بیوگرافی میسی فرانکلین

5 سال پیش
4.8/5 - (32 امتیاز)

بیوگرافی میسی فرانکلین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ملیسا جنت “میسی” فرانکلین (به انگلیسی: Melissa Jeanette “Missy” Franklin) (زادهٔ ۱۰ مه ۱۹۹۵ در کالیفرنیا) شناگر زن اهل ایالات متحده آمریکا است.

زندگینامه میسی فرانکلین

بیوگرافی میسی فرانکلین

فعالیت ورزشی

در مسابقات بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن، موفق به کسب ۵ مدال (۴ مدال طلا و ۱ برنز و در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو دو ژانیرو ، موفق به کسب ۱ مدال طلا) برای تیم ایالات متحده آمریکا شد. وی اصالتاً کانادایی و دارای تابعیت هر دو کشور است.

هر چهار سال یک بار تیم ملی شنای آمریکا یک قهرمان نوجوان و خارق‌العاده را به مسابقات المپیک معرفی می‌کند. در المپیک نوجوان استثنایی میسی فرانکلین، دختر هفده ساله اهل کلرادو است که شماره کفش او ۴۷ است. او در مسابقات انتخاب ورزشکاران آمریکایی برای اردوی المپیک به خوبی درخشید و توانست در چهار رشته انفرادی (شنای آزاد صد متر و دویست متر و همین طور شنای پشت صد متر و دویست متر) به حد نصاب لازم برسد. او در عین حال در سه رشته شنای امدادی نیز شرکت کرد. این اولین بار بود که یک شناگر زن آمریکایی در هفت رشته گوناگون در المپیک رقابت خواهد کرد.

خداحافظی زودهنگام

میسی فرانکلین شناگر جوان آمریکای و دارنده پنج مدال طلای المپیک در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ با بیان اینکه دیگر نمی‌خواهد بیش از این درد بکشد، از دنیای قهرمانی خداحافظی و اعلام بازنشستگی کرد.

این ورزشکار که در ۱۷ سالگی توانسته بود چهار بار طعم قهرمانی در المپیک ۲۰۱۲ لندن را بچشد، از مصدومیت شانه و مسائل دیگری همچون افسردگی رنج می‌برد. وی در نامه‌ای برای اعلام خداحافظی‌اش گفت که دیگر آمادگی اینکه هر روز درد داشته باشد را ندارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جوزپه روسی

فرانکلین در طول دوران قهرمانی‌اش توانست ۱۷ طلا، ۶ نقره و ۵ برنز کسب کند و ۵ طلا و یک برنز مربوط به المپیک‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی میسی فرانکلین
4.8/5 - (32 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه