بیوگرافی سامی الجابر

5 سال پیش
بیوگرافی سامی الجابر
Rate this post

بیوگرافی سامی الجابر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سامی جابر (عربی: سامي عبدالله الجابر‎) (متولد ۱۱ دسامبر ۱۹۷۲، در ریاض، عربستان سعودی) مهاجم بازنشسته فوتبال عربستان است.

زندگینامه سامی الجابر

بیوگرافی سامی الجابر

فعالیت ورزشی

او بیشتر دوران محبوبیتش را در تیم باشگاه فوتبال الهلال عربستان بازی کرد. او در ۴ دوره جام جهانی فوتبال شرکت کرد که در آنها سه گل به ثمر رساند. او اولین آسیایی است که توانسته در یک دوره جام جهانی بیش از یک گل (دو گل) به ثمر برساند.

او بیست سال از عمر ورزشی خود را در باشگاه الهلال عربستان به بازی برای این تیم پرداخت و تنها برای مدت کمتر از یک سال در فصل ۲۰۰۰–۲۰۰۱، به صورت قرضی به تیم ولورهمپتون واندررز انگلستان پیوست.

او اولین گل ملی خود را در ۱۱ سپتامبر ۱۹۹۲ به تیم سوریه زد.

بازی خداحافظی او از باشگاه الهلال و دوره بازیگری فوتبال در سال ۲۰۱۰، در مقابل تیم منچستر یونایتد انگلستان برگزار شد که این بازی با نتیجه سه بر دو به نفع الهلال، با یک گل او به پایان رسید.

تعریف و تمجید از علی دایی

دايي در سطح شهر هم با ايراني‌ها و ساير علاقه‌مندان فوتبال از مليت‌هاي مختلف كه او را مي‌شناختند، با حوصله عكس يادگاري مي‌گرفت. مقابل هتل محل اقامتش هم وقتي با سامي الجابر روبه‌رو شد، ستاره ماندگار فوتبال عربستان، دايي را به يكي از دوستان اروپايي خود كه انگار شريك تجاري‌اش است، معرفي كرد و گفت: «آن دوره‌اي كه ما ستاره فوتبال آسيا بوديم، اين آقا، بزرگ همه ستاره‌ها بود.» دايي وسط حرف سامي الجابر پريد و گفت او اغراق مي‌كند و خودش هم ستاره بزرگي بوده اما سامي الجابر تأكيد كرد: «واقعيت اين است كه ما ستاره بوديم و تو فوق‌ستاره.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لی اروین

سامی الجابر درست همان نقشی را در تیم ملی عربستان داشت که علی دایی در تیم ملی ایران ایفا می‌کرد. هر دو نفر، مهم‌ترین گلزنان کشورشان به شمار می‌رفتند و در نوک خط حمله توپ می‌زدند. جابر ۴۶ بار برای تیم ملی عربستان گلزنی کرد و علی دایی با ۱۰۹ گل در لباس ایران، تبدیل به بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال شد. کارنامه فوتبال باشگاهی این دو بازیکن اما ابدا قابل مقایسه به نظر نمی‌رسید. دایی چندین سال در آلمان بازی کرد و برای باشگاه‌هایی مثل بیله‌فلد، بایرن‌مونیخ و هرتابرلین به میدان رفت.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سامی الجابر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه