بیوگرافی محمد شاهمیری

5 سال پیش
بیوگرافی محمد شاهمیری
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی محمد شاهمیری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

محمد شاهمیری با نام دیگر فرهاد شاهمیری (زاده ۱۳۴۴ – شهریار) داور بین‌المللی والیبال اهل ایران است.

زندگینامه محمد شاهمیری

بیوگرافی محمد شاهمیری

فعالیت ورزشی

شاهمیری در سال ۱۹۹۹ به رده داوران بین‌المللی پیوست. مسابقات دهه فجر ۱۳۷۷ اولین مسابقات ملی بود که شاهمیری قضاوت آن را بر عهده داشت.

از سال ۲۰۰۳ از سوی فدراسیون بین‌المللی والیبال جهت قضاوت در مسابقات نوجوانان جهان و جوانان جهان دعوت شد. جام جهانی ۲۰۰۳ اولین قضاوت بین‌المللی و مهم شاهمیری بود. شاهمیری در دو سال بعد از سوی فدارسیون جهانی والیبال برای قضاوت قهرمانی جهان ۲۰۰۶ ژاپن دعوت شد. شاهمیری در سال ۲۰۰۸ به المپیک لندن دعوت شد و به عنوان کمک داور اول حضور داشت.

شاهمیری در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ از سوی فدراسیون بین‌المللی والیبال جایزه بزرگ جهان را به عنوان داور اول قضاوت نمود. قهرمانی جهان ۲۰۱۴ باعث پیشرفت و جهانی شدن شاهمیری شد. وی در جام جهانی ۲۰۱۵ نیز سه دیدار مهم از جمله دیدار دوم برزیل ایتالیا را سوت زد. شاهمیری نماینده داوری ایران در المپیک ۲۰۱۶ بود و هشت دیدار را قضاوت کرد.

شروع زندگی

محمد شاهمیری در سال ۱۳۴۴ در شهریار چشم به جهان گشود .

پدرش کشاورز بود و وی نیز بسیار به کشاورزی علاقه داشت.

والیبال را در ۱۳ سالگی آغاز کرد و در ۱۸ سالگی زیر نظر استاد کدخدازاده توانست داور درجه سه شود. اولين داوري در ليگ ايران را به عنوان داور دوم بازي هنگامی که داور درجه ٢ بود بین تيم هاي پرسپوليس و جانبازان محمود آباد قضاوت نمود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فدریکو برناردسکی

وی با تلاش بسیار در سال ۱۳۷۶ به درجه داور بین المللی نایل گشت .

مسابقات دهه فجر ۱۳۷۷ اولین مسابقات بین المللی بود که شاهمیری قضاوت کرد.

سپس در سال ۱۹۹۹ اولین مسابقه آسیایی و در سال ۲۰۰۱ برای المپیک دانشجویان جهان سوت زد . از سال ٢٠٠٣ از سوي FIVB جهت قضاوت در مسابقات نوجوانان جهان و جوانان جهان دعوت شد و از آن سال تاكنون همه ساله به مسابقات مختلف جهاني دعوت می شود. وی به مسابقات جايزه بزرگ جهان، جام جهاني، قهرماني جهان و در سال ٢٠٠٨ المپيك پكن دعوت شد.

فينال قهرماني جهان زنان

در سال ۲۰۱۱ از سوي FIVB فينال قهرماني جهان زنان را بين تيم هاي برزيل و روسيه قضاوت نمود و در سال ٢٠١٢ به درجه داوري FIVB نائل امد و اولين و تنها داور FIVB ايران شد. هم اكنون در دنيا تنها ١٤ داور با درجهFIVB وجود دارد. شاهمیری در مسابقات لیگ جهانی آتی که ایران عزیزمان نیز در آن حضور دارد سوت خواهد زد.

وی ٨٤ رويداد جهاني را قضاوت نمونده است و سال ها ميباشد در ليگ كشور قضاوت ميكند . وی متاهل و دارای دو فرزند پسر می باشد و در شهریار سکونت دارد . شاهمیری به عنوان مشاور ورزشی با شهرداری شهریار همکاری میکند. همسر ایشان نیزمربی آمادگی جسمانی ایروبیک و اسپنینگ می باشد .

پسر بزرگ وی در رشته والیبال و بدنسازی و پسر کوچک ایشان در رشته سوارکاری فعالیت می کنند . محمد شاهمیری خود نیز بسیار به سوارکاری علاقمند است و سوارکاری یکی از تفریحات ایشان می باشد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی محمد شاهمیری
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه