بیوگرافی مارک اسپیتز

5 سال پیش
3.7/5 - (11 امتیاز)

بیوگرافی مارک اسپیتز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مارک اسپیتز (به انگلیسی: Mark Spitz) (زاده ۱۰ فوریه ۱۹۵۰ در مودستو، کالیفرنیا) شناگر بازنشسته آمریکایی است که با کسب هفت مدال طلا در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ بهترین دستاوردی را که در آن زمان، یک ورزشکار در یک دوره المپیک به آن رسیده‌است، ثبت کرد.

زندگینامه مارک اسپیتز 

بیوگرافی مارک اسپیتز

فعالیت ورزشی

رکورد اسپیتز تا ۳۶ سال بعد پابرجا بود، تااینکه مایکل فلپس، شناگر هموطن او، در المپیک ۲۰۰۸ پکن، با کسب هشت مدال طلا، آن را بهبود بخشید.

اسپیتز در طول دوران ورزش حرفه‌ایِ خود ۳۳ رکورد جهانی را به ثبت رساند او در سال‌های ۱۹۶۹ و ۱۹۷۱، ۱۹۷۲ به عنوان شناگر برتر سال جهان انتخاب شد.

المپیک ۱۹۶۸ مکزیکو سیتی

مارک اسپیتز پیش بینی کرده بود که ۶ مدال طلای المپیک ۱۹۶۸ مکزیکو سیتی را کسب خواهد کرد. اما عملکرد پایینتر از انتظار وی در مسابقات انفرادی موجب شد تنها با دو مدال طلا به خانه بازگردد. او در شنای ۱۰۰ متر آزاد برنز گرفت. در ۱۰۰ متر پروانه مدال نقره دریافت کرد و در فینال ۲۰۰ متر پروانه در جایگاه آخر قرار گرفت. اما دو مدال طلای وی در مواد تیمی به دست آمد. وی به همراه تیم آمریکا مدال طلای ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی و ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی را به دست آورد.

المپیک ۱۹۷۲ مونیخ

مارک اسپیتز در المپیک مونیخ یک عملکرد تحسین برانگیز و رویایی از خود به جای گذاشت. اسپیتز در تلاش برای جبران عملکرد ناامیدکننده خود در مسابقات دوره گذشته بود. در طی یک دوره هشت روزه، اسپیتس در هفت ماده شرکت کرد و در همگی هفت رشته مذکور موفق به کسب مدال طلای شد تا یک رکورد تاریخی و ۳۶ ساله ثبت نماید (رکوردی که در المپیک ۲۰۰۸ پکن توسط مایکل فلپس شکسته شد). کسب مدال های طلای ۱۰۰ متر پروانه، ۲۰۰ متر پروانه، ۱۰۰ متر آزاد، ۲۰۰ متر آزاد، ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی، ۴ در ۲۰۰ متر آزاد تیمی و ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی، منجر به خلق یک رکورد رویایی شد. نکته قابل ذکر اینکه در تمامی ۷ رشته مذکور رکورد جهان جابجا شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مائورو ایکاردی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مارک اسپیتز
3.7/5 - (11 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه