بیوگرافی داریوش مصطفوی

5 سال پیش
بیوگرافی داریوش مصطفوی
3.6/5 - (5 امتیاز)

بیوگرافی داریوش مصطفوی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سید داریوش مصطفوی (۱۳۲۱ در تهران) بازیکن فوتبال بازنشسته اهل ایران است.

زندگینامه داریوش مصطفوی

بیوگرافی داریوش مصطفوی

فعالیت ورزشی

او در تیمهای تهرانجوان، تاج و پرسپولیس و همچنین تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده‌است. او در آغاز فصل ۸۷-۸۸ لیگ برتر، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران بود. وی عضو هیئت مدیره باشگاه نساجی مازندران نیز بوده‌است.

مصطفوی توانست در کسوت رئیس فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران را بعد از بیست سال به جام جهانی ۹۸ فرانسه ببرد

در بازی معروف ایران و استرالیا مصطفوی رئیس فدراسیون فوتبال بود

بعدها به گفته داریوش مصطفوی، سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور وقت دستور برکناری او را به خاطر مسائل سیاسی داده بود تا دوست خودش صفائی فراهانی را به جای او منصوب کند

یکی از بهترین بازی‌های باشگاهی او در جریان بازی با بانک ملی تهران بود که ۵ بار دروازه این تیم را باز کرد تا تاج تهران با هفت گل برنده شود.

اولین بازیکن تاج که به پرسپولیس رفت

من اولین بازیکنی بودم که در هر دو تیم بازی کرده‌ام و از تاج به پرسپولیس رفتم. هم‌چنین تا زمانی که برای تحصیل به آمریکا نرفته بودم در تمام داربی‌ها بازی کردم. به هر حال در داربی‌هایی که ما بازی می‌کردیم، فضای رسانه‌ای محدود بود و رادیو، تلویزیون، روزنامه و ساید مثل الان وجود نداشت. تنها دو روزنامه کیهان ورزشی و دنیای ورزشی بود اما امروز ده‌ها سایت و روزنامه در پوشش این بازی نقش عمده دارند.

زمان ما ممکن نبود ورزشگاه از تماشاگر پر نشود. هرچند جمعیت ایران بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون نفر بود و اکنون به ۷۵ میلیون رسیده است. این آمار مقایسه‌ای چیزهایی را به ما نشان می‌دهد. پیشرفت و ترقی. با این وجود متاسفانه هنوز در اصل ورزشی که مردانگی و نجابت است پیشرفتی نداشتیم. آن روزها حس مردانگی پررنگ‌تر بود اما امروز همه چیز سیاسی شده است. بازیکن با بازیکن، مربی با مربی و مربی با بازیکن سیاسی حرف می‌زند. ما راحت بازی می‌کردیم و نتیجه برایمان اهمیت چندانی نداشت. داربی آن روزها خیلی ورزشی‌تر از الان بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اریک کانتونا

بهترین خاطره دربی

بهترین خاطره‌ام مربوط به اولین گل داربی است. تمام کارهای این گل را من کردم و توپ را از دفاع پرسپولیس با جا گذاشتن بازیکنان تا خط دروازه بودم و وقتی دروازه‌بان روی پایم آمد توپ را پاس دادم تا اولین گل تاریخ داربی به ثمر برسد. ما این بازی را سه بر یک بردیم. البته در اولین بازی هم می‌توانستیم پیروز باشیم اما یکی از هافبک‌هایمان خوب فکر نکرد و بازی مساوی شد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی داریوش مصطفوی
3.6/5 - (5 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه