بیوگرافی محمدرضا عادلخانی

5 سال پیش
بیوگرافی محمدرضا عادلخانی
4.9/5 - (550 امتیاز)

بیوگرافی محمدرضا عادلخانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

محمدرضا عادلخانی (متولد ۲۴ بهمن ۱۳۲۶، تهران) بازیکن فوتبال ایرانی است که سابقه عضویت در باشگاه‌های استقلال و شهباز و تیم بایرن مونیخ در کارنامه ورزشی خود دارد.

زندگینامه محمدرضا عادلخانی 

بیوگرافی محمدرضا عادلخانی

فعالیت ورزشی

عادلخانی یکی از نخستین بازیکنان ایرانی است که توانسته به فوتبال اروپا راه یابد.

محمد عادلخانی یک سال برای تیم دوم بایرن مونیخ به میدان رفت و چند بازی نیز برای تیم اصلی در دیدار های دوستانه انجام داد. بعد از آن به باشگاه بورسیا ووپرتاپر پیوست. وی پس از مصدومیت و تا قبل از بازگشت به لیگ ایران در باشگاه‌های دیگر آلمان مانند واتنشید، کلافلد جیسوید بازی کرد.

پس از بازگشت به لیگ ایران چند سال برای تیم تاج (استقلال) بازی کرد و سپس سالهای انتهایی بازی خود را در شهباز سپری کرد.

دوران فوتبالی عادلخانی در سطح ملی

وی که سابقه شش سال پوشیدن تیم ملی را دارد از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۷ در تیم ملی کشور حضور داشت و از بازیکنانی بود که برای جام جهانی ۱۹۸۷ آرژانتین برگزیده شده بود که در نهایت به علت مصدومیت این رویداد بزرگ را از دست داد.

از بازی‌های خاطره‌انگیز عادلخانی برای تیم ملی فوتبال ایران دیدار فینال بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ است که در میان انبوه تماشاگران در ورزشگاه آزادی تهران برگزار گردید. سماجت عادلخانی در دقیقهٔ ۳۰ این دیدار موجب گل به خودی ایحک شوم بازیکن فوتبال اسرائیلی و قهرمانی تیم ایران در این مسابقات گردید.

پیرترین عضو استقلال

وی می گوید:

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرانک لمپارد

از ۷ سالگی. روزی که به تیم نونهالان استقلال (تاج آن موقع) ‌رفتم. من پیرترین بازیکن تاریخ باشگاه استقلال هستم. هیچ کس به اندازه من در این باشگاه قدمت و سابقه ندارد. من زیر نظر پدر ایرج دانایی‌فر کارم را شروع کردم. مرحوم بیاتی‌ها هم بودند. آن موقع باشگاه تاج در خیابان ایرانشهر قرار داشت. یک زمین خاکی هم کنارش بود که ما گاهی در آن توپ می‌زدیم. نمی‌دانم چقدر برای‌تان جالب است اما این اسامی که آوردم از پایه‌گذاران باشگاه بودند. بد نیست جوان‌ها بدانند باشگاهشان چطوری به اینجا رسیده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی محمدرضا عادلخانی
4.9/5 - (550 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه