوجوانی و جوانی نفر اول کشور بود اما مدام برای حضور در رقابت های جهانی خط می خورد و بشیر باباجان زاده جای او را می گرفت. همین مسئله ادامه پیدا کرد تا صباح با درخواست جمشید خیرآبادی سرمربی ایرانی آذربایجان راهی باکو شد و دوران موفقیتش را در آنجا طی کرد. اتفاقی که شاید اگر در ایران رخ می داد بسیار برای ما خوشایند تر بود اما متاسفانه اینطور نشد تا دلاور سنندجی برای وطنش افتخار آفرین باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میکائیل تاجر
///

اگر مثلا مهاجرت نمی کرد و در ایران می ماند جدا از مسائل مالی و شرایط سخت زندگیش، المپیک باید در خانه شاهد حذف بشیر می بود، چون محمد بنا بدون انتخابی بشیر را به المپیک برد و اگر صباح تو ایران بود هیچ وقت این مدال با ارزش المپیک گیرش نمی‌آمد و نمی توانست به آرزوی خودش یعنی مدال المپیک برسد، آرزویی که هر ورزشکار دارد.

قضیه وقتی جالب تر میشه که بدانید، شریعتی

در رده بندی المپیک کشتی گیر آلمانی را ضربه

فنی کرد، که خود آن آلمانی موفق شده بود در

دوم المپیک بشیر را شکست دهد!!!!
و کشتی فرنگی ایران هیچ مدالی در سنگین

وزن در المپیــــــــک ها ندارد!! و حالا چنین

مدال و افتخار بزرگی باید به اسم دیگران ثبت شود!!
آرزوی موفقيت های بیشتر داریم براي اين كُرد دلاور.
///

افتخارات ورزشی

برنز المپیــــــــک ریو ٢٠١۶
نقره المپیــــــــک اروپایی باکو ٢٠١۵
برنز بازی های همبــستگی باکو ٢٠١٧
نفر پنجمِ جهانی لاس وگاس و کسب سهمیه المپیک
قهرمانی جام جهانی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی صباح شریعتی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه