بیوگرافی ایان تورپ

5 سال پیش
بیوگرافی ایان تورپ
Rate this post

بیوگرافی ایان تورپ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ایان تورپ (به انگلیسی: Ian Thorpe) (زادهٔ ۱۳ اکتبر ۱۹۸۲ در سیدنی) از پرافتخارترین شناگران جهان است.

زندگینامه ایان تورپ

بیوگرافی ایان تورپ

فعالیت ورزشی

وی با داشتن پنج مدال طلا در مسابقات شنا در بازیهای المپیک تنها ورزشکار استرالیایی است که توانسته این تعداد مدال طلای المپیک را نصیب خود کند. وی در شنای ۲۰۰ متر آزاد و ۴۰۰ متر آزاد بیشترین افتخارات را کسب کرده‌است. این شناگر پرآوازه، توانسته ۲۲ بار رکوردهای رشتهٔ شنا را بشکند.

ایان تورپ تاکنون ۱۱ مدل طلا را در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک به‌دست آورده‌است. وی توانست تنها در سال ۲۰۰۱ شش قهرمانی جهان را ازآنِ خود کند. اوج موفقیت ایان تورپ در بازیهای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی بود. وی در این مسابقات سه مدال طلا و دو نقره را کسب کرد.

ایان تورپ در ۱۳ اکتبر ۱۹۸۲ در سیدنی استرالیا به‌دنیا آمد. محبوبیت وی به شنا ختم نمی‌شود و وی یکی از چهره‌های محبوب برای تبلیغات تلویزیونی است. به‌دلیل نشان دادن عکس‌های وی در مجلات همجنسگرایان، این شایعه همواره وجود داشت که وی همجنسگراست، اما او مدام این ادعا را تکذیب می‌کرد. تا اینکه در سال ۲۰۱۴ و در مصاحبه‌ای با مایکل پارکینسون اعلام کرد که همجنس‌گراست.

آسیب‌دیدگی‌های پیاپی باعث شد تا بعد از المپیک آتن حضور کمرنگ‌تری در مسابقات جهانی داشته‌باشد. وی در سال ۲۰۰۶ اعلام بازنشستگی کرد. بااین‌حال، تلاش‌های ناموفقی برای آماده‌سازی خود برای شرکت در المپیک ۲۰۰۸ پکن و المپیک ۲۰۱۲ لندن انجام داد. تورپ مدتی درگیر مشکلاتی مانند افسردگی و اعتیاد به الکل بود. ایان تورپ با نام‌های تورپی و تورپیدو (به‌معنای اژدر) نیز شناخته می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جوزپ ماریا بارتومئو
زندگی شخصی

هنگامی که خبرنگاراندر برزیل او را تعقیب کردند و هم خانه اش را به اشتباه معشوقش قلمداد کردند او هراسان شده بود که دوستانش نیز به منجلاب شایعه کشیده شده اند.

یکشنبه شب در یک شبکه ی تلویزیونی استرالیایی تورپ در مقابل میشل پارکینسون حاضر شد تا درباره ی آنچه که به گفته ی خودش به “دروغ بزرگ” در زندگیش بدل شده بود صحبت کند.

بیوگرافی ایان تورپ گفت:

“اتفاقی که افتاد این بود که من احساس کردم این دروغ به اندازه ای بزرگ شده است که من نمی خواهم مردم به صداقت و راستی من شک کنند و اینجاست که عزت نفس آدم وارد بازی می شود.” تورپ در نود دقیقه مصاحبه گفت: “من نمی خواستم مردم فکر کنند من درباره ی همه چیز دروغ گفته ام.”

حالا در سی و یک سالگی این شناگر از مسئله ای سخن گفت که سال ها از بازگو کردنش سرباز می زد: “من دگرجنسگرا نیستم و این موضوعیست که به تازگی احساس راحتی کردم با حلقه ی دوستان نزدیکم در میان بگذارم.”

مادرش از شنیدن این خبر شوکه شده بود؛ دوستانش کمتر غافلگیر شده بودند. اما همه به گرمی او را پذیرفته بودند و خیالش را راحت کرده بودند. او گفت: زمانی که این خبر در استرالیا منتشر شود من بالاخره می توانم “نفس راحتی بکشم”.

بیوگرافی ایان تورپ اضافه کرد:

“من دیگر راحت هستم که بگویم که یک مرد همجنسگرا هستم و من نمی خواهم هیچ کس حسی که من داشتم را تجربه کند. شما می توانید رشد کنید، شما می توانید راحت باشید و شما می توانید همجنسگرا باشید.”

از زمانی که که سخنان تورپ منتشر و نامش در توییتر جاری شد، نظرات کاربران اینترنت در حمایت از او در شبکه های اجتماعی سرازیر شد. جامعه ی همجنسگرایان و دنیای ورزش از تصمیمش استقبال کردند و اعلام کردند این حرکت می تواند این احساس را به ورزشکاران جوان بدهد که مورد حمایت هستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریم باقری
ایان می گوید: “من نگران عکس العمل خانواده و دوستانم بودم.” و ادامه می دهد:

” من خوشحالم که بگویم که در پاسخ به این آشکارسازی، آنها، بخصوص خانواده ام، به من گفتند که من را دوست دارند و از من حمایت می کنند. و پیامم به جوانانی که حرف هایم را می شنوند این است که، این پاسخیست که معمولاً دریافت می کنند.”

تروپ که به تازگی به عنوان یکی از مفسران بازی های اتحادیه ی کشورهای مشترک المنافع در شبکه ی Ten استرالیا انتخاب شده، ابراز می کند که او به طور زجر آوری از میزان همجنسگراستیزی در جامعه و دبیرستان پسرانه ای که در آن تحصیل می کرد با خبر بود. او حتی در برابر انظار عمومی توسط اشخاصی که او را با الفاظ توهین امیز خوانده بودند مورد خشونت کلامی قرار گرفته بود.

“قسمتی از من مطمئن نبود که آیا استرالیا آماده بود بپذیرد که قهرمانش یک همجنسگراست یا خیر.

حالا من نه تنها به استرالیا بلکه به همه ی دنیا می گویم که همجنسگرا هستم و امیدوارم این آشکارسازی شرایط را برای دیگران آسان تر کند.”

“من کمی خجالت می کشم که چرا زودتر گرایشم را علنی نکردم، که چرا این قدرت و شجاعت را نداشتم که چنین کاری را بکنم، که سد این دروغ را بشکنم ولی هر شخصی این راه را به روش خود طی می کند.”

تروپ اذعان کرد که این سر که او حتی از رواندرمانگرش

پنهان نگاه می داشته نقش اصلی در افسردگی شدیدش

که بخش بیشتری از زندگیش با آن دست و پنجه نرم می

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عسکری محمدیان

کرد، داشته است. او می گوید از ۱۸ سالگی برای افسردگی

اش تحت درمان روانشناس قرار گرفته است و بعدها برای

رهایی از آن به الکل روی آورده است.

او که فرد توداریست هرگز به اطرافیانش نگفته بود که افسردگی دارد. او نمی خواست لذتی که دیگران از موفقیتش در استخر می برند را به کامشان تلخ کند.

“من نمی خواستم دیگران از مسائلم با خبر شوند،

که من احساس خوشبختی نمی کنم، چون من زندگی

ای دارم که هر استرالیایی ای آرزویش را می تواند داشته باشد.”

در بدترین حالت او به خودکشی نیز فکر کرده بود

ولی به خاطر رنجی که این کار می توانست برای

دوستان و خانواده اش به همراه داشته باشدهرگز

به آن نزدیک نشد.

“شما نمی توانید از تخت خوابتان خارج شوید، درک

می کنید چه می گویم؟ تنها دلیلی که شما به خاطرش

از تخت خوابتان بلند می شوید این است که به دستشویی بروید.”

تروپ گفت پس از این آشکار سازی قصد دارد همسر

خودش را پیدا کند و بچه ای به فرزندی قبول کند.

او می گوید:

“می خواهم خانواده ی خودم را تشکیل یدهم.”

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ایان تورپ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه