بیوگرافی رضا وطنخواه

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی رضا وطنخواه به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

رضا وطنخواه متولد ۲۰ بهمن ۱۳۲۵ در تهران، مدافع سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران بود.

زندگینامه رضا وطنخواه

بیوگرافی رضا وطنخواه

فعالیت ورزشی

وطنخواه در ۱۲ سال حضور خود در پرسپولیس در ۱۴۸ بازی، ۱۱ گل برای این تیم به ثمر رسانده‌است. بیوک وطنخواه برادر بزرگتر رضا وطنخواه سال‌ها برای تیم پرسپولیس بازی کرده‌است. وطنخواه در سال ۲۰۱۵ میلادی بعنوان سرمربی و عضو مدیر فنی تیم فوتبال سردار بوکان بود. او همچنین مربی سابق تیم شاهین بوشهر در سال ۱۳۸۵ بوده است.

ماجرای ۶ تایی ها

وظنخواه می‌گوید: قبل از آن بازی، آلن راجرز ایران نبود نمی‌دانم به چه دلیل شاید بهزادی بهتر بداند، چرا که همایون خان کاپیتان تیم بود و در جریان همه مسائل قرار داشت.

ما قبل از بازی تمرینات سبکی داشتیم و زیاد به خودمان فشار نیاوردیم و معتقد بودیم که نباید فشار تمرینات زیاد باشد. از آن سو رایکوف سرمربی تاج بود و این تیم، ملی پوشان زیادی مثل رشیدی، حجازی، قراب، عادلخانی، غلامحسین مظلومی، کارگر جم و حق‌وردیان داشت. البته آنها نفرات مطرح دیگری مثل نصرا… عبدالهی، عزت جانملکی، علی جباری و حسن روشن داشتند.

وی افزود:

در آن دیدار من دفاع چپ بودم و سعی کردم مانع از حرکات حسن روشن شوم و این کار را هم بخوبی انجام دادم. نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم اما این یک واقعیت است که در دوران فوتبالی‌ام که به عنوان دفاع چپ بازی می‌کردم هیچ بازیکنی نمی‌توانست از جناحی که من بازی می‌کردم عبور کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بیل راسل

آن زمان هنگام گرم کردن مثل الان نبود که هر تیم در یک نیمه گرم کند. بلکه مربیان می گفتند در طول زمین حرکت کنید و همه نقاط زمین را نگاه کنید. یادم هست موقع گرم کردن با دوست خودم در تیم تاج به غلامحسین مظلومی نزدیک شدم و او به من می گفت که باشگاه برای برد این بازی سه هزار تومان پاداش در نظر گرفته است در حالی که ما پس از برد اگر اشتباه نکنم فقط پانصد هزار تومان پاداش دریافت کردیم. این پاداش را هم در حالی دریافت کردیم که علی پروین مدام پیگیر بود تا این پاداش به بازیکنان اهدا شود.

شعارهای هواداران

گل چهارم را که زدیم هشتاد درصد تماشاگران تاج استادیوم را ترک کردند. در آن بازی بالغ بر ۹۰ هزار تماشاگر به استادیوم آزادی آمده بودند که هفتاد درصد آنها پرسپولیسی بودند. حتی خیلی از تماشاگران ما، گل‌های پنجم و ششم که در دقایق پایانی توسط بهزادی زده شده بود را ندیدند. مرتضی احمدی و سعید راد از جمله تماشاگران آن بازی بودند و بهتر می‌توانند به شما بگویند که آن روز چه شعارهایی ساخته شد و چه فضایی در استادیوم حاکم بود. محمد بوقی و پدر وحید طالب لو نیز لیدرهای اصلی تیم در آن بازی بودند. البته ما تماشاگران قدیمی دیگری هم داشتیم که اسم آنها الان در خاطرم نیست. گل ششم را که زدیم تماشاگران پرسپولیس شعار می‌دادند «ششین گل وارد دروازه شد، تیم تاج آواره شد».

آن زمان مثل الان نبود که بازیکنان برای حفظ ظاهر،

قبل از بازی و بعد از بازی و حتی در جریان بازی با

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جنیا گربنیکوف

هم خوش و بش کنند. وسط بازی شدیدترین کری

ها را برای هم می خواندیم و البته در اردوهای تیم

ملی با هم رفیق و صمیمی بودیم. همین الان خیلی

از بازیکنان تیم تاج در آن دیدار، از دوستان خوب ما

هستند که همیشه جویای احوال همدیگر هستیم.

الان که آقای مظلومی در بستر بیماری هستند هر هفته جویای احوال ایشان می شوم. با حسن روشن در تماس هستم و خیلی دوست دارم علی جباری را ببینم.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رضا وطنخواه
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه