بیوگرافی علی نیلی

5 سال پیش
3.5/5 - (6 امتیاز)

بیوگرافی علی نیلی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

علی نیلی (زاده ۱۳۵۷) داور تنیس ایرانی است.

زندگینامه علی نیلی

بیوگرافی علی نیلی

فعالیت ورزشی

او از معدود داورانی به شمار می‌رود که دارای نشان طلای داوری و نشان طلای سرداوری تنیس است.

نیلی اولین داور نشان طلای سرداوری تنیس در آسیا به شمار می‌رود. در تیرماه ۱۳۹۴ نیلی به عنوان داور مسابقه نهایی تنیس ویمبلدون ۲۰۱۵ لندن بین نوواک جوکوویچ و راجر فدرر انتخاب شد. وی نخستین ایرانی در تاریخ تنیس است که حضور در مسابقه فینال انفرادی یک گرنداسلم را تجربه می‌کند. وی کارمند بخش فناوری اطلاعات انجمن تنیس حرفه‌ای است.

جایزه جان تی مک‌ گاورن

علی نیلی داور نشان طلا و برجسته کشورمان موفق شد جایزه «جان تی مک‌ گاورن» اتحادیه تنیس آمریکا را بدست آورد.این جایزه یکی از جوایز معتبر داوران تنیس است که هر ساله در حین برگزاری مسابقات آزاد آمریکا و از سوی اتحادیه تنیس این کشور به فردی که بیشترین خدمت را در زمینه قضاوت ارائه داده باشد، اهدا می‌شود.

تنها داورانی صلاحیت دریافت این جایزه را دارند که حداقل ۱۰ سال سابقه کار داوری در کارنامه خود داشته باشند.

نیلی همچنین به همراه عادل برقعی در مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶ حضور داشت و در بازی‌های مهمی همچون ماری-فونینی و دلپوترو-سوسا قضاوت کرد. سیستم امتیاز شمار زنده تنیس که در مسابقات بین‌المللی از آن استفاده می‌شود نیز توسط نیلی طراحی شده است.

علی نیلی که هم‌اکنون به عنوان یکی از ۱۰ داور تمام‌وقت ATP فعالیت دارد. اولین و تنها داور ایرانی در تاریخ تنیس می‌باشد که سابقه قضاوت در فینال مسابقات گرند اسلم را دارد. دیدارهای فینال گرند اسلم ویمبلدون سال ۲۰۱۵ بین راجر فدرر و نواک جوکوویچ و هم‌چنین فینال مسابقات گرند اسلم آزاد آمریکا سال ۲۰۱۶ بین نواک جوکوویچ و استن واورینکا با قضاوت نیلی انجام گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدی مهدوی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی علی نیلی
3.5/5 - (6 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • Iman
    4 سال پیش

    سلام آقای نیلی باعث افتخار ما ایرانی هاهستند واز دیدن ایشان بعنوان سرداور باری اوپن امریکا خیلی خیلی لذت بردم