بیوگرافی کریم باوی

5 سال پیش
بیوگرافی کریم باوی
3.9/5 - (13 امتیاز)

بیوگرافی کریم باوی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

کریم باوی (زاده: ۹ دی ۱۳۴۳ – آبادان) بازیکن فوتبال سابق تیم ملی فوتبال ایران است.

زندگینامه کریم باوی 

بیوگرافی کریم باوی

فعالیت ورزشی

وی بیشتر دوران بازیگری خود را در دو باشگاه فوتبال شاهین و پرسپولیس سپری کرده‌است. او با وجود مدت کوتاه بازیگری برای تیم ملی فوتبال ایران یکی از موفق‌ترین مهاجمان تیم ملی بوده‌است. کریم باوی با به ثمر رساندن ۱۰ گل در ۲۳ بازی ملی آمار بسیاری خوبی را از خود بر جای گذاشته است. او همچنین یکی از بهترین سرزن‌های تاریخ فوتبال ایران به شمار می رود.

او در فینال لیگ آزادگان ۱۳۷۱ گل تساوی بخش پرسپولیس برابر پاس را زد، اما در ضربات پنالتی پرسپولیس شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی رسید.

باوی دو ترکش در بدنش دارد و از لحاظ جسمانی اوضاع خوبی ندارد. او مدت‌ها دور از میدان بود و با فوتبال سروکاری نداشت تا اینکه با همت یک روزنامه نگار و مدیر عامل باشگاه شاهین بوشهر در تاریخ یکم شهریور ۱۳۸۹ و در مسابقه پرسپولیس و شاهین بوشهر در ورزشگاه آزادی از او تجلیل به عمل آمد.

شروع فوتبال از زبان خودش

من متولد سال ۱۳۴۴ در آبادان هستم و از همان كودكي كه هفت، هشت ساله بودم با توجه به اين كه آبادان شهري فوتبال خيز بود و مردم آن نيز فوتبال دوست بودند، جذب اين رشته پرشور شدم و به سمت توپ فوتبال و بازي با توپ هاي پلاستيكي رفتم. كم‎كم هم با توجه به استعدادی كه داشتم زمانی که آقاي نادر شرافتي مربي تيم ايران گاز آبادان، بازي من را ديد، پسنديد و من را به باشگاه خودش برد. ما در آن جا در زمين هاي خاكي تمرين مي كرديم. تا ۱۲، ۱۳ سالگي یعنی تا زماني كه جنگ شد در اين تيم بازي مي كردم و آن موقع باتوجه به اين كه استعداد بسیار خوبي داشتم براي تيم هاي نوجوانان و جوانان آبادان نيز انتخاب شدم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد غلامی
شروع جنگ

زماني كه جنگ شد، كمي آوارگي پيش آمد و چند ماهي از آبادان به خرمشهر عزيمت كرديم و بعد هم به اهواز آمدیم و از آن جا هم به سمت اصفهان، تهران و بعد به فرديس كرج كه در حال تبديل شدن به شهرك بود، نقل مکان کردیم. آن زمان با توجه به اين كه پدرم كارگر شركت نفت بود، اين شركت به پرسنل خود براي اين كه آواره نشوند، وام مي داد تا خانه بخرند و پدر من نيز خانه اي در فرديس كرج ديد و آن را خريد. من در آن جا با چند نفر آشنا شدم و در زمين خاكي فرديس كرج همراه با مرحوم بابك معصومي، اكبر يوسفي و چند بازيكن ديگر بازي مي كرديم و به فوتبالم ادامه دادم.

اين دوران تا ۱۶ سالگي به همين صورت طي شد و من آن زمان با توجه به اين كه زندگي خانواده ام به سختي مي گذشت، حتي شاگردي بنايي هم مي كردم. در همين دوران بود كه با چند نفر در فرديس كرج آشنا شدم و به جبهه رفتم.

آقای گل فوتبال

با تيم هاي شاهين تهران و تهران الف برای دو بار عنوان آقاي گلی را به دست آوردم. يادم هست يك روز كيهان ورزشي من را به همين خاطر به دفتر روزنامه دعوت کرد و من با آقاي عبداللهي به آن جا رفتيم كه به من گفتند به دليل اين كه آقاي گل شده اي مي خواهيم از طرف كيهان ورزشي به تو هدیه بدهيم. آن ها بليت رفت به مشهد مقدس را به من دادند كه ۴۰۰ تومان بود و من به سردبير كيهان گفتم براي برگشتن چه كار كنم كه به من گفت، برگشتن با خودت است و ما توانستيم فقط بليت رفت را براي تو تهيه كنيم. آن زمان در محله ما يك پيرزن مهاجر بود كه آرزوي رفتن به مشهد را داشت و من هم بليت برگشت را نیز تهيه كردم و آن پیرزن را براي چهار روز به مشهد فرستادم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا قرایی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کریم باوی
3.9/5 - (13 امتیاز)
3
برچسب ها :

دیدگاه شما

3 دیدگاه

  • ناهید باوی
    4 سال پیش

    با سلام و احترام خدمت جناب کریم باوی لطفا تلفن یا ادرس باشگاه برام ارسال بفرمایید برا عرض ارادت بیام خونتون با تشکر

  • ناهید باوی
    4 سال پیش

    با سلام و احترام خدمت جناب کریم باوی لطفا تلفن یا ادرس باشگاه برام ارسال بفرمایید برا عرض ارادت بیام خدمتون با تشکر

  • Sampishro
    1 سال پیش

    روحت شادشاهین بلندپروازسرزمین فوتبال ابادان پیداربه قیامت کریم عزیزوباحجب وحیاانشاالله خداوندبه جای ناملایماتی که بعضی بنده هابهت کردن درجهان ابدی همنشین مقربان بارگاه حق باشی انشاالله
    دمت گرم کوکام