بیوگرافی کووای لنارد

5 سال پیش
بیوگرافی کووای لنارد
3.6/5 - (9 امتیاز)

بیوگرافی کووای لنارد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی 

کووای لنارد یا لئونارد (به انگلیسی: Kawhi Leonard) متولد ۱۹۹۱ میلادی در ریورساید در کالیفرنیا بازیکن آمریکایی حرفه‌ای ان بی ای است.

زندگینامه کووای لنارد

بیوگرافی کووای لنارد

فعالیت ورزشی

کووای (که نامش به صورت co-why تلفظ می‌شود) در دانشگاه ایالتی سن دییگو در بازی‌های ان سی آ آ بسیار درخشید و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان آن تیم در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد.

پدر او در یک سانحه خیابانی در سال ۲۰۱۰ به قتل رسید.

در ان بی ای
کووای در سال ۲۰۱۱ در درفت سرتاسری ان بی ای در رتبه پانزدهم توسط ایندیانا پیسرز گزینش گردید اما بلافاصله توسط سن آنتونیو اسپرز (که بدنبال یک بازیکن تدافعی جوان بود) با جرج هیل معاوضه گردید.

مهارت وی در حرکات ریباند و نبردهای تن به تن است.

۱) درخشش در راه موفقیت تیم

کووای لنارد همواره به عنوان یک عنصر دفاعی شناخته شده است و با این وجود، در سال ۲۰۱۴ یک تهدید دو طرفه برای تیم های حریف محسوب شده بود. او با میانگین ۱۲.۸ امتیاز، ۶.۲ ریباند و دو پاس گل در هر بازی، بالاتر از ستارگانی هم چون لبرون جیمز و وید از تیم میامی هیت قرار گرفت و در مجموع به یکی از برترین بازیکنان تیم اسپرز در آن فصل تبدیل شد. کووای لنارد طی سومین بازی اسپرز با کسب ۲۹ امتیاز، به رکورد جدیدی در حرفه خود دست یافت. نهایتا سن آنتونیو اسپرز با درخشش لنارد قهرمان سال ۲۰۱۴ NBA شد. در فینال NBA نیز، لنارد به عنوان ارزشمند ترین بازیکن فصل شناخته شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ارطغرل ساغلام
۲) بازگشت پس از مصدومیت

کووای لنارد، ۲۷ بازی اول سن آنتونیو را به علت مصدومیت از ناحیه عضله چهار گوشه راست از دست داد و در نهایت، در تاریخ ۱۲ دسامبر، اولین بازی خود را مقابل دالاس انجام داد. در پنجم ژانویه و طی بازی مقابل فینیکس، او باری دیگر دچار مصدومیت شد. این مصدومیت او را به مدت سه بازی از میادین دور کرد با این حال لنارد در تاریخ ۱۳ ژانویه توانست به مسابقات باز گردد.

او با کسب ۱۹ امتیاز، در پیروزی ۱۱۲ بر ۸۰ مقابل تیم دنور نقشی بزرگ ایفا کرد. تنها چهار روز پس از آن بازی، او برای ریکاوری کامل از مصدومیت عضله چهار گوش، فعالیت خود را متوقف کرد. تیم پزشکی اسپرز، اجازه بازی را به او دادند اما دکتر های شخصی وی، او را از ادامه کار بازداشتند. با وجود تقاضای زیاد برای بازی کردن لنارد، او باقی فصل را از روی نیمکت دنبال کرد.

۳) علاقه به لس آنجلس

کووای لنارد در شهر لس آنجلس به دنیا آمد و در همان جا نیز بزرگ شد. در بازه ای از حرفه خود، لنارد علاقه خود را نسبت به بازی در تیم لس آنجلس لیکرز بیان کرد. او طی فصل ۱۶-۲۰۱۵، قرارداری پنج ساله با تیم سن آنتونیو امضا کرد. طبق قوانین ان بی ای، پایبند ماندن به آخرین فصل از قرارداد، در اختیار بازیکن قرار دارد. این به آن معناست که پس از پایان فصل گذشته، لنارد شانس بازگشت به تیم شهرش را داشت.

۴) بازی کردن حین تراژدی

لنارد در دبیرستان مارتین لوتر کینگ، واقع در محله ریورساید شهر لس آنجلس تحصیل می کرد. پدر کووای لنارد، در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۸، در کارواش خود به ضرب گلوله کشته شد. لنارد یک روز پس از این واقعه دردناک، ۱۷ توپ را وارد سبد بازی کرد اما تیم او در نهایت بازی را واگذار کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لوییزا نسیب

۵) خانواده ورزشی

لنارد تنها ورزشکار حرفه ای در خانواده اش نیست. استیوی جانسون پسر عموی او نیز از بازیکنان حرفه ای NFL است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کووای لنارد
3.6/5 - (9 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه