بیوگرافی آرتور تایمازوف

5 سال پیش
بیوگرافی آرتور تایمازوف
4.2/5 - (10 امتیاز)

بیوگرافی آرتور تایمازوف به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آرتور تایمازوف (به زبان ازبکی: Artur Taymazov) (متولد ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۹ در اوستیای شمالی، روسیه) کشتی گیر سرشناس دستهٔ فوق سنگین آسی اهل اوستیا است.

زندگینامه آرتور تایمازوف

بیوگرافی آرتور تایمازوف

فعالیت ورزشی

او که سه مدال طلا و یک مدال نقره المپیک در سنگین وزن (وزن ۱۲۰ کیلوگرم فعلی و ۱۳۰ کیلوگرم گذشته) را برای ازبکستان به دست اورده‌است و پرافتخارترین ورزشکار کشتی آزاد در المپیک و پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ازبکستان محسوب می‌شد که در سال ۲۰۱۶ با نتیجه آزمایش دوپینگ که مثبت اعلام شد،مدال المپیک ۲۰۰۸ پکن،پس گرفته شد. تایمازوف در ابتدا برای تیم ملی روسیه مسابقه می‌داد و از ۲۰ سالگی در ترکیب تیم ملی ازبکستان ظاهر شد. تایمازوف که ورزش را ابتدا با رشته وزنه‌برداری شروع کرده مدال طلا، دو نقره و یک برنز قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های آسیایی را نیز در کارنامه دارد.

المپیک

تایمازوف برنده سه مدال طلای المپیک در المپیک ۲۰۱۲ لندن و المپیک ۲۰۰۸ پکن و المپیک ۲۰۰۴ آتن است و مدال نقره المپیک ۲۰۰۰ سیدنی را نیز با یک شکست مصلحتی به دیوید موسل بز کشتی‌گیر روسیه بر سینه دارد.

او در فینال المپیک آتن علی رضا رضایی از ایران را بعد از ۴ دقیقه شکست داد و در المپیک پکن در فینال با پیروزی بر بختیار احمدوف کشتی‌گیر روسیه صاحب مدال طلا شد که در سال ۲۰۱۶،کمیته ممنوعیت استفاده از مواد نیروزا (وادا)

طی آزمایشی که از ادرار و خون این ورزشکار گرفته بود،

بدلیل استفاده از مواد نیروزا در المپیک ۲۰۰۸،مدال طلای او پس گرفته شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آرمین سهرابیان

بدین ترتیب ؛ بختیار احمداف از روسیه که در مسابقه فینال به تایمازوف باخته بود مدال طلا را از آن خود کرد و «دیوید موسلبز» از اسلواکی در رده دوم می‌ایستد. در این وزن فردین معصومی در رده پنجم قرار گرفته بود که جایگاهش با وجود این دوپینگ تغییر نمی‌کند.

دوپینگ

طبق آنچه در سایت کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) منتشر شده، «واسیل فدوریشین» دارنده مدال نقره وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک ۲۰۰۸ پکن، «آرتور تایمازوف» دارنده مدال طلای وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک ۲۰۰۸ و «اسوتلانا زاروکائوا» دارنده مدال طلای وزن ۶۳ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان در المپیک ۲۰۱۲ لندن، سه دوپینگی جدید هستند. در کارنامه تایمازوف ۳۷ ساله سه طلا و یک نقره المپیک بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ دیده می‌شود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آرتور تایمازوف
4.2/5 - (10 امتیاز)
2
برچسب ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • مهدی زارعی
    2 سال پیش

    خوب

  • مهدی زارعی
    2 سال پیش

    کمی گنگ