بیوگرافی الکساندر پوپوف

5 سال پیش
بیوگرافی الکساندر پوپوف
Rate this post

بیوگرافی الکساندر پوپوف به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

الکساندر پوپوف ورزشکار مرد رشتهٔ شنا اهل کشور روسیه است.

زندگینامه الکساندر پوپوف

بیوگرافی الکساندر پوپوف

فعالیت ورزشی

وی در بین سال‌های ‎۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ میلادی در مسابقات بازی‌های المپیک تابستانی در مجموع ۹ مدال، شامل ۴ مدال طلا و ۵ نقره را کسب کرد.

شكست هاي پوپوف در رقابتهاي قهرماني اروپاي۱۹۹۹ در شهر استانبول و اكتفاي او به نقره ۱۰۰متر و برنز ۵۰متر آزاد در آنجا و سپس تكرار آن به شكلي شديدتر در المپيك سيدني (دوم در ۱۰۰متر و ششم در ۵۰متر) و آنگاه غيبت او در رقابتهاي جهاني۲۰۰۱ در فوكواوكاي ژاپن كه محصول آسيب ديدگي وي بود و باز هم ناكامي در سد فان دن هوگن باند در رقابتهاي قهرماني اروپا۲۰۰۲ اين باور را به وجود آورده بود كه كار پوپوف در بالاترين سطح شناي جهان تمام است. اما پوپوف كه او را «تزار» و «سگ بزرگ» (!) هم مي نامند، با پيروزيهاي حيرت انگيزش در بارسلونا تمام اين باورها را تغيير داد و از همه عجيب تر آنكه از هميشه هم سريعتر شنا كرد وطبعاً نشان داد المپيك۲۰۰۴ در آتن رانيز هدف گرفته است.

تا همين جا ی بیوگرافی الکساندر پوپوف

تا همين جاي كار نيز پوپوف همراه با دواستراليايي مثل تورپ و گرنت هكت تنها شناگر طي ۳۰سال برپايي مسابقات شناي قهرماني جهان است كه ۳بار توانسته در ماده تخصصي اش (۱۰۰متر آزاد) اول شود.او كه ۱۰سال در استراليا زندگي مي كرد، از سال پيش به سوييس نقل مكان كرده و همراه با همسر و دوفرزندش در آنجا زندگي و تمرين مي كند. چه چيزي عجيب تر از اينكه پوپوف طلاهايش را در ۵۰و ۱۰۰متر آزاد ۱۱سال بعد از اينكه ابتدا در المپيك۱۹۹۲ و در همين شهر بارسلونا بدان دست يافت و ۹سال بعد از صيد آنها در رقابتهاي جهاني رم، تكرار كرده است؟

ماجراي مسكوی بیوگرافی الکساندر پوپوف

و چه چيزي از اين محيرالعقول تر كه حتي بزرگترين عوارض و حوادث غيرطبيعي نيز او را كه همچنان بدني تراشيده، آماده و سريع دارد، متوقف نكرده است: فقط يك ماه بعداز المپيك۱۹۹۶ آتلانتا و كسب دوطلاي آن توسط پوپوف مي گذشت كه وي در بازگشت به روسيه، در يكي از خيابانهاي جنوب مسكو و درحالي كه با دوستانش گردش مي كرد، با يك هندوانه فروش دوره گرد درگيري پيدا كرد و اين فروشنده به او چاقو زد، ضربه ي عميق وارده سينه او را شكافت و حتي به دو كليه او لطمه زد. سه ساعت زير عمل جراحي بود و در حالي كه حتي عده اي احتمال «۵۰درصد نجات » را مي دادند، پوپوف زنده ماند و ۹ماه بعد در مسابقات قهرماني اروپاي ۱۹۹۷ در سوي ياي اسپانيا باز هم طلاهاي ۵۰ و ۱۰۰متر آزاد را برد!

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد شریفی
دليل اصلي

اين چنين است كه با احتساب طلا و نقره ديگري كه او به تازگي در بارسلونا در ۱۰۰ *۴ متر آزاد امدادي و ۱۰۰ *۴ متر مختلط امدادي برد، حاصل كار پوپوف در رقابتهاي جهاني و المپيك از ۱۹۹۲ به اين سو به ۹طلا، ۴نقره و ۳برنز رسيده است كه در كل تاريخ شنا فقط ورزشكاراني همچون جني تامپسون استراليايي و ايان تورپ استرالايي را بالاتر از او قرار مي دهد. با اين همه تزار پوپوف هرجا صحبت پيش مي آيد، ابتدا از گنادگي تورتسكي، مربي محبوب و سالهاي طولاني اش تعريف مي كند و او را بزرگترين مرد زندگي وعامل اصلي پيروزيهايش مي خواند.

سال پيش استراليايي ها مدعي شدند مقداري مواد نيروزاي غيرمجاز نزد تورتسكي يافته اند و كاري كردند كه او استراليا را ترك كند. اما پوپوف هم كه به دلگرمي تورتسكي در آن كشور مانده بود و زندگي مي كرد، در حمايت از او استراليا را ترك كرد و حالا هر دو در سوئيس زندگي مي كنند. امروز هم تزار در مورد تورتسكي مي گويد: مربي من شغل تازه اي در سوئيس يافته است و من نيز هميشه با او بوده ام.

او راز اصلي پيروزيهاي من بوده است و هيچگاه نبايد افتخارات مرا به طور منفرد و بدون احتساب نقش تورتسكي در آنها ارزيابي كنيد. او هميشه و بخصوص در لحظات سخت مي داند چطور با من صحبت كند و راههاي به تحرك درآوردن مرا مي داند و كاري مي كند كه همان چيزهاي كهنه و قبلي نو نشان بدهند. به اين خاطر است كه پس از اين مدت طولاني هنوز هم به دنبال او هستم. جداً بايد از وي تشكر كنم.

شكست شما را قوي مي كند

با اين حال نزد پوپوف از انتقام و اين چيزها صحبت نكنيد. او چنين چيزي را قبول ندارد. وقتي خبرنگاران در بارسلونا پرسيدند آيا پيروزيهاي بزرگش را در ۵۰ و ۱۰۰متر كرال اين رقابتها در آوردگاه جهاني ۲۰۰۳ انتقامي از رقبايش و به ويژه فان دن هوگن باند بابت چند فقره ناكامي در رقابت با وي طي ۳سال قبلي نمي داند، پوپوف گفت:

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میلان اشکرینیار

واژه انتقام در فرهنگ لغات من جاي ندارد. در ورزش هرگز نبايد صحبت آن را بكنيد. بايد نگران اين باشيد كه اول مي شويد، يا دوم و سوم و تلاش كنيد كه هميشه اول باشيد اما فقط همين. قهرمانان بزرگ كساني هستند كه علاوه بر بردن، باختن را هم بلد باشند و از باخت هم درسهايي براي پيروزيهاي آينده خود بگيرند، اگر عاقل باشيد، شكستها شما را آدمي سرسخت تر و موفق تر مي سازد. هرچه بوده باشد، پوپوف حتي وقتي جوان تر بود، نتوانسته بود در مسابقات جهاني يا المپيكها با تيم كشورش برنده مدال طلاي ۱۰۰ *۴ متر آزاد امدادي باشد و اين كار نادر را امسال در دو استخر پالائوسنت يوردي بارسلونا انجام داد.

شايد از سال۱۹۹۱ كه در هيأت جواني ۲۰ساله براي اولين بار در مسابقات قهرماني اروپا در آتن ظهور كرد و مقام اول ۱۰۰متر كرال را برد تا به حال وي آرزوي قهرماني در اين ماده امدادي را داشته و حالا در اين سن بالا (از نظر ورزشي) بدان دست يافته است.

تمجيد و احساس حريفان بیوگرافی الکساندر پوپوف

و باز جالب تر اينكه حتي حريفان بازنده به پوپوف در بارسلونا جز تعريف از او حرفي براي گفتن نداشته اند. فان دن هوگن باند كه مدعي بود دليل نزولش دررقابتهاي امسال و اكتفايش به نقره ۱۰۰ و ۲۰۰ متر و برنز ۵۰ متر آزاد، ابتلا به يك بيماري ويروسي در فاصله ۲ هفته به شروع مسابقات و بهبود نيافتن آن بوده است، دربارسلونا مي گفت: بسيار خوشحالم كه اگر باختم، در مقابل كسي مثل پوپوف بوده است و از ته دل مسرورم كه نه كس ديگري بلكه او قهرمان شده است. او «يك افسانه» است.

و برخلاف بسياري از دفعات كه ازاين واژه (افسانه) استفاده شده و مناسبت نداشته است اين بار بهره گيري از اين كلمه كاملاً بامسما و پوپوف تمام و كمال برازنده آن نشان مي دهد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عزت‌الله پورقاز
شناسنامه قهرمان بیوگرافی الکساندر پوپوف

* نام: الكساندر پوپوف
* مليت: روسي
* تاريخ تولد: ۱۶ نوامبر ۱۹۷۱
* شهر محل تولد: سوردلوفسك روسيه
* محل اقامت: شهر بينه سوئيس (او در ۱۰ سال گذشته دراستراليا و به ويژه شهر كانبراي اين كشور زندگي مي كرد)
* قد: ۲‎/۰۰ متر
* وزن: ۹۰ كيلو
* مربي: گنادي تورتسكي
* شغل: شنا و همچنين عضو كميسيون ورزشكاران كميته بين المللي المپيك (اي.او.سي) و فدراسيون بين المللي شنا (فينا)
* القاب: «سگ بزرگ»، مرد يخي، تزارپوپوف و ساشا.
* وضعيت تأهل: او با داريا شمه ليدوا شناگر هموطنش ازدواج كرده و صاحب دو فرزند از وي شده است.

افتخارات ورزشی

مسابقات قهرماني جهان:

در ۱۹۹۴ قهرمان در ۵۰ و ۱۰۰ متر كرال، در ۱۹۹۸ اول در ۱۰۰ متر و دوم در ۵۰ متر آزاد و در ۲۰۰۳ قهرمان در ۵۰ و ۱۰۰ متر كرال و همچنين ۱۰۰ *۴متر آزاد امدادي و دوم در ۱۰۰ *۴ متر مختلط امدادي.
بازيهاي المپيك:

در ۱۹۹۲ قهرمان در ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد، در ۱۹۹۶ باز هم قهرمان در ۵۰ و ۱۰۰ متركرال،

در ۲۰۰۰دوم در ۱۰۰ متر و ششم در ۵۰ متر آزاد.

رقابتهاي قهرماني اروپا:

۲۰ مدال طلا در شناهاي ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد و ۱۰۰

*۴ متر آزاد امدادي و ۱۰۰ *۴ متر مختلط امدادي در سالهاي ۱۹۹۱ تا ،۲۰۰۲ نقره ها و برنزهايش را چون زياد و پراكنده است،

به درستي نمي دانيم. خودتان بشمريد!!

* ركورد جهاني:

۲۱‎/۶۴ ثانيه در ۵۰ متر آزاد در سال ۲۰۰۰ در مسكو،

اين ركورد هنوز پابرجا است.

او در سال ۱۹۹۴ ركورد جهاني ۱۰۰ متر آزاد را هم شكسته و زمان ۴۸‎/۲۱ ثانيه را در موناكو به جا گذاشت كه تا سال ۲۰۰۰ عمر كرد.

ركورد جهاني بسيار جالب ۴۶‎/۷۴ ثانيه اي پوپوف در شناي ۱۰۰ متر دراستخرهاي كوچك (۲۵ متري) كه يادگار سال ۱۹۹۴ است، هنوز پابرجا است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی الکساندر پوپوف
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه