بیوگرافی جان اسمیت

5 سال پیش
بیوگرافی جان اسمیت
4.7/5 - (207 امتیاز)

بیوگرافی جان اسمیت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جان اسمیت (به انگلیسی: John Smith) (متولد ۹ اوت ۱۹۶۵ در اوکلاهما) کشتی‌گیر آزادکار بازنشستهٔ اهل ایالات متحده است.

زندگینامه جان اسمیت

بیوگرافی جان اسمیت

فعالیت ورزشی

وی یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران تاریخ با دو مدال طلای المپیک و ۴ مدال طلای قهرمانی جهان محسوب می‌شود. جان اسمیت از ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ قهرمان بدون رقیب وزن ۶۲ کیلو دنیا بود.

اسمیت پس از المپیک بارسلون ورزش قهرمانی را کنار گذارده و از آن هنگام تاکنون سرمربی تیم کشتی دانشگاه اوکلاهما است و این تیم را پنج بار به مقام قهرمانی دانشگاه‌های آمریکا رسانده‌است.

جان اسمیت، کشتی‌گیر معروف و طلایی اسبق آمریکا اکنون در تیم اوکلاهاما مربیگری می‌کند. وی از جمله منتقدین جدی طرح و تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک جهان مبنی بر حذف کشتی از رقابت‌های المپیک است.

وی در مصاحبه‌ای با یک رسانه از اوکلاهاما، به انتقاد گسترده از تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک برای حذف کشتی از رقابت‌های سال ۲۰۲۰ به بعد پرداخته است.

*کشتی زندگی من و هزاران نفر را در جهان تغییر داد

به اعتقاد این قهرمان پیشین، کشتی نه فقط در زندگی ورزشی بلکه در زندگی خصوصی انسان‌های بیشماری در سطح جهان بوده است. پس درست نیست چنین برخوردی با آن شود.

اسمیت گفت: کشتی زندگی من و هزاران قهرمان را در سراسر جهان تغییر داد و در مسیری مطلوب پیش برد. منطقی نیست چنین ورزش تاثیر گذاری از صحنه مسابقات المپیک حذف شود.

وی افزود: از طریق کشتی من توانستم سئوالات بی‌پاسخ خود را در زندگی، جواب بگیرم. از طریق این ورزش موفق شدم به کل جهان سفر کنم و با انسا‌ن‌های بیشماری آشنا شده و بنیان دوستی‌های صمیمانه‌ای را پی‌ریزی کنم. از طرفی این امکان برایم مهیا شد که صاحب مدال‌های زیاد جهانی و المپیک شوم. به زبانی ساده کشتی در زندگی من تاثیر بسزایی گذاشت و خیلی از امکانات را در زندگی ام ایجاد کرد. مشابه این اتفاق برای هزاران قهرمان کشتی در سراسر جهان تکرار شد. فکر نمی کنم چنین برخوردی با این ورزش در المپیک‌ها منطقی باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دولف زیگلر
*شوکه و ناراحت شدم بیوگرافی جان اسمیت

این چهره پیشکسوت کشتی دنیا در ادامه گفت‌وگو عنوان کرده شنیدن خبر تصمیم مذکور، او را مثل بسیاری در جهان، ناراحت کرده است.

وی عنوان کرد: وقتی خبر تصمیم کمیته بین‌المللی را شنیدم، بسیار ناراحت شدم. فکر نکنم کسی مرتبط با کشتی در جهان باشد که این خبر را شنیده باشد و ناراحت نشده باشد. از این بابت می توانم بگویم متاسفم.

اسمیت ادامه داد: همچنین متاسفم که در کمیته ۱۵ نفره، نماینده‌ای نداشتیم که از حقوق کشتی جهان دفاع کند. کشتی در این حالت مورد بی‌مهری زیادی واقع شد.

*کل جهان لطمه می‌بیند بیوگرافی جان اسمیت

اسمیت معتقد است تصمیم فوق اگر اجرایی شود، به کل جهان آسیب می رساند و لطمه‌اش فقط برای کشتی آمریکا نیست.

او عنوان کرد: تصمیم فوق اگر اجرایی شود، فقط به یک کشور از جهان لطمه نخواهد زد. بلکه آسیب آن به کل جهان خواهد رسید. آمار و ارقام می‌گویند ما در جهان حداقل ۲۰۰ کشور داریم که در عرصه کشتی فعالیت دارند. من از مسئولان تصمیم‌گیرنده می‌پرسم کدام ورزش جهان را سراغ دارند که شامل این همه گستردگی باشد؟

وی افزود:‌ در کدام ورزش جهان سراغ دارند که حداقل یک میلیون نفر به این ورزش فقط در آمریکا بپردازند؟

اسمیت ادامه داد: در همین المپیک اخیر یعنی مسابقات ۲۰۱۲ لندن شاهد بودیم بیش از ۷۰ کشور مشارکت جدی در مسابقات داشتند. وقتی بحث مشارکت در المپیک‌ را مد نظر قرار می‌دهیم، آنوقت متوجه می شویم کشتی چه جایگاه والایی در المپیک دارد. چقدر توانسته باعث تحرک و پویایی المپیک ها شود و چقدر تحولات کشتی جهان، منجر به تحولات المپیک‌ها شده است.

*تصمیم گیری در مورد کشتی بدون حضور نمایندگان کشتی

اسمیت باور دارد با کشتی جهان از سر بی‌مهری برخورد کرده اند. او گفت: یکی از چیزهای کاملا ناراحت‌کننده در این میان آن است که مسئولان IOC در مورد یک رشته بسیار مهم تصمیم‌گیری کرده‌اند. بدون آنکه در بین نفرات تصمیم‌گیرنده، اصولا نماینده یا نمایندگانی از کشتی باشد. واقعا چگونه می توانند با چنین ورزش برجسته‌ای، این برخورد ناراحت‌کننده را داشته باشند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلن آیورسن

او ادامه داد: کمیته المپیک ابتدا به سراغ بیس بال و سافت بال رفت که دو ورزش مهم ما بودند و اکنون با کشتی ما و جهان این گونه برخورد می کند. از مقامات می‌پرسم در بین خود چه مشکلی دارند که با این گونه ورزش، برخوردهای اینگونه تاثرآمیز می‌کنند.

*کم مانده بود گریه کنم!

اسمیت می گوید وقتی مثل هزاران عضو خانواده کشتی جهان خبر فوق را شنیده، بسیار متاثر شده است. زیرا به هیچ‌وجه باور نکرده با چنین ورزش پهلوانی و معتبر برخورد غیر ورزشی شود.

او گفت: باور کنید وقتی این خبر را شنیدم، از فرط ناراحتی نزدیک بود گریه کنم. واقعا لحظات سختی را تجربه کردم. حس کردم پتکی بر من فرود آمده است.

*با این تصمیم کل کشتی جهان را بیمار کردند!

وی ادامه داد: فکر می کنم این تصمیم نه فقط من بلکه کشتی ما را مریض کرد. همان کشتی که به پرورش نوجوانان شایسته ۱۴، ۱۵ و ۱۶ سال پرداخته است. با این تصمیم نمی دانم با هزاران نوجوان این رده سنی چگونه باید برخورد کنیم و به آنها امید به آینده دهیم.

وی ادامه داد:‌ فکر می کنم این خبر نه فقط من بلکه کل خانواده کشتی جهان را بیمار کرد. البته ما خانواده جهانی نباید دست از تلاش برداریم و مایوس شویم. بلکه همه باید موضع واحدی گرفته و به بپا خیزیم.

*وقت تحرک خانواده جهانی کشتی است

به باور این چهره بزرگ کشتی جهان، مسئولان و بزرگان کشتی جهان تا ماه مارس که این طرح یکبار دیگر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، باید همفکری در سطح جهانی کرده و با ارائه دلایل منطقی، مسئولان را متوجه اشتباه بزرگ خود کنند.

او گفت: اکنون می دانیم تا ماه مارس فرصت داریم. هر چند که تصمیم نهایی در ماه سپتامبر(شهریور ۹۲) گرفته می شود. برای این منظور نیاز به یکسری افراد خاص کشتی داریم که در کل جهان حرکت کنند. ما باید از طریق همین بزرگان، به تصمیم‌گیرندگان طرح فوق، بقبولانیم که اگر از هندوستانی که در المپیک لندن از کشتی مدال‌ گرفت، امکان حضور گرفته شود، چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گری لینکر

*لطمه به کشتی ایران و قدرت های بزرگ

به باور این چهره تصمیم فوق اگر به مورد اجرا در

آید و اگر از المپیک ۲۰۲۰ اعمال شود، به کشتی

ایران و بزرگان جهان آسیب جدی خواهد زد.

وی گفت: اگر این طرح اجرایی شود سرنوشتی

نامعلوم در انتظار کشتی ایران، آذربایجان، روسیه،

ژاپن که قدرت‌های بزرگ کشتی جهان هستند،

خواهد بود. پس مشخص است که در اینجا فقط

بحث کشتی آمریکا مطرح نیست. فقط پای

سرنوشت کشتی اوکلاهاما در میان نیست.

بلکه موضوع کل جهان را در بر می گیرد.

*کاهش انگیزه‌ها جوانان

به اعتقاد این قهرمان پرآوازه حذف کشتی

از المپیک به کشتی در رده جوانان جهان

آسیب بسیار بیشتری نسبت به رده‌های

دیگر می‌زند. وی گفت: تا به حال مهم‌ترین

انگیزه‌‌ای هر فرد جوان شاغل به کشتی

در جهان، حضور در المپیک و کسب مدال

بوده است. این رده سنی به همین خاطر

متحمل تمرینات سختی هم شده اند. اما

اکنون واهمه زیادی دارم که لطمه بخورند.

چون واقعا نمی‌توان حس انگیزه و امید به

کار را در بین آنها ایجاد کرد. من امیدوارم

مسئولان به همه جوانب درست بنگرند و

باعث لطمه به بنیان کل کشتی جهان نشوند.

قراراست در اجلاس ماه سپتامبر (شهریور) تصمیم نهایی در مورد حذف کشتی فرنگی و آزاد از المپیک‌ها گرفته شود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جان اسمیت
4.7/5 - (207 امتیاز)
2
برچسب ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • پیمان شجاعی
    4 سال پیش

    جان اسمیت الگوی من در دورانی که کشتی می گرفتم بود چرا که جان اسمیت معروف به کامپیوتری که کشتی می گیرد بود و من نیز به دلیل بدن ترکه ای و کمبود قدرت بدنی مادر زادی باید با فکر کردن این کمبود را جبران می کردم و تا وقتی کشتی گرفتم سعی کردم با تفکر کشتی بگیرم من توانستم صاحب هشت مدال کشوری در کشتی فرنگی ایران شوم که مدال طلای کشتی دانشجویان ایران مهمترین مدال کشوری من بود
    من دو بار به دلیل سهرستانی بودن از عضویت در تیم ملی نوجوانان و تیم ملی دانشجویان ایران به نامردی محروم شدم
    من صاخب مدال برنز نوجوانان کشور شدم و به اردوی تیم ملی دعوت شدم و با پیراهن تیم ملی در مسابقات بین المللی روز جهانی کودک در بابل من در وزن ۵۱ چهارم شدم نفر اول ودوم ایران حذف شدند در نهایت کمیته فنی من را برای مسابقات جهانی وان در ترکیه انتخاب کرد وقتی به محل معرفی خود در تهران چند روز قبل از مسابقات رفتم به من و چند کشتی گیر شهرستانی دیگر گفته شد ما بودجه نداریم تیم کشتی آزاد هر ده وزن را می بریم اما در کشتی فرنگی سه نفر که در مسابقات روز جهانی کودک سه مدال طلا نقره برنز را آورده بودند می بریم وقتی با کلی اندوه به کرمان بازگشتم وقتی تیم اعزام شد از رادیو شنیدم در وزن ۵۱ که قرار بود کسی اعزام نشود یک کشتی گیر تهرانی که در وزن ۴۷ کیلو در مسابقات روز جهانی کودک اوت شده بود به جای من به مسابقات بردند نام آن کشتی گیر اصغر عیسی زاده بود آقای صنعتکاران مثل آب خوردن حق مرا خورد

  • رامین
    3 سال پیش

    کشتی بهترین ورزش جهان است و قهرمانان زیادی مانند جان اسمیت دارد