بیوگرافی شیخ دیاباته

5 سال پیش
بیوگرافی شیخ دیاباته
4.3/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی شیخ دیاباته به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

شیخ تیدیانه دیاباته (فرانسوی: Cheick Tidiane Diabaté؛ زادهٔ ۲۵ آوریل ۱۹۸۸) بازیکن فوتبال اهل مالی است که در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال استقلال تهران در لیگ برتر خلیج فارس بازی می‌کند.

زندگینامه شیخ دیاباته 

بیوگرافی شیخ دیاباته

فعالیت ورزشی

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به بوردو، آژاکسیو، نانسی، عثمانلی‌اسپور، متس، بنونتو و الامارات و استقلال تهران اشاره کرد.

وی همچنین در تیم ملی فوتبال مالی بازی کرده‌است.

بوردو
شیخ دیاباته از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ عضو تیم فوتبال بوردو بود و در ۱۲۷ بازی ۵۰ گل به ثمر رساند. وی فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ را به صورت قرضی در آژاکسیو بازی کرد و در ۳۰ بازی ۱۵ گل به ثمر رساند. او فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ را نیز به صورت قرضی در نانسی بازی کرد و در ۳ بازی به میدان رفت.

عثمانلی اسپور
وی در ۸ بازی برای عثمانلی اسپور به میدان رفت و ۱ گل زد. وی نیم فصل ۲۰۱۷ را در تیم متس به صورت قرضی بازی کرد ودر ۱۴ مسابقه ۸ گل به ثمر رساند. او نیم فصل دوم را در تیم بنونتو بازی کرد و در ۱۱ مسابقه به میدان رفت و ۸ گل زد.

الامارات وی در فصل ۲۰۱۸ با قراردادی ۱ ساله به الامارات پیوست و در ۹ مسابقه ۶ گل زد.

استقلال

شیخ دیاباته در فصل نقل و انتقالاتی ۲۰۱۹ با قراردادی ۲ ساله به استقلال پیوست.

این مهاجم سال ۲۰۱۶ سنت شکنی کرد و با انتقال قطعی از بوردو فرانسه به عثمانلی اسپور ترکیه پیوست اما در ۸ بازی گلی به ثمر نرساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریس پاول

باشگاه ترکیه‌ای که رقم زیادی برای جذب او به بوردو پرداخته بود، همان مسیر باشگاه فرانسوی را در پیش گرفت. انتقال قرضی از عثمانلی در سال ۲۰۱۷ به متز باعث شد تا این مهاجم مجدد به لیگ فرانسه باز گردد، اما تحت قراداد عثمانلی بماند. با این انتقال، خیال باشگاه ترکیه‌ای از پرداخت دستمزد سنگین این مهاجم آسوده شد، اما درخشش دیاباته در فرانسه و به ثمر رساندن ۸ گل در ۱۴ بازی او را احیا کرد تا با شرایط خوب به ترکیه بازگردد.

اما عثمانلی که تجربه موفقی از حضور این مهاجم در تیمش نداشت، مجددا دیاباته را قرضی راهی بنونتو در لیگ ایتالیا کرد. مهاجم مالیایی سال ۲۰۱۸ هم عملکرد خوبی در ایتالیا داشت و در ۱۱ بازی ۸ گل برای بنونتو زد. پس از اتمام نیم فصل اول نخست، این مهاجم در نقل‌وانتقالات زمستانی با پیشنهاد مالی خوب به حاشیه خلیج همیشه فارس آمد. مهاجم الامارات در ادامه سال ۲۰۱۸، بازهم عملکرد خوبی در لیگ امارات داشت و در ۹ بازی، ۶ گل زد تا آماده انتقال جدیدی شود.

به رغم درخشش در امارات، باشگاه عثمانلی به دلیل بالا رفتن سن، این بازیکن مالیایی را نمی‌خواهد. به همین دلیل به او اعلام شده که تیم جدیدش را معرفی کند.

افتخارات ورزشی

بوردو
جام حذفی فوتبال فرانسه: ۲۰۱۲-۲۰۱۳
مالی
جام ملت های آفریقا: ۲۰۱۲-۲۰۱۳

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی شیخ دیاباته
4.3/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه