بیوگرافی علیرضا حیدری

5 سال پیش
بیوگرافی علیرضا حیدری
Rate this post

بیوگرافی علیرضا حیدری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

علیرضا حیدری (زادهٔ ۱۴اسفند ۱۳۵۴ در ملایر) کشتی‌گیر بازنشستهٔ ایرانی است.

زندگینامه علیرضا حیدری

بیوگرافی علیرضا حیدری

فعالیت ورزشی

وی برندهٔ مدال برنز المپیک ۲۰۰۴ آتن، یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز قهرمانی جهان، سه مدال طلای بازیهای آسیایی و چهار طلا و یک برنز قهرمانی آسیا در وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی آزاد شده‌است. وی هم‌اکنون رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی است.

فعالیت‌های ورزشی

حیدری اولین بار در قهرمانی جهان ۱۹۹۷ در ترکیب تیم ملی کشتی ایران در وزن ۸۵ کیلوگرم قرار گرفت. وی در این مسابقات با یک شکست از لس گاچز آمریکایی به مقام سوم رسید اما به عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر مسابقات انتخاب شد. حیدری سال بعد در قهرمانی جهان ۱۹۹۸ تهران تمام حریفان خود را از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید. سخت‌ترین کشتی او در دور نیمه‌نهایی مقابل یوئل رومرو کوبایی بود و در فینال مقابل ماگومد ابراگیموف کشتی‌گیر آذربایجانی‌الاصل تیم ملی مقدونیه کار نسبتاً راحت‌تری در پیش داشت. حیدری در همین سال در بازی‌های آسیایی بانکوک نیز بدون مشکل چندانی به مدال طلا رسید.

حیدری که برای سر وزن رسیدن باید کیلوهای زیادی کم می‌کرد سال بعد به یک‌وزن بالاتر رفت و در قهرمانی جهان ۱۹۹۹ استانبول در وزن ۹۷ کیلوگرم حضور یافت. وی در دیدار فینال در یک کشتی سخت مغلوب سعید مرتضی علی‌اف کشتی‌گیر داغستانی روسیه شد و به مدال نقره رسید. حیدری در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی از شانس‌های اصلی مدال برای کاروان ورزشی ایران بود اما با شکست مقابل الدار کورتانیدزه کشتی‌گیر گرجستانی به مقام ششم رسید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پائولو گانسو
قهرمانی جهان

سال بعد در قهرمانی جهان ۲۰۰۱ حیدری با ضربه‌ٔ فنی مغلوب گئورگی گوگشلیدزه کشتی‌گیر گرجستان شد و از دور مسابقات حذف شد. حیدری سال بعد در قهرمانی جهان ۲۰۰۲ تهران تا فینال بالا آمد اما الدار کورتانیدزه در یک کشتی نزدیک و پس از تساوی در وضعیت کلینچ او را مغلوب کرد. سال بعد در جهانی ۲۰۰۳ نیویورک حیدری باز هم برای سومین بار در فینال و در حالت کلینچ مغلوب کورتانیدزه شد. حیدری که از بازندگان کورتانیدزه به شمار می‌رفت، در المپیک ۲۰۰۴ آتن مقابل وی قرار گرفت و بلاخره توانست این بار در وضعیت کلینچ او را مغلوب کند اما در کشتی نیمه نهایی از ماگومد ابراگیموف کشتی‌گیر روسی‌تبار تیم ملی ازبکستان شکست خورد و در دیدار رده‌بندی با برتری برابر دانیل کورمایر کشتی‌گیر آمریکایی به نشان برنز المپیک رسید.

فعالیت‌های هنری

حیدری در سال ۱۳۹۳ با بازی در فیلم من یک ایرانی‌ام، که در کشور اکراین ساخته شد، نخستین حضور خود در فعالیت‌های هنری را تجربه کرد. وی نقش اول این فیلم را ایفا کرده‌است.

فعالیت‌های اقتصادی

حیدری در کار معدن است و دارای یک معدن آهن است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی علیرضا حیدری
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه