بیوگرافی عشرت کردستانی

5 سال پیش
بیوگرافی عشرت کردستانی
4.5/5 - (33 امتیاز)

بیوگرافی عشرت کردستانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

عشرت کردستانی (زادهٔ ۱۲ دی ۱۳۶۲) کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بانوان معلول ایران است.

زندگینامه عشرت کردستانی

بیوگرافی عشرت کردستانی

فعالیت ورزشی

او پرچمدار کاروان ایران در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ بود. عشرت کردستانی مجروح جنگ است. او در سال ۱۳۸۱ و در ۱۹ سالگی در منطقهٔ شلمچه با قطعی پای راست دچار مجروحیت شد.

پرچمداری در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶

در ریو ۲۰۱۶ هر دو پرچمدار ایران در المپیک زهرا نعمتی و پارالمپیک عشرت کردستانی، بانو و از اهالی کرمان بودند.

عشرت کردستانی برای حمل پرچم کاروان ایران در مسابقات معلولین که به نام «شهدای منا» نامگذاری شده بود از لباس احرام استفاده کرد.

این بانوی کرمانی که در سال ۸۱ و در سن ۱۹ سالگی در منطقه شلمچه پایش روی مین رفت و با قطعی پای راست دچار مجروحیت شد، به والیبال نشسته روی آورد و بعدها کاپیتان تیم ملی بانوان شد. او با این تیم، مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را به دست آورد و پس از آن هم پرچمدار کاروان ایران در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ شد و حتی در بازی حساس ایران و امریکا در پارالمپیک ریو عنوان بهترین بازیکن زمین را هم به خود اختصاص داد.

اینها سقف آرزوهای ورزشکار با اراده کرمانی نبوده است. او تغییر رشته داد تا این بار شانس خود را در رشته دوومیدانی امتحان کند. کردستانی در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در ماده پرتاب وزنه بانوان کلاس ۵۶/۵۷ F وزنه را ۹ متر و ۳۹ سانتیمتر پرتاب کرد و با این رکورد علاوه بر کسب مدال طلا، موفق شد رکورد قهرمانی آسیا را هم از آن خود کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی خسرو حیدری
وی می گوید:

من این باور را داشتم که می‌توانم طلا بگیرم و هر شب با این احساس می‌خوابیدم و بیدار می‌شدم. تنها ترسی هم که داشتم زمان بود. برای همین در یک هفته‌ای هم که به جاکارتا رفتم، خیلی سنگین تمرین کردم تا خودم را با شرایط آب و هوایی آنجا وفق دهم که خوشبختانه نتیجه داد و به موفقیت رسیدم.

افتخارات ورزشی

بهترین بازیکن ایران در مسابقه ایران و آمریکا بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی عشرت کردستانی
4.5/5 - (33 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه