بیوگرافی دیوید موسلبز

5 سال پیش
بیوگرافی دیوید موسلبز
Rate this post

بیوگرافی دیوید موسلبز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

داوید ولادیمیرویچ موسلبز (به روسی: Давид Владимирович Мусульбес) (زاده ۲۸ مه ۱۹۷۲ در اوستیای شمالی) کشتی‌گیر آزادکار گرجی‌تبار است.

زندگینامه دیوید موسلبز

بیوگرافی دیوید موسلبز

فعالیت ورزشی

او که در گذشته برای تیم ملی روسیه و از سال ۲۰۰۷ برای اسلواکی کشتی می‌گیرد.

موسلبز در المپیک ۲۰۰۰ برای روسیه مدال طلا و در المپیک ۲۰۰۸ پکن در سن ۳۶ سالگی برای اسلواکی مدال برنز گرفته و در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ نیز قهرمان جهان شده است. او همچنین ۶ مدال طلای قهرمانی اروپا (۱۹۹۵، ۱۹۹۷، ۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸) و ۴ مدال طلای قهرمانی روسیه را نیز در تابلو افتخارات خود دارد.

موسلبز در فصل ۱۳۸۷ برای تیم صدرای زیرآب در لیگ برتر کشتی آزاد ایران مسابقه می‌داد.

وی می گوید:

دوباره كشتي نمي‌گرفتم، تا آخر عمر افسوس مي‌خوردم.

دارنده‌ي دو عنوان قهرماني جهان، مدال طلاي المپيك ۲۰۰۰ و نشان طلاي پنج دوره مسابقات قهرماني اروپا، پس از سه سال حضور در عرصه‌ي مربي‌گري تيم ملي روسيه، در سن ۳۵ سالگي با پيراهن تيم ملي اسلواكي به روي تشك بازگشت. وي در مصاحبه‌اي با خبرنگاران دلايل بازگشت خود را تشريح كرد: وزن مسابقه‌اي من ۱۱۸ – ۱۱۷ كيلوگرم است كه تفاوت چنداني با وزن هميشگي ‌ام ندارد، به همين خاطر براي حضور در اين مسابقات دچار هيچگونه مشكل جسماني نشدم. درست است كه سه سال در هيچ مسابقه‌اي كشتي نگرفته بودم، اما با حضور در عرصه‌ي مربي‌گري تيم ملي روسيه، فرم بدني‌ام را حفظ كردم و تقريباً يك سال و نيم پيش بود كه مصمم به بازگشت شدم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلبرتو رافائل داسیلوا

اگر براي بازگشت تلاش نمي‌كردم، تا آخر عمر افسوس مي‌خوردم؛ اما حالا كوشش مي‌كنم و هر چه در توان دارم به كار مي‌بندم و آن هنگام است كه با دلي آرام از ورزش كناره‌گيري خواهم كرد. وي در پاسخ به سوالي مبني بر علت پوشيدن پيراهن تيم ملي اسلواكي

عنوان كرد:

باور كنيد كه گرفتن اين تصميم براي من بسيار سخت بود، ‌خصوصاً با توجه به اين كه سه سال گذشته را در كسوت سرمربي تيم ملي روسيه حضور داشتم؛ اما در طي همين مدت، شمار كشتي‌گيران جوان سنگين‌وزن و مستعد در كشور رو به فزوني گذاشته. من هم نمي‌خواهم سر راه موفقيت هيچ كدام از اين جوانان قرار بگيرم. اميدوارم كه در روسيه سبب رنجش هيچ فردي را فراهم نياورده باشم.

هدف من حضور در المپيك ۲۰۰۸ پكن است و از آنجاييكه براي حضور در تركيب تيم ملي كشتي روسيه، ملزم به گذراندن مراحل متعدد و سختي بودم و اطمينان داشتم كه علي‌رغم نبودن در اوج آمادگي در هنگام برگزاري مسابقات انتخابي، مي‌توانم تا هنگام شروع بازي‌هاي المپيك به شرايط ايده‌آل برسم.‌ تصميم گرفتم با پيراهن تيم ملي كشوري ديگر در اين مسابقات شركت كنم و به دلايلي كشتي گرفتن براي تيم ملي اسلواكي، برايم ساده‌تر بود. وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه آيا حضور در عرصه‌ي سرمربي‌گري، اكنون در كشتي گرفتن به او كمكي مي‌كند يا نه، گفت: بله كمك مي‌كند،‌ خيلي هم زياد.

اكنون موقعيت‌هاي روي تشك را بهتر آناليز مي‌كنم و سريع‌تر نسبت به هر تغييري واكنش نشان مي‌دهم. دلايل پيروزي من بر بختيار احمدف و آيدين پولاچي ترك در مسابقات قهرماني اروپا درتامپره، بيش از هرچيز تاكتيك بود. گفتني است، موسل‌بز در مسابقات قهرماني اروپا مدال نقره وزن ۱۲۰ كيلوگرم را به دست آورد و براي گرفتن سهميه المپيك بايد در مسابقات گزينشي سوئيس شركت كند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جک سوئگر
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دیوید موسلبز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه