بیوگرافی احمد مساجدی

5 سال پیش
4/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی احمد مساجدی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

احمد مساجدی (زاده ۱۳۵۵ در بروجرد) بازیکن سابق و مربی فعلی والیبال اهل ایران است.

زندگینامه احمد مساجدی

بیوگرافی احمد مساجدی

فعالیت ورزشی

مساجدی سابقه عضویت در تیم ملی والیبال مردان ایران را دارد و در جام جهانی ۱۹۹۸ برای ایران بازی کرده‌است. او در زمان ولاسکو به عنوان مترجم و دستیار تیم ملی ایران فعالیت می کرد. مساجدی از لژیونرهای ایران بود و سابقه بازی در تیم‌های پیکان، ذوب آهن، پتروشیمی بندر امام، اسکووباکن دانمارک، موسی گیبخت بلژیک، الجهرا کویت و اویتا میوشی ژاپن را در کارنامه خود دارد. مساجدی با میچیکو یاماشیتا بازیکن سابق تیم ملی هندبال ژاپن ازدواج کرده‌است. مساجدی در مقطعی سرمربی شهرداری تبریز و دستیار متین ورامین بود، سابقا به عنوان مربی تیم ملی والیبال ژاپن فعالیت می کرد و اکنون سرمربی گری تیم لیگ برتری ژاپن را بر عهده دارد.

قطع همکاری با والیبال ایران

وی می گوید:

پس از انتخاب کواچ، فدراسیون والیبال از من خواست به عنوان مترجم در تیم ملی حضور داشته باشم نه مربی. همان زمان فدراسیون ژاپن هم پیشنهاد مربیگری تیم ملی این کشور را به من داده بود. تاکید داشتم که اگر ایران من را به عنوان مربی بخواهد در تیم ملی می‌مانم اما به عنوان مترجم کار نمی‌کنم. این تدبیر فدراسیون بود. محمدرضا داورزنی در چند سال اخیر یکی از بهترین روسای فدراسیون‌ها بود اما تدبیر او این بود که از من استفاده نکند. همین عوامل باعث شد که به ژاپن بروم و پس از دو سال به ایران بازگردم و در تهران مقابل تیم ملی پرقدرت این کشور و مقابل تماشاگرانی که تیم‌هایی چون لهستان،‌ روسیه و آمریکا را به زانو درآورده‌اند به پیروزی برسیم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گائتانو شیره‌آ
حضور در ژاپن

زمانی که به ژاپن رفتم، این دیدگاه در تیم وجود داشت که ما از نظر قدی و قدرتی سطح پایینی داریم. نخستین چیزی که روی آن‌ها کار کردم و آن را از ولاسکو یاد گرفته‌ام، این بود که از نظر روانی بازیکنان ژاپن را آماده کنم. این مسئله‌ای است که در حال حاضر در ایران از بین رفته.

ولاسکو جایگاه و نقش هر بازیکن را در هر پست مشخص می‌کرد و اعتماد به نفس بازیکنان را بالا می‌برد. من هم سعی کردم همین کار را انجام بدهم تا برای هر بازیکن روشن شود چه وظیفه‌ای از او می‌خواهیم. قهرمانی ژاپن درس خوبی برای والیبال دوستان است تا بدانند مهم‌ترین مسئله در این ورزش فهم والیبال و بلد بودن این رشته است نه قد. در مسابقه فینال هم آنالیز من از تیم ایران خیلی تاثیر زیادی در قهرمانی داشت چون توانستیم نقاط قوت حریف را از کار بیندازیم.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی احمد مساجدی
4/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه