بیوگرافی محمد دایی

5 سال پیش
بیوگرافی محمد دایی
4.5/5 - (48 امتیاز)

بیوگرافی محمد دایی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

محمد دایی نزدیکترین فرد به معروفترین عضو خانواده شان یعنی «علی دایی» است.

زندگینامه محمد دایی

بیوگرافی محمد دایی

فعالیت ورزشی

محمد دایی در میان برادران دایی نزدیک ترین رابطه فوتبالی را با علی دایی دارد. او در این سالها در تیم هایی که علی دایی سرمربی آن بوده به عنوان دستیار اول مشغول به کار بوده است. برادران دیگر اما بیشتر مواقع بازی تیم های شهریار را از روی سکوها تماشا می کنند. شاید حضور محمد دایی در نزدیکترین فاصله از علی دایی روی نیمکت دلایل زیادی داشته باشد؛ ازجمله اینکه این دو برادر اختلاف سنی کمی باهم دارند، محمد پسر دوم و علی پسرسوم خانواده است. ضمن اینکه محمد دایی نقش مهمی در موفقیت فوتبالی علی دایی ایفا کرده است.

براساس نقل قولهایی از خود علی دایی ، برادرش محمد سختی های زیادی را تحمل کرده است تا او بتواند درس بخواند و فوتبال بازی کند.

محمددایی در جایی می گوید:« من ابتدا در استقلال اردبیل بودم، وقتی عازم جبهه بودم مربی تیم از من خواست علی را به جای خودم به تیم ببرم. من علی را که آن زمان بسکتبال بازی می کرد به مربی تیم معرفی کردم و بعدها در جبهه بودم که فهمیدم علی در یک بازی با لباس تیم منتخب اردبیل ۸ گل زده است. علی دایی هم البته محمد را از نظر فنی خیلی قبول دارد و همیشه او را درکنار خودش روی نیمکت تیمهایی که می رود حفظ می کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرهاد مجیدی
اطلاعات فوری

* متولد ۱ دی ۱۳۴۶، اردبیل

* مهندسی مکانیک (حرارت) دارد

* دبیر بازنشسته آموزش و پرورش که شیمی و فیزیک مکانیک تدریس می کرده

* او دو سال از علی دایی بزرگتر است و فوتبال را هم زودتر شروع کرده است. دوران مربیگری اش هم با دستیاری برادر آغاز شده و در راه آهن و پرسپولیس کنارش بوده است.

تجربه حضور در پرسپولیس

تیم خوبی جمع کردیم. چون سال اول بود، من احساس کردم خیلی سخت خواهد بود. تیم جوانی را جمع کردیم و حالا همه مدعی می شوند بهترین های ایران هستند. اینها را کسی نمی شناخت. مهرداد کفشگری بازیکن من در لیگ دو در تیم داماش ایرانیان بود. امید عالیشاه در تیم دسته یک بازیکن من در نساجی بود یا همان پیام صادقیان و محسن مسلمان در ذوب آهن بودندنکه رفتند پلی آف که نیفتند لیگ یک.

هم آنها به تیم کمک می کنندو هم تیم به آنها. حالا همه سینه سپر کردندکه بهترین بازیکنان را دارند. حتی یک عده به فامیل کفشگری هم ایراد می گیرند، در صورتی که سه چهار بازی که نیست، واقعا جای خالی اش احساس می شود. متاسفانه همیشه همین بوده و هست. به نظرم فوتبال ما به خاطر حسادت هاست که پیشرفت نمی کند. همه چیز را برای خودمان می بینیم. حالا من هم رفتم. پرسپولیس هزارتا پیشکس.ت دارد. به جای یک نفر، هزار نفر می خواهند بیایند پرسپولیس؟

اهل مسافرت

ما صددرصد سه بار در سال اردبیل می رویم. اول سالگرد پدرم که هر سال باید به هر طریقی شده آنجا باشیم. دوم عاشورا تاسوعاست که پدرم نذری داشته و هنوز هم آن را ادامه می دهیم. هر سال یک اردویی هم در اردبیل داریم. تیم ملی، راه آهن، پرسپولیس و نساجی و … را به آنجا بردیم. به دلیل آنکه آب و هوای آنجا برای تیم ها خوب است. شمال هم که برویم با هم می رویم. البته امسال که از عید آمدیم، دیگر با خانواده مسافرت نرفتیم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسین مهربان
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی محمد دایی
4.5/5 - (48 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه